נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד היו נראים בתים של הדור הקודם וכיצד היום?

מבנה

כאשר נכנסים לבית, ניתן ללמוד הרבה מאוד על התקופה בו הבית נבנה רק מהסתכלות על המאפיינים העיצוביים השונים הפזורים ברחבי החללים השונים. בכל תקופה במאה העשרים הבתים תוכננו, נבנו ועצבו בצורה שונה ומספיק להסתכל על מספר אלמנטים בכל בית בכדי להבין  לאיזה עשור הוא שייך. בין אם אתם רוצים להביא את חלל המגורים שלכם למאה ה-21 או ליצור בחלל הבית שלכם חלל רטרו מגניב, הכתבה הבאה תעזור לכם לזהות את ההבדלים העיקריים בין הבתים בישראל לאורך הדורות.

 

שנות ה- 30

יחידות המגורים אשר נבנו בארץ בשנות ה-30 שונים למדי מהבתים והדירות אשר ניתן למצוא היום. ראשית, בתים אלו לרוב ימצאו במרכזי הערים הגדולות כמו תל אביב, ירושלים וחיפה, הרצפות יתאפיינו בדוגמאות גאומטריות עם צבעים עזים, התקרות יהיו מעט גבוהות יותר והחדרים השונים יהיו מעט גדולים יותר מהמקובל בבתים המודרניים כיום.

בהתאם לגודל של החללים והטכנולוגיות המקובלות בתקופה, הרהיטים בחללי מגורים בשנות ה-30 לרוב היו רהיטי עץ מסיבים אשר נבנו בטכניקות מסורתיות.

 

שנות ה-50

עם קום המדינה וגלי העלייה הגדולים של שנות ה-50, הארץ ידעה תקופת בנייה רצינית ביותר ועל כן בתי מגורים רבים בארץ נבנן בתקופה זאת. במרבית הבתים אשר נבנו בתקופה הזאת יש רצפת טרצו או "רצפת שומשום" כפי שמקובל לקרוא לה בלשון יומיומית.

לרוב בדירות אלו המטבח יהיה יחידה עצמאית המופרדת מהסלון ומחדר האוכל. בנוסף בניגוד לדירות היום בהם יש יחידת הורים גדולה הכוללת שירותים מקלחת וחדר ארונות, בדירות אשר נבנו בשנות ה-50 כל בני הבית חולקים חדר רחצה וחדר שירותים יחדיו.

באשר לרהיטים, בתקופה הזאת מגוון הרהיטים הזמינים היה נרחב בהרבה שכן רהיטים רבים יוצרו בטכניקות של יצור המוני במגוון רחב של סגנונות וטכניקות.

 

שנות ה-90

עם גל העלייה לאחר נפילת ברית המועצות הארץ ידעה תנופת בנייה גדולה נוספת. גם הבתים שנבנו בשנות ה-90 רוצפו במרצפות טרצו אם כי גדולות יותר ובגוון אפרפר יותר ופחות צהוב. בדומה לבתים אשר נבנים היום, בבתים רבים אשר נבנו בשנות ה-90 ניתן למצוא מטבח, פינת אוכל וסלון בחלל משותף אחד גדול ויחידת ההורים כוללת לרוב חדר רחצה, שירותים וחדר ארונות.

באשר לרהיטים משנות ה-90 המגוון הזמין ברשתות העיצוב השונות הוסיף להתרחב כמו גם טווח המחירים. יחד עם זאת רהיטים רבים, בעיקר רהיטים עשויים מפורמייקה, היו באיכות ירודה ולא החזיקו מעמד לאורך זמן.

 

המאה ה- 21

בדומה לבנייה של שנות ה-90, המטבח וחדר האוכל נמצאים בחלל אחד משותף ורציף אשר מתחבר לסלון. כמו כן, מטבחים רבים מעוצבים עם אי אשר מאפשר לבשל ולעבוד במטבח מבלי להתנתק מיתר בני הבית בסלון או בחדר האוכל. לעיתם האי כולל אזור ישיבה גבוה על כסאות בר.

גם חדר ההורים מעוצב כיחידה נפרדת, בדומה לסגנון שהחל בשנות ה-90. הרהיטים אשר ניתן לרכוש היום בחנויות מעוצבים בטכניקות חדישות יותר ומאופיינים באיכות גבוהה יותר. כמו כן, הרהיטים פחות כבדים ומסאבים כך למשל אם בעבר היה נהוג להציב שולחן סלון אחד מסיבי, בבתים רבים היום מציבים שני שולחנות או שולחן סלן אלגנטי ושולחן צד.

ללא ספק הבתים בשנים האחרונות השתנו ללא היכר, החל מסגנון הרהיטים ועד לסגנון הבנייה, אך כל עוד תבחרו בפריטים איכותיים תוכלו להנות מבית מעוצב לאורך שנים רבות.

 

סלון מעוצב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עיצוב
חדר שינה
מה ילדים צריכים בחדר שלהם?

בתור הורים אתם בוודאי נמצאים במצב בלבול גדול. מבין כל החיתולים, האוברולים, המשחות והתרופות שאתם צריכים להצטייד בהם, מציפות

תמונה מעוצבת
ללמוד עיצוב גרפי לבד

אתה חושב על עיצוב גרפי בתור מקצוע לחיים אך לא לגמרי ברור לך האם זה משהו שיכול להתאים? תוהה

חלל חוץ
איך לעצב מטבח חוץ

אין ספק שמטבח חוץ הוא פתרון מעולה לאנשים שאוהבים לבשל; בין אם זה טיגון או בישול ארוך, כל העבודה