נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מחליפים כרטיס מסך?

איך מחליפים כרטיס מסך?

כרטיסי מסך היו בעבר חלקים במחשב שלא עניינו כמעט אף אחד למעט משוגעים לגיימינג או לגרפיקה. בשנים האחרונות ההתפתחות של תחום המחשבים והתוכנה, גרמה לכך שכמעט כל אחד מאיתנו זקוק לכרטיס מסך חזק שיתמוך בהצגת גרפיקה מורכבת. אם יש לכם בעיה בכרטיס המסך במחשב, הכתבה הבאה היא בשבילכם. קבלו מידע על כרטיסי מסך ואיך להחליף אותם.

 

מהו כרטיס מסך ואיפה הוא ממוקם במחשב?

כרטיס מסך או כרטיס גרפי הוא חומרה שמותקנת בכל מחשב נייד או נייח. תפקידה של חומרה זאת הוא לקלוט את הפלט של המעבד ולהמיר אותו לגרפיקה על מסך המחשב. כרטיס המסך בעצם משדר אל המחשב פקודות שאומרות לו איזה נקודה על המסך להאיר ובאיזה צבע.

חיבור של כל הנקודות או הפיקסלים יוצר תמונה גרפית ברורה. כרטיס המסך ממוקם על לוח האם של המחשב. בדרך כלל במחשבים נייחים הוא מחובר אליו ואפשר להוציא אותו בקלות יחסית. במחשבים ניידים כרטיס המסך בדרך כלל מולחם ללוח האם, וקשה עד בלתי אפשרי להוציא אותו.

 

איך מחליפים כרטיס מסך במחשב ?

במחשבים נייחים אפשר להחליף את כרטיס המסך בצורה פשוטה יחסית. יש לפתוח את מארז המחשב בעזרת הברגים שמחזיקים אותו, לאחר מכן יש לשלוף את כרטיס המסך ולהרכיב אחד חדש. בעת התקנת חומרה חדשה יש גם להתקין תוכנות שיפעילו אותה, שנקראות דרייברים.

לעומת זאת, במחשב נייד החלפה של כרטיס המסך היא מסובכת בהרבה. במקרים כאלה יש להפריד את כרטיס המסך המולחם וניתן לעשות זאת באמצעות טכנאי מחשבים מקצועי במעבדת מחשבים בלבד. גם במקרים אלה יכול להיגרם נזק למחשב בעת החלפת הכרטיס. במחשבים ניידים יש בדרך כלל אפשרות להתקין כרטיס מסך חיצוני על המחשב.

 

מתי צריך להחליף כרטיס מסך במחשב?

כאמור, כרטיס המסך מורה למסך אילו תמונות להציג. במקרה וכרטיס המסך התקלקל לחלוטין, המסך לא יראה אף תמונה או שהוא יציג תמונת שגיאה של כרטיס גרפי מקולקל. במקרים אחרים שבהם הכרטיס לא נהרס, אלא לא מצליח להתמודד עם עומס הנתונים, המחשב ייתקע ויופעל מחדש לעיתים תכופות. במקרים כאלה יש להזמין  טכנאי מחשבים בכדי שיאבחן את הבעיה ויקבע האם באמת מדובר בכרטיס מסך תקול או בבעיה אחרת.

 

איך למצוא מעבדת מחשבים איכותית?

הדרך הטובה ביותר למצוא מעבדת מחשבים איכותי וטכנאי מחשבים מקצועי, היא על ידי בדיקת חוות הדעת של לקוחות שעבדו איתם בעבר. כיום קיימים אתרי אינטרנט שונים שתפקידם הוא לאפשר ללקוחות להשאיר חוות דעת אמינות על אנשים מקצוע שונים וביניהם טכנאי מחשבים.

 

החלפת כרטיס מסך במחשב – סיכום

כרטיס המסך הוא כמו מעבד קטן שקולט נתונים מהמחשב ושולח אותם למסך בכדי שיציג תמונות שונות. בדרך כלל, אלא אם כן אתם מבינים במחשבים, כדאי להזמין טכנאי לשם החלפת כרטיס מסך.

איך מחליפים כרטיס מסך?

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא טכנולוגיה