נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איזה שטיח הבית שלכם צריך?

שטיחים לשטיחים

מאז ומתמיד, שטיחים תורמים ליצירת אווירה ביתית חמה ונעימה, כשהם משמשים כפריטים מעוצבים ונעימים למגע. אז אם גם אתם מעוניינים ליצור את האווירה המושלמת אצלכם בבית, ולבצע את ההתאמה המיטבית בין השטיח לבין החלל הביתי המיועד, אך לא יודעים בדיוק מהיכן להתחיל – המאמר הזה בדיוק בשבילכם

 

שטיחים לבית

הבית שלנו הוא המקום האישי והאינטימי שלנו, בו אנחנו נחים משגרת היום – יום שלנו וצוברים חוויות משפחתיות בלתי נשכחות ולפיכך, לכל אחד מאיתנו חשוב ליצור את האווירה הביתית המתאימה ביותר עבורו, כזאת שתגרום לו באמת 'להרגיש בבית'.

מבין שלל העיצובים, הצבעים והסגנונות הקיימים כיום, שנועדו ליצור עבורנו את התחושה הביתית המושלמת, אין ספק כי השטיחים תופסים מקום של כבוד כבר מזה שנים רבות, אם זה בגלל האופי והצבעוניות שהם מוסיפים לכל חלל בו הם נמצאים ואם בגלל הנוחות הנעימה למדרך כף רגל יחפה.

 

סוגי שטיחים לבית

כאשר אנחנו מדברים על בית, אנחנו מדברים למעשה על מספר חללים עיקריים המרכיבים את הבית המהווים עולם ומלואו מבחינה עיצובית – מטבח, סלון, חדרי שינה, חדרי ילדים ועוד. כמו כן, גם השטיחים בכלל והשטיחים לבית בפרט, מחולקים למגוון סוגים וסגנונות – שטיחים יוקרתיים, מודרניים, קלאסיים, שטיחי שאגי, שטיחים בעבודת יד ועוד סוגים רבים כפי שתוכלו לראות אצל קרפטים שטיחים.

המבחר העצום, כמו גם הצורך להתאים את השטיח המיועד לחלל הביתי המתאים, עלול להציב בפנינו כאב ראש לא קטן ואתגר לא פשוט, אך בדיוק בשביל משימה זו, ריכזנו עבורכם את הקווים העיקריים שיעזרו לכם לבצע את ההתאמה המושלמת בין השטיח לבין הבית שלכם.

 

כיצד נתאים את השטיח לבית?

כאשר ניגשים למלאכת התאמת השטיח לבית בכלל ולחלל הספציפי בפרט, חשוב להבין את תפקידו של השטיח הביתי והנוכחות הבולטת שלו בכל חלל בו הוא נמצא. לפיכך, בשלב הראשון חשוב לבצע את ההתאמה בין השטיח לבין החלל בו אנחנו מתכוונים להציב אותו. כך, בחללים גדולים כמו מבואה וסלון רצוי יהיה לבחור שטיח גדול ובעל נוכחות מרשימה, כאשר בחדרים הפנימיים יותר, מומלץ יהיה לבחור שטיחים קטנים יותר.

אלמנט נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא מרקם השטיח – עשיר, מפנק או יוקרתי ומרשים. כדי לבצע את הבחירה המיטבית, מומלץ לקחת בחשבון את הרגלי המחיה שלכם, האם תשתמשו בשטיח בתדירות גבוהה (לישיבה או משחק לדוגמה), או שמא כפריט עיצובי המהווה את מרכז הכוח של הסלון?

לאחר שייעדתם את השטיח לחלל המיועד ואפילו הצלחתם להיסגר על המרקם של השטיח הבא שלכם, אל תשכחו להתאים את הסגנון והצבעים של השטיח לקו העיצוב הכללי של החלל בו הוא נמצא. ככל ולשטיח תפקיד 'שובר שוויון' מבחינת צבעים וסגנון, כדאי מאוד לבדוק כי אכן מדובר בשילוב היוצר קו עיצובי הרמוני ונעים לעין ולא בבלגן צבעוני חסר טעם.

שטיחים לבית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא שיפוץ ביתי