נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

בדיקת כשירות רפואית לנהיגה – כל מה שעליכם לדע

נהג חדש

הרבה נהגים נקראים כל שנה למכון הרפואי לבטיחות בדרכים כדי לבדוק את כשירותם הרפואית לנהוג.

מה בדיוק קורה במהלך הבדיקה ולמה לא כדאי להגיע אליה בלי ליווי והכנה מקצועיים מראש? כל המידע הנחוץ במאמר שלפניכם.

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים שייך למשרד הבריאות, הוא עוסק ברפואה תעבורתית ומניעת תאונות דרכים הנגרמות בגלל בעיות בריאותיות של הנהגים. סמכותו מאפשרת לו לזמן לביקורת נהגים העלולים לנהוג בצורה מסוכנת, גרמו בעבר לתאונות דרכים או שנהגו תחת השפעת אלכוהול. במידה ובבדיקה נמצא כי נהגים אלו לא כשירים לנהיגה, הם יורחקו מהכביש ולא יורשו לנהוג.

 

בדיקת הכשירות הרפואית

אחד מתפקידיו המרכזיים של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים הוא מניעה מראש של בעיות תעבורה. בתי החולים, רופאי המשפחה והנפש, המשטרה, משרד הרישוי ורשויות נוספות, מדווחות למכון על נהגים בעלי ליקויי בריאות. המכון מזמין את הנהגים הללו למעקב וביקורת רפואית, פיזית ולעיתים גם פסיכולוגית, לאחר מכן מוסמך המכון לקבוע אם הם כשירים לנהוג או שהוא נאלץ לשלול את רישיונם.

החלטת המכון לגבי כשרות הנהג לנהוג ברכב, ניתנת כהמלצה למשרד הרישוי. למרות שהמלצתו של המכון הבריאותי היא המלצה ולא קביעה, רשות הרישוי אינה מתערבת בקביעת המכון ומקבלת את ההמלצות שלו בצורה מוחלטת ולא משנה אותן משיקוליה.

רשות הרישוי היא זו שצריכה להודיע לנבדק את תוצאות הבדיקה של כשירותו הרפואית. ההמלצה המדוברת נקבעת על ידי בדיקות רפואיות ופסיכולוגיות, התייעצויות מתוך המכון ומחוצה לו, נתוני הרקע של הנהג כולל סוג רישיון הנהיגה שלו, מקום וסוג העבודה שלו ונסיבות חברתיות ואישיות שלו.

 

מתי אקבל את תוצאות הבדיקה?

המכון הרפואי לבטיחות בדרכים מחזיר תשובה לגבי כשירות או אי-כשירות של הנהג תוך זמן של שלושה שבועות עד חודש. במידה ומשרד הרישוי שולח למכון את הטופס הירוק של הנהג (בו מצוין מצבו הבריאותי והאישי של הנהג), תהליך הבדיקה עלול להתארך ולקחת יותר משלושה חודשים. את התשובה אפשר לקבל במשרד הרישוי הקרוב למקום מגוריכם.

במידה ונהג בעל רישיון או שמתכוון להוציא רישיון רואה את עצמו נפגע מהחלטת המכון לגביו, הוא יכול להגיש ערעור בפני ועדת ערר תוך 30 יום מרגע קבלת ההודעה מרשות הרישוי. על ההחלטה של הועדה אפשר להגיש עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בשאלה משפטית בלבד, תוך 30 יום.

לסיכום, המציאות מלמדת שחלק גדול מהנהגים המגיעים לבדיקה הרפואית  של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים בלי להתכונן מראש נכשלים בבדיקה ורישיונם נשלל. נהג שלא מכיר את התחום עלול להגדיל את סיכוייו להפסיד את זכאותו לרישיון נהיגה בלי שהוא מודע לכך.
לכן, אם זומנתם לבדיקה במכון וברצונכם להגיע למיצוי זכויותיכם, מומלץ לקבל ייעוץ מעורך דין המתמחה בדייני תעבורה. פנו אל משרדינו על מנת לקבל את הייעוץ והתמיכה המגיעים לכם.

 

נוסעים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין