נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך להגיש תביעה בתביעות קטנות?

דף חתום

תאגידים, בין אם מדובר על חברות ממשלתיות, ספקי סחורה או מעסיקים גדולים במשק, עלולים לעיתים להתנהל באופן שפוגע בעובדיהם ובצרכנים. היכולת של האדם הפשוט להשיב מלחמה ולתבוע את זכויותיו, היא בעזרת בית המשפט. הגשת תביעה קטנה היא פעולה פשוטה מאוד אשר כל אדם יכול לעשות, וכך לקבל את המגיע לו בבית המשפט או בהגעה להסדר.

 

מילוי טופס תביעה

הצעד הראשון בהגשת תביעה קטנה, הוא השגת טופס רלוונטי. תוכלו להשיג את המסמך הרלוונטי דרך האינטרנט, כאשר תחפשו מסמך פתיחת הליך אזרחי. המסמך הוא פשוט יחסית למילוי, אך עליכם להקפיד על משלב לשוני מתאים, ולהקפיד על כתיבה נכונה, ללא טעויות איות ודקדוק, אשר עלולות לגרום לרשויות החוק להתייחס לתביעה שלכם פחות ברצינות. בשעת הגשת הטופס, יהיה עליכם לנקוב בסכום אותו אתם חושבים שמגיע לכם לקבל. סכום זה חייב להיות תואם למציאות, ועליכם להיות מסוגלים להסביר כיצד הגעתם אליו. אם סכום התביעה עומד על פחות מ-5000 שקלים, יהיה עליכם לשלם 50 שקלים כדמי טיפול. אם הסכום יהיה גבוה מכך, יהיה עליכם לשלם אחוז אחד מהסכום בו נקבתם. חובה זו נועדה בין השאר כדי לגרום לאנשים לנקוב בסכומים סבירים, ולא להתפתות ולדרוש סכום לא הגיוני.

 

העברת עותק לגורם אותו אתם מעוניינים להעמיד לדין

אם תרצו למקסם את סיכויי ההצלחה של הגשת התביעה הקטנה שלכם, כדאי מאוד שתחפשו עו"ד הוצאה לפועל . עורך דין כזה, יוכל להסביר לכם על מהלך העניינים בבית המשפט, על הצפי להשלמת הדיון בעניינכם, ועל הדרכים שעליכם לבחור מתוכן. אחת ההמלצות של רוב עורכי הדין בנוגע לתביעות קטנות, היא להגיש עותק לגורם אותו אתם מנסים לתבוע. מדובר בצעד אשר אינו נחשב לחובה, אך הוא נראה טוב בבית המשפט, מאחר והוא מוכיח שניסיתם להגיע לפתרון הגיוני באופן עצמאי. לעיתים קרובות, עצם האיום בתביעה בבית המשפט, יהיה מספיק כדי לזכות אתכם בסכום פיצוי נאות. העברת העותק, מאפשרת לכם להתחיל דיונים עם הגורם שפגע בכם, ובתקווה להגיע עמו להסדר שיטיב עם שני הצדדים.

 

הגשת התביעה לבית המשפט

הגשת התביעה לבית המשפט, יכולה להיעשות דרך האינטרנט, או באמצעות הגשה ישירה על ידי עורך דין מטעמכם. הדיונים בבית המשפט לתביעות קטנות הם מהירים באופן יחסי, אך אין זה אומר שלא כדאי להתכונן אליהם. מאחר ומשך הדיון קצר מאוד, הטיעונים המעטים שיהיה לכם זמן להשמיע, יהיו בעלי משמעות אדירה לקביעת הכרעת הדין. עליכם להשיג מראש כמות ראיות גדולה ככל שתוכלו שתתמוך בדעתכם, ולסדר אותם באופן הגיוני וברור ככל האפשר. הגשת התביעה לבית המשפט, מלווה כאמור בתשלום האגרה הרלוונטית, ובמסגרתה תקבלו יום ותאריך בו עליכם להתייצב בבית המשפט, כאשר איחור עלול לגרום לביטול הדיון בעניינכם.

 

הגשת מסמך

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
הלוואה לטווח ארוך
המדריך המלא לדיני בנקאות

שירותי בנקאות הם שירותים חיוניים לכל אדם. רוב הכסף העולמי אינו נמצא במצב נזיל ככסף מזומן, אלא מאוחסן בשרתים

שעון ומגדל מטבעות
איך פותחים תביעה כספית

בעולם שמלא בחילוקי דעות ובאי הסכמות, פעמים רבות אנשים עומדים בפני תביעה כספית. במידה ונתקלתם בעצמכם במצב שבו אתם