נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

אדם שנפטר מדלקת קרום המוח בעקבות רשלנות רפואית

דלקת קרום המוח

דלקת קרום המוח (מנינגיטיס בלע"ז) היא אחת המחלות הדלקתיות החריפות ביותר, המחייבת אבחון מהיר ותגובה מהירה לא פחות לאחר האבחון. בכל שנה מתים, למרבה הצער, כמה וכמה אנשים מהדלקת הזאת. בדרך כלל, המוות נגרם בעקבות העדר זיהוי של המחלה, או זיהוי מאוחר שלה, בשלב שבו הטיפול בבעיה איננו אפשרי. העדר אבחון או איחור באבחון שבעקבותיו המטופל נפטר, עשויים להיות מוגדרים כרשלנות רפואית ולהוות עילה לתביעה מצד בני משפחתו של הנפטר. מהי בדיוק דלקת קרום המוח? מי רשאי להגיש תביעה במקרה שהמטופל הלך לעולמו? מהו תהליך התביעה? בשורות הבאות נעסוק בתביעת רשלנות רפואית שמגישים קרובי המטופל לאחר מותו.

אצבע נוגעת במוח

דלקת קרום המוח – מה זה בעצם

כאמור לעיל, דלקת קרום המוח הינה מחלה הפוגעת בקרומים הרכים של המוח וחוט השדרה. מדובר בפגיעה רפואית המתפשטת במהירות ועלולה לגרום למותו של המטופל בתך זמן קצר יחסית. הבעיה במנינגיטיס, היא דלקת קרום המוח, טמונה בעובדה שמדובר במחלה שבשלבים הראשונים שלה, התסמינים שלה עשויים להיות דומים לתסמינים של מחלות אחרות, קלות ממנה בהרבה. עם זאת, המחלה מתפתחת במהירות יחסית והופכת לקטלנית, אם הרופאים המטפלים אינם מבינים בזמן שמדובר בדלקת הקטלנית. אבחון וטיפול נכונים ומהירים מצילים, ברוב המוחלט של המקרים, את המטופלים.

 

מי רשאי להגיש תביעה מה התהליך

מותו של מטופל בעקבות דלקת קרום המוח, אם הדבר אירע כתוצאה מרשלנות רפואית, מהווה עילה אפשרית לתביעת רשלנות רפואית כנגד הרופאים שטיפלו במנוח והמוסד הרפואי שבו ניתן לו טיפול שגוי. מי שרשאים להגיש תביעת רשלנות רפואית במקרה הזה, הם בני משפחת הנפטר, שהיו תלויים בו בעת האירוע.

הגשת תביעת רשלנות רפואית במקרה הזה, דומי למדי להליך תביעת רשלנות רפואית בכל מקרה אחר. תחילה יש לאסוף את כל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים למקרה. איסוף המסמכים עשוי להתבצע על ידי קרובי הנפטר, או על ידי עורך הדין המייצג אותם. בכל מקרה, על המוסד הרפואי המחזיק במסמכים הרפואיים או בתיק הרפואי של הנפטר בשלמותו, חלה החובה למסור את כל המסמכים הרפואיים על פי דרישה. העדר מסמכים החשובים לצורך העניין, גורם בדרך כלל לקבלת התביעה על ידי בית המשפט, ומתן פסיקה לטובת התובעים. כך, ניטל העוקץ למעשה מהאפשרות להעלים מסמכים רפואיים.

לאחר איסוף המסמכים, הם נבחנים על ידי איש מקצוע מיומן העוסק בתחום ומכיר אותו. בנוסף, נשלחים המסמכים למתן חוות דעת של מומחה, שיפסוק האם הטיפול שניתן לנפטר אכן עמד באמות המידה המקובלות. גיבוש התביעה והגשה שלה, יתבצעו אך ורק בתום הבדיקה הזאת. אם יש בכוונתך להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, זה בדיוק המקום המתאים עבורך. כדאי ליצור קשר כעת ולעשות צעד חשוב בדרך ארוכה, אבל כזאת שתניב את התוצאה הנדרשת, כולל הכרה בתביעת הרשלנות הרפואית ופסיקת פיצויים לטובת משפחת הנפטר.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
הלוואה לטווח ארוך
המדריך המלא לדיני בנקאות

שירותי בנקאות הם שירותים חיוניים לכל אדם. רוב הכסף העולמי אינו נמצא במצב נזיל ככסף מזומן, אלא מאוחסן בשרתים

שעון ומגדל מטבעות
איך פותחים תביעה כספית

בעולם שמלא בחילוקי דעות ובאי הסכמות, פעמים רבות אנשים עומדים בפני תביעה כספית. במידה ונתקלתם בעצמכם במצב שבו אתם