נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

רשלנות רפואית מחלת לימפומה

סרטן מוגדל עם זכוכית מגדלת

הלימפומה, מחלת הסרטן בבלוטות הלימפה, היא אחת המחלות שדורשות זיהוי כמה שיותר מקדים. בגדול, כל מחלה מצריכה זיהוי מקדים, אולם כשמדובר במחלת הסרטן הדבר אפילו חשוב עוד יותר היות וסיכויי ההחלמה גדלים בהרבה וזמני ההחלמה מתקצרים בהרבה. לצערנו, קיימים גם מקרים של רשלנות רפואית מחלת לימפומה, ובמאמר הקרוב נבין מה עושים במידה וחלילה נתקלתם במקרה שכזה.

 

היכרות עם מחלת הלימפומה

מיד נגיע לדבר על רשלנות רפואית מחלת לימפומה, אולם לפני כן בואו ונעשה היכרות קצרה עם המחלה ונבין את משמעויותיה.

אז מערכת הלימפה היא למעשה חלק מהמערכת החיסונים שבגופנו. תפקיד המערכת היא להגן על הגוף ממזהמים מכל מיני סוגים. בלוטות הלימפה נמצאות בכל מיני איזורים בגוף, כאשר את חלקן ניתן לחוש וחלקן נמצאות בחלק פנימי יותר ואינן ניתנות למישוש. לדוגמה, בלוטות לימפה בבתי השחי, במפשעות ובצוואר הן בלוטות שניתן לחוש אותן.

הלימפומה עלולה להיווצר מהתרבות שאינה מבוקרת של הלימפוציטים, סוג מסויים של תאי דם לבנים, במערכת הלימפה. היות ומערכת הלימפה מתפרשת על כל חלקי הגוף, היא עלולה להתפשט ולהתפתח בהמון איזורים.

 

אישה עם כאבים בבלוטת הלימפה

 

מי נמצא בסיכון?

קיימות מספר אוכלוסיות שנמצאות בסיכון לחלות, והגורמים העיקריים הם מין – שכן מחלת הלימפומה נפוצה יותר בקרב גברים, גיל – קבוצות מבוגרות יותר נמצאות בסיכון גדול יותר, אנשים החשופים לקרינה, אנשים החשופים לכימותרפיה, אנשים החשופים לכימיקלים כמו קוטלי חרקים, קוטלי עשבים או בנזן, ליקוי במערכת החיסונית, גורמי זיהום שמשפיעים על התאים במערכת החיסונית ועוד.

 

רשלנות רפואית מחלת לימפומה

רשלנות רפואית מחלת לימפומה יכולה לבוא לידי ביטוי בזיהוי שגוי, זיהוי מאוחר, מתן טיפול לקוי או לא תואם את המחלה והצרכים, אי מתן טיפול כלל ועוד. במידה ונתקלתם חלילה ברשלנות רפואית מחלת לימפומה, תוכלו להיעזר בשירות של עורך דין מומחה לרשלנות רפואית שיוכל לסייע לכם בדרך המשפטית, ובתקווה שתקבלו את מה שמגיע לכם על מנת להתמודד עם המחלה ולהמשיך את חייכם.

 

איך מזהים מחלת לימפומה?

למחלת הלימפומה יש מספר תסמינים, כשהבולט מביניהם הוא נפיחות בבולטת לימפה שמלווה בכאב וגדילה מתמדת של הנפיחות. בנוסף לכך, קיימים תסמינים כמו גלי חום והזעה במהלך הלילות, ירידה במשקל, עייפות, חוסר תיאבון, שיעול שהולך ומחמיר, מצבים של קוצר נשימה, כאבי בטן חמורים (אצל ילדים אף מלווים בגוש בבטן) ועוד.

היות והתסמינים יכולים להשתייך גם למחלות נוספות, רבים המקרים בהם מתרחשת רשלנות רפואית מחלת לימפומה. רופא מיומן ומקצועי יבצע את כל הבדיקות הרפואיות על מנת לאשר או על מנת לשלול את הימצאותה של מחלת לימפומה. הראשונה שבהן היא בדיקת אולטראסאונד שתוכל לראות את הימצאותה של בלוטת לימפה מוגדלת וחשודה, ולאחר מכן תתקיים בדיקת ביופסיה שתוכל לאשר או לפסול את היות הבלוטה סרטנית.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פנים של ילדה
יובש בעיניים

יובש בעיניים זוהי תופעה ממנה סובלים אנשים רבים ואשר הופכת לנפוצה יותר ויותר עם השנים. הסיבות שגורמות לתופעה הן