נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מגדלים את הנשיא הבא: איך תפתחו מנהיגות בילדכם מגיל צעיר

להעלות את הנשיא הבא

כולנו יודעים עד כמה חשוב לעודד הצטיינות ומנהיגותיות בקרב ילדים מגיל צעיר. ילדים אשר גדלים עם כישורי חיים מתאימים משיגים יותר מן הפוטנציאל הטמון בהם ומגיעים למימוש עצמי גבוה יותר. כיום, אנשים צעירים עם יכולות ליזום, לנהל ולהוביל נמצאים בחוד החנית של החברה הישראלית בתחומי הצבא, הבטחון, הכלכלה וההייטק ומובילים את ישראל להישגים הבאים שלה. 

 

מנהיגותיות והצטיינות

כישורי מנהיגותיות והצטיינות הנרכשים כבר בגיל צעיר מעודדים את האדם לפרוץ את גבולות התחום בו הוא עוסק ולהביאו לשיאים חדשים. אלו יכולים להיות תחומים הקשורים בצבא ובטחון, מדעים מדוייקים, חינוך, תעשייה, כלכלכה, הייטק, פוליטיקה, משפט ודין ועוד ועוד תחומים רבים ומגוונים.

היכולת להיות בחוד החנית ולהוביל, ליזום ולנהל מעניקים לאדם הצעיר בטחון וערך עצמי, מימוש ופיתוח אישיים והגעה להישגים שאיש לא הגיע אליהם קודם לכן. אחת הדרכים לרכוש כלים למנהיגותיות והצטיינות היא באמצעות דיבייט לפיתוח מנהיגות.

דיבייט ככלי לפיתוח מנהיגותיות

הדיבייט, או המעמת על פי האקדמיה ללשון, הינו מיומנות חשובה להביע את עצמך, להציג את דעתך ולנהל דיון עינייני ופתוח מול קהל. במהלך הדיבייט נבחר נושא, לדוגמא, השפעת האדם על שינויי האקלים, וכל אחד מן הצדדים צריך להגן על דעתו המצדיקה או השוללת את השפעתו של האדם על שינויי האקלים באמצעות עובדות, טיעונים, דיעות אישיות ועוד. מטרת הדיון איננה להביא להכרעה האם אכן האדם משפיע על שינויי מזג האויר אלא לאמן את היכולת להציג עמדות ולהגן עליהן.

 

מקורותיו של הדיבייט

מקורותיו של הדיבייט נעוצים עוד בעבר הרחוק ביוון העתיקה, עת הרטוריקה היתה אחד מהכלים החשובים ביותר של המלומד, הפילוסוף או חבר הסנאט להביע את עמדותיו בפני חבריו המלומדים האחרים. ביוון העתיקה נהגו להביע תיאוריות, מחשבות והגות כמעט על כל נושא, החל ממתמטיקה דרך רפואה וכלה במדיניות ואסטרטגיה צבאית.

בסנאט נהגו לנהל דיונים מעמיקים שחלקם תועדו וממשיכים להשפיע עלינו ועל עיצוב המדיניות הדמוקרטית והערכית שלנו ממש עד ימינו אנו. הדיבייט היה ונותר דרך מצויינת להגן על עמדות ודיעות וגם כאשר המטרה איננה לשכנע בצדקתך את הקהל, היא נותרה ספורט אינטלקטואלי מעניין.

 

לסיכום

הדיבייט, או המעמת, מאפשר לילד לחזק את הבטחון העצמי, את הערך והדימוי העצמי מאחר ואין כאן עניין של לנצח או להפסיד אלא להביע את העמדה שלך ולהגן עליה באמצעות שימוש ברטורקיה, לוגיקה ועובדות. הילד או הנער לומדים להביע את עצמם בצורה ברורה, רהוטה, עניינית וממוקדת, לכבד את היריב באמצעות הקשבה, לשפר את יכולות השפה העברית ( או האנגלית ) ואת אוצר המילים וכמו כן לחקור ולמצוא מידע מהימן, לנתח, לסכם ולתמצת אותו ואז להציג אותו מול קהל ולהעניק לו יתרון משמעותי לעתיד.

להעלות את הנשיא הבא

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי