נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך לעבור ראיון עבודה בהצלחה

ראיון עבודה ראשית

במרבית המקרים, ראיון עבודה נתפס כסיטואציה לא נוחה ובעלת מימד גורלי. לרוב, המראיין נמצא בעמדת כוח על פני המרואיין, ומשכך המרואיין עשוי לחוש תחושת מבוכה ולחץ. עם זאת, על אף הלחץ אותו חש המרואיין, מצופה ממנו להביא לידי ביטוי את כישוריו ואת הפוטנציאל הגלום בו, על מנת להראות שהוא אכן מתאים לעבודה אליה מתראיין.

 

מהו ראיון עבודה טוב?

ראיון עבודה טוב הוא ראיון בו המראיין מקבל את הרושם שהמרואיין מתאים לתפקיד וברצונו לגייס אותו. לרוב ראיון עבודה טוב יהיה ראיון שוטף וקולח ויהיה חיבור מסוים בין המראיין למרואיין.

 

האם המרואיין יכול להביא לכך שראיון העבודה אותו הוא עובר יהיה ראיון מוצלח?

התשובה לשאלה זו היא – בהחלט כן! הכנה לראיון עבודה היא משימה הדורשת מעט השקעה אך עשויה להיות משתלמת ביותר. ישנם בתי עסק שנעזרים בחברות חיצוניות המתמחות בגיוס עובדים (כשאחת המובילות בתחום היא חברת אדקו), וקיימים גם בתי עסק בהם עובדים מתוך העסק הם אלו שמבצעים את הראיון. כך או כך, תמיד תוכלו לשפר את תדמיתכם בראיון.

 

אז איך ניתן לגרום לכך שהראיון יעבור בהצלחה?

התכוננו לפני הראיון

בראיון ישאלו אותך מספר שאלות, כחלקן יהיו מאתגרות למענה. הכן את עצמך לשאלות מסוג זה. בנוסף, מומלץ להכין רשימה של חוזקות וחולשות שלך – פעמים רבים מראיינים שואלים אודותיהן. כמו כן, מומלץ שלפני הראיון תחשוב על הידע והכישורים שיש לך שיוכלו לתרום לעבודה אליה אתה מתראיין – יתכן שתישאל גם אודותיהם.

 

בצע סימולציה של הראיון מול המראה או מול חבר \ בן משפחה קרוב

על ידי ביצוע סימולציה תוכל לחוש מוכן יותר ולשלוף באופן טבעי יותר את התשובות לשאלות שתישאל.

 

ברר על התפקיד ועל הארגון כמה שיותר

את המידע שצברת תוכל לשלב במהלך השיחה – דבר שעשוי להקנות לך רושם של אדם רציני שיודע לקראת מה הוא נכנס. את המידע אודות התפקיד והארגון תוכל למצוא בעל ידי חיפוש בגוגל או באתר הארגון, על ידי שיחה טלפונית לארגון, על ידי שאילת חברים ועוד.

 

חישבו מראש על המסר אותו אתם רוצים להעביר למראיין

זכרו שהאדם שעושה לכם את ראיון העבודה לא מחפש את האדם הכי טוב, אלא את האדם הכי מתאים. חישבו על הצרכים של מקום העבודה אליו אתם מתראיינים, ותדאגו לשדר ולהראות שאתם מתאימים לצרכי המקום.

 

הגיעו לראיון עם ברק בעיניים!

מבט הוא אמצעי תקשורת בלתי מילולי המעביר מסר שקשה לזייף. לא משנה עד כמה חשוב לך להשיג את המשרה עליה אתה מתמודד, תגיע לראיון העבודה עם ברק בעיניים ושדר רצון עז לקבל את המשרה. ללא הברק בעיניים, לא יעבור המסר שאתה באמת רוצה לקבל את התפקיד, וללא רצון נחרץ זה, ככל הנראה המראיין לא ירצה לקבל אותך.

 

הגיעו בזמן, שבו בנוח ואל תילחצו

לא קשה לקלוט אנשים שמשדרים רוגע וביטחון. באם תצליחו לשדר זאת, כנכל הנראה תזכו בעוד כמה נקודות אצל המראיינים שלכם.

 

ראיון עבודה

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים