נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם חומרי הניקוי מזיקים לבריאות

דלי עם חומרים

אח הבעיות היותר קשות לפתרון שצצו שוב ושוב בעבר הלא רחוק, היתה הנזקים המשמעותיים אשר שימוש ממושך בחומרי ניקוי גרם, בעיקר למי שהשתמשו בחומרי ניקוי כאלה ואחרים באופן מאסיבי ויום יומי. אם למקד יותר את האמור לעיל – מי שנפגעו יותר מכל מהשימוש הממושך בחומרי הניקיון, היו עקרות בית שהיו אמונות על עבודת הניקיון, ומייד לאחריהן גם עוזרות הבית, או עובדות ניקיון בבתים פרטיים, במפעלים או במוסדות גדולים. עקרות בית שעסקו מעת לעת גם בעבודות ניקיון, היו חשופות כלל כפליים לסכנה. מהן הסכנות האורבות למשתמשים בחומרי ניקוי באופן מאסיבי? כיצד ניתן להימנע מהנזקים, ומה חלקן של היצרניות של חומרי הניקוי בנושא?

אבקה

מהן הסכנות הגלומות בשימוש בחומרי ניקוי

שימוש בחומרי ניקוי בצורה מאסיבית ולאורך זמן, חושף בעיקר את המשתמשים בהם למגוון רחב של מפגעים. המפגע הראשון הוא האדים הנוצרים כתוצאה מהשימוש בחומרים הללו. במרבית המקרים, למעט מקרים קשים של אלרגיה, חשיפה נמוכה לאדים לא תשפיע. עם זאת, חשיפה לאדים, גם אם במינון נמוך, למשך זמן ארוך בכל יום ולאורך תקופה ארוכה, עלול לגרום לבעיות פיזיולוגיות קשות, הן בריאות והן בדרכי הנשימה. מפגע נוסף עלול להיווצר עם המפגש בין חומר הניקוי לעור החשוף. גם כאן, יש חומרים שרק שימוש מאסיבי בהם גורם לנזקים. אבל חומרים מסוימים כמו חומצה מלחית, עלולה ליצור כווייה משמעותית הדורשת טיפול מיידי, אם החומר פגע בעור החשוף. ואם בשני אלה לא די – חומרי ניקוי איכותיים, ובעיקר אם הם מגיעים בריכוז גבוה, עלולים לפגוע דם בפריטי לבוש או ריהוט, תוך שהם מסירים את הצבע ומשנים את המרקם של הפריטים כאמור.

 

כיצד ניתן להשתמש בחומרי ניקוי באופן בטוח

למעשה, ישנן שתי דרכים עיקריות לשמור על בטיחות המשתמש בחומרי ניקוי. האחת – רכישת חומרים הנמכרים באריזות בטיחותיות, או שריכוז החומרים המסוכנים בהם הוא נמוך. ונכון להיום, חברות רבות המתמחות בייצור ומכירה של חומרי הניקוי, בשוק המוסדי ובעיקר בשוק הקמעונאי,  עמלו בעבר ועמלות גם היום על מצירת פתרונות שיפחיתו את הסיכון הגלום בשימוש בחומרי ניקוי. אולם אליה וקוץ בה – חומרים מהסוג הזה הם פחותי ערך באופן יחסי. לחילופים, החומרים כאמור יכולים להתאים לניקוי כתמים ספציפיים בלבד, כאשר הכתמים האחרים בעייתיים לא פחות. הדרך השנייה לשמור על הבטיחות היא להשתמש במסכה לפנים, בביגוד בטיחותי ובכפפות לידיים. זאת, על מנת שניתן יהיה להפיק את המיטב מחומרי הניקוי, גם אם ריכוז החומרים המסוכנים שם גבוה באופן יחסי. זאת, מבלי להינזק בצורה משמעותית או בכלל, במהלך עבודת הניקיון. חברות המעסיקות עובדי ניקיון החשופים לחמרי ניקוי לאורך זמן, משקיעות זמן ומאמץ ברכישת ביגוד וציוד שיתאימו לאופי העבודה מצד אחד ולפועל המשתמש בהם מצד שני.

מאמר באדיבות: קלינטק ניקוי ספות מקצועי.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
קלף בשרוול
אמן חושים בנהריה

אתם מחפשים פעילות שתוכל להיות מוצלח עבור האירוע הקרוב שאתם עושים בנהריה? חשבתם לארגן לעובדים שלכם יום גיבוש או