נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך פותחים תביעה כספית

שעון ומגדל מטבעות

בעולם שמלא בחילוקי דעות ובאי הסכמות, פעמים רבות אנשים עומדים בפני תביעה כספית. במידה ונתקלתם בעצמכם במצב שבו אתם סבורים שמגיעים לכם כספי פיצויים בגין מקרה שקרה לכם, אתם יכולים להגיש תביעה כספית. כדי שתוכלו לעשות את זה בקלות, הכנו לכם מאמר שמסביר איך פותחים תביעה כספית. אז קדימה, שנתחיל?

 

מהי תביעה כספית?

תביעה כספית למעשה כוללת פניה לבית המשפט במטרה לזמן את הנתבע לדין. מטרתה של תביעה כספית היא לחייב את הנתבע לשלם סכומי כסף מסויימים לתובע. תביעה כספית היום היא אחת מסוגי התביעות הנפוצות במדינת ישראל, ובתי משפט אזרחיים הם אלו שיטפלו בה.

תביעה כספית יכולה להיות בשל אי תשלום לשירות כלשהו שניתן, תביעה בגין עסקת מקרקעין ועוד.

חשוב לציין שהתייעצות מוקדמת עם עורך דין מקרקעין לפני רכישת קרקע למשל יכולה למנוע בעיות כספיות עתידיות. אותו הדבר גם בעת ביצוע עסקה עם לקוח חדש – חוזה מסודר מפי עורך דין יכול למנוע בעיות בהמשך.

 

האם בכל תביעה כספית אצטרך להסתייע בעורך דין?

עורך דין יכול בהחלט לסייע בזמן תביעה כספית, אך הוא לא מוגדר בגדר חובה. ככל שמדובר בתביעה כספית שסכומה עומד על פחות מ-50,000 ש"ח, אין צורך ממשי לשימוש בשירותים של עורך דין. בתביעה כספית גדולה יותר שסכומיה עומדים על בין 50,000 ש"ח ועד 100,000 ש"ח תוכלו בהחלט לשקול שכירת שירותים של עורך דין, בהתאם לכמה מסובכת התביעה הכספית.

לעומת זאת, כשמדובר על תביעה כספית גדולה שסכומיה עומדים על 100,000 ש"ח ויותר, מומלץ בהחלט לשכור שירותים של עורך דין מומלץ שיוכל לעזור לכם לצלוח את התביעה בצורה המיטבית ביותר. כמובן שככל שסכום התביעה גבוה יותר הדבר מצביע על תביעה כספית מורכבת יותר, ועורך דין אכן יכול להיות יעיל במצבים שכאלו.

 

איך פותחים תביעה כספית?

השלב הראשון של פתיחת תביעה כספית הוא לגשת לבית המשפט ולהגיש בקשה לפתיחת התביעה. זאת לאחר שביצעתם שלבים עצמאיים כמו בניית התיק וניסוח העילה לתביעה, זאת בין אם אתם עושים זאת בעצמכם ובין אם אתם עושים זאת בליווי עורך דין.

כמובן שכשעורך דין מעורב בתמונה, הוא ידע לעשות זאת עבורכם – לנסח את המסמכים, לתייק אותם ולהגיע עם תיק בנוי לתביעה. אם אתם עושים זאת בעצמכם, דאגו להגיע אל בית המשפט בצורה מאורגנת ומסודרת שתבהיר למה אתם מעוניינים לפתוח תביעה כספית.

ככל שהדברים יהיו ברורים לכם לפני שלב פתיחת תביעה כספית, כך יהיה קל יותר לגשת אל בית המשפט ולהוכיח את העילה לתביעה שלכם.

 

מה מחכה לנו עכשיו?

מרגע שבית המשפט פתח בתביעה כספית, תשלמו סכום אגרה שעומד על סכום אחוז מסויים שנקבע ביחס לסכום התביעה. כעת, תעמדו בפני שרשרת מצבים אל מול בית המשפט ואל מול הנתבע, שבמהלכם תצטרכו לעמוד ולהסביר מדוע אתם זכאים לקבל את התשלום מהנתבע. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון שהצד השני עשוי להגיע עם הוכחות משלו, וקיים סיכוי שתוצאת התביעה הכספית לא תסתיים לשביעות רצונכם. כדי להגדיל את הסיכויים לנצחון מומלץ להתייעץ עם עורך דין או לשכור את שירותיו לאורך כל התהליך. בהצלחה!

עריכת דין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
הלוואה לטווח ארוך
המדריך המלא לדיני בנקאות

שירותי בנקאות הם שירותים חיוניים לכל אדם. רוב הכסף העולמי אינו נמצא במצב נזיל ככסף מזומן, אלא מאוחסן בשרתים