נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דפיברילטור אוטומטי דובר עברית – יתרונותיו

לב אדום על האדמה ליד עלים

רובנו לא יודעים כיצד לתת עזרה ראשונה בשעת חרום כאשר אדם עובר אירוע לב. אחד הדברים שיכול לעזור לנו הוא דפיברילטור (מפעם), או ליתר דיוק דפיברילטור אוטומטי. ישנם מספר סוגי דפיברילטורים והסוג האוטומטי הוא היחיד שכל אדם יכול להפעיל גם מבלי לעבור הסמכה או ידע רפואי כלשהו. על פי חוק, כיום בכל מקום ציבורי בו יהיו 500 אנשים או יותר, יהיה גם דפיברילטור. בנוסף, ניתן לרכוש אחד אישי. בדגמים החדשים אף ישנן הוראות קוליות בעברית בזמן אמת.

 

כיצד דפיברילטור אוטומטי עובד

הדפיברילטור מורכב מקופסא קטנה (אשר שוקלת כ- 1.5 קילו גרם) ושתי אלקטרודות אותן מחברים לגוף עם מדבקות. החיבור ייעשה באזור הלב, בהתאם להנחיות המדויקות היכן להדביקן. המכשיר יזהה אי סדר בדופק הלב ויידע לאבחן דום לב.

בהתאם לאבחנה, המכשיר ייתן שוק חשמלי או לחילופין, אם זרם חשמלי לא יעזור, הוא יורה על התחלת החייאה. על מנת ללמוד עוד על דפיברילטורים וקורסי עזרה ראשונה  ניתן להיכנס למגוון אתרים כגון met.co.il.

 

מהן אותן הוראות בעברית ומהם היתרונות

דפיברילטור אוטומטי דובר עברית ינחה אתכם צעד אחר צעד בזמן החרום בהוראות קוליות בעברית. אותן הסברים קוליים יסבירו לכם כיצד להתחיל את השימוש, מה לעשות בזמן ההחייאה והוראות בטיחות. נוסף על כך במידה והמכשיר יזהה שאין צורך בשוק חשמלי, הוא ידריך בהוראות קוליות כיצד לבצע את ההחייאה בעצמכם, עד שיגיעו הצוותים של מגן דוד אדום.

 

מניעת בלבול

כאשר חייו של אדם עומדים על הפרק, ועליכם להציל אותו מבלי להיות רופאים או פרדמדיקים, העניין יכול להיות מלחיץ ומבלבל בזמן אמת. ברגעים כאלו עלולים לשכוח דברים ששמעתם בהדרכה מוקדמת, או שעלול להיות קשה לקרוא הוראות וגם ניתן להתבלבל בשמיעת הוראות בשפה שאינה שפת האם שלכם (אנגלית למשל). ובכן, כאשר יש הוראות קוליות בעברית צעד אחר צעד, דבר זה יכול להקל בהרבה על הבלבול.

 

הסברים ברורים

כל עוד איננו אנשי צוות רפואי בעלי ידע וניסיון, נהיה חייבים הוראות ברורות כיצד לתפעל את האירוע. גם אם עברנו הדרכה מוקדמת על הדפיברילטור האוטומטי, עדיין הוראות ברורות לכל שלב בקול ובערבית זה דבר אשר יעזור לנו להיזכר ולהתקדם באירוע.

 

מהירות

לקרוא הוראות בזמן אמת או לנסות להיזכר כל הזמן במה למדנו יכול לקחת זמן יקר. בשעת חרום של אירוע לב, כל שנייה חשובה מאוד ולכן כל דבר אשר יכול למהר אותנו (באופן בטיחותי) הוא כדאי. ובכן, אם איננו בטוחים בדיוק בשלבים או שאיננו שולטים באנגלית כפי שאנו שולטים בעברית, או שאנחנו לא קוראים מהר מאוד בזמן אמת, הוראות קוליות בעברית הן התשובה. בזכותן נחסוך זמן חשוב בכך שהמכשיר יסביר לנו או יזכיר לנו כיצד לפעול בזמן אמת, ובקצב טוב.

אישה מחזיקה לב אדום על עצמה
אישה מחזיקה לב אדום על עצמה
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פנים של ילדה
יובש בעיניים

יובש בעיניים זוהי תופעה ממנה סובלים אנשים רבים ואשר הופכת לנפוצה יותר ויותר עם השנים. הסיבות שגורמות לתופעה הן