נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה לקנות יהלום איכותי אם אפשר לקבל את אותה ניראות עם יהלום נחות

תכשיט בעיצוב מיוחד

קניית יהלום, או תכשיט שבתוכו משובץ יהלום. היא אחת הפעולות המהנות והמשתלמות ביותר בו זוג הקונה לבת זוגו תכשיט, יודע שהיא תוכל ליהנות ממנו שנים ארוכות מאד. עם זאת, לפני הקנייה יש לבצע בדיקה מקיפה על מנת להיות בטוחים שהקנייה עומדת בכל שלוש אמות המידה המאפשרות לחוות הנאה מושלמת מהתכשיט או מהיהלום החדש. מה הן אמות המידה לקביעת האיכות של התכשיט ובכלל זה היהלום? מדוע לקנות יהלום אמיתי, אם אפשר לקבל את אותה הנראות גם עם יהלום פחות איכותי וברמה נחותה מזאת של יהלום אמיתי? בשורות הבאות נעסוק בהבדלים בין סוגי יהלומים שונים והיתרונות של יהלומים אמיתיים על יהלומים סינתטיים.

טבעת יהלום
טבעת יהלום

אמות המידה לקביעת האיכות של תכשיט

כל תכשיט מורכב משני חלקים, ההופכים אותו למושלם. החלק הראשון הוא החלק המתכתי – השרשרת או הטבעת. בדרך כלל, שרשרת או טבעת עשויות ממתכת יקרה, שהיא לרוב זהב. הזהב עצמו יכול להיות טהור, או להיות מעורב עם חומרים אחרים. ככל שהזהב טהור יותר, הקראט שלו הוא גבוה יותר כאשר הקראט הגבוה ביותר הוא 24 קראט. זה המקום לציין, עם זאת, כי גם מתכות אחרות נמדדות על פי אותו העיקרון. בנוסף, ככל שמשקל הזהב גבוה יותר כך התכשיט יהיה יקר יותר.

באשר ליהלום – האיכות של היהלום נמדדת על פי שתי אמות מידה. הראשונה – האם היהלום הוא אמיתי או שמדובר בתרכובת כימית כל שהיא, המעניקה לאבן המעטרת את הטבעת צבע ומרקם דומים לאלה של יהלום. המחיר של יהלום אמיתי נמדד הן על פי הגודל שלו והן על מי מידת הניקיון שלו, קרי העובדה שאין כל גוף או עכירות בתוך היהלום. גם אופי הליטוש של היהלום קובע את הערך שלו.

למה יהלום אמיתי

אחת השאלות החוזרות על עצמן בהקשר של תכשיטים כמו טבעת אירוסין וצמיד טניס, היא מידת הנחיצות ברכישת יהלום אמיתי. ואמנם, חשוב לציין כי יש יהלומים סינטטיים שהנראות שלהם גבוהה מאד. עם זאת, יהלומים סינטטיים סובלים משלושה חסרונות עיקריים: הראשון – היהלומים האלה שבירים. נסו לקחת יהלום סינטטי ולהשליך אותו למים חמים. יהלום כזה יתפוצץ, קרוב לוודאי, לרסיסים. יהלום אמיתי, לעומת זאת, שורד כל נפילה או מתקפה. בנוסף – יהלום אמיתי שומר על הערך שלו. מדובר במוצר שככל שעובר הזמן, הערך שלו רק הולך ומשתבח. יהלומים סינטטיים מאבדים מערכם במהירות גדולה יחסית. והבעיה השלישית ביהלומים סינטטיים היא השחיקה שלהם, שגורמת לכך שיהלומים כאלה נושרים לעיתים קרובות מהטבעות או התכשיטים שבהם הם מורכבים.

ככלל, מי שמעוניין לרכוש תכשיט איכותי בכלל ויהלום בפרט, שישמרו על הערך שלהם ושיישארו כמזכרת לדורות במשפחה, חייב לרכוש תכשיט שבו משובץ רק יהלום אמיתי. יהלום סינטטי הוא בעל נראות טובה בתחילת הדרך, אבל עם הזמן הוא מאבד גם מהמראה וגם מהערך שלו.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תכשיטים
גורמת
ההבדל בין כסף 925 לכסף 835

תמיד תהיתם מה זה המספרים על תכשיטים ומתכות שונים ולא הבנתם מה המשמעות שלהם? אולי זה ברקוד? מספר מזל?