נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לבחור קסמים בהתאם לגיל הקהל?

קלפים

עולם הקסמים הוא עולם מרתק ומיוחד, שמושך אליו אנשים רבים מכל הגילאים.

עם זאת, לא כל קסם מתאים לכל סוג של קהל.

קוסם טוב יודע להתאים את הקסמים שהוא מבצע לקהל היעד שעומד מולו, ובכך לגרום לקסמים ליצור את האפקט הרצוי.

אילו קסמים מתאימים יותר לילדים? ואילו מומלץ לבצע רק למבוגרים?

 

קסמים לילדים

בגדול, ניתן לומר שקסמים שמיועדים לילדים יהיו פשוטים יותר, וכאלו שדורשים פחות מחשבה מאחורי הקסם. ילדים הם לרוב קהל יעד נוח מאוד, וניתן לגרום להם להתפעל גם מקסמים פשוטים.

 

קסמי זריזות ידיים או טריקים יחסית פשוטים

קסמים שדורשים זריזות ידיים, ובדרך כלל מערבים גם חבילת קלפים או סוגי חפצים שונים – אלו קסמים שמתאימים במיוחד לקהל יעד צעיר.

בקסמים אלו נכללים ניחוש של קלף שהילד בחר, הוצאת ממחטות מהפה, ריחוף של כוס קלקר, הכנסת מטבע לתוך בקבוק אטום או עיקום של כפיות ומזלגות. כל אלו הם קסמים שמתבססים על טריקים יחסית פשוטים, שבהחלט יעשו את העבודה מול ילדים.

יש לסייג ולומר כי כשמדובר על קהל יעד של ילדים, הכוונה היא בערך לטווח הגילאים שבין 4-10. ילדים גדולים יותר ככל הנראה לא יתרשמו מטריקים יחסית פשוטים. זה הזמן לבחור קוסם ליום הולדת 6, שידאג לבדר את ילדיכם בקסמים שמותאמים לגילם!

 

קסמים למבוגרים

לעומת הילדים, קהל יעד שמורכב ממבוגרים לרוב יהיה קהל קשוח יותר. הקוסם יצטרך לבצע קסמים יותר מורכבים, שכן טריקים "פשוטים" לא יעוררו התלהבות בקהל יעד זה. אחד האלמנטים שיודגשו בקסמים למבוגרים הוא המלל שמסביב לקסם, לגרום לו להיות חלק מסיפור – ובכך בעצם להסיט את תשומת הלב של הקהל מכך שמבוצע מולם טריק.

 

קסמי "מנטליזם"

מנטליסטים, או בשמם העברי "אמני חושים", יגרמו לכם להאמין שהם קוראים את מחשבותיכם, יודעים פרטים על עברכם (מבלי להכיר אתכם) או כל פעולה אחרת שבו נדרש הקוסם כביכול "לחדור" למוחכם.

אלו קסמים שמיועדים לקהל יעד בוגר, כיוון שהם קסמים שדורשים רמת הבנה יותר מורכבת על מנת שהקסם יפעל כמתוכנן.

 

קסמים שיכולים להתאים לכל סוג קהל

קסמי אילוזיות

קסמי אילוזיות הם קסמים וירטואוזים וגדולים, שמתאימים להופעה על במה גדולה ומרובת קהל. בקסמים אלו ניתן למצוא קסם של ניסור אדם לשני חלקים, היעלמות של אדם מאחורי וילון או בתוך ארון, ריחוף של אדם שלפני רגע שכב על שולחן, ועוד קסמים רבים אחרים.

קסמי האילוזיות מתאימים גם לקהל יעד של ילדים, וגם לקהל מבוגר יותר. ייתכן כי ילדים יישארו פעורי פה מקסמים אלו למשך זמן ארוך יותר, אך גם מבוגרים יוכלו להנות מהקסם.

אם אתם מתכננים לפתוח בקריירה בתחום הקוסמות – אל תשכחו להתאים את הקסמים אל קהל היעד שעומד מולכם!

 

אישה באוויר

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אירועים
קוסם עם קלפים
4 הפעלות בימי הולדת

כל הורה מכיר את הרגע המלחיץ הזה, שבו הוא צריך להחליט מה תהיה ההפעלה של יום ההולדת של הילד

ערכת קסמים
קוסם לפורים

פורים הינו חג שלם של ניסים וקסמים. לפי האגדות והסיפורים של פורים ובמיוחד לפי המסורת הדתית, חג פורים הינו