נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

דרכים למניעת הידבקות במחלות מין

בדיקת מחלות מין ראשית

יחסי מין, אחד מתענוגות החיים. יחד עם כל הטוב הזה, כדאי לדעת כיצד להישמר מפני מחלות מין. באמצעותו של מגע מיני, ישנה קבוצה של מחלות המועברות ובמקרים רבים, הם עשויות להיות אפילו "מורדמות" ולא מורגשות על האדם. יחד עם זאת, עדיין מדבקות.

בכדי להימנע מכל מיני סיבוכים שהם באמת מיותרים, ההמלצה היא תמיד לקיים יחסי מין מוגנים. יחסים מוגנים בין אנשים מקטינים משמעותית את הסיכויים לחלות במחלות מין מסוגים שונים, למרות שמבחינה סטטיסטית, גם קונדומים לעיתים עשויים להיקרע. ישנן מחלות מין נפוצות יותר ופחות, כאשר הנפוצות ביניהן הן עגבת, הרפס בכל מיני מקומות בגוף (לא רק באיבר המין), איידס, זיבה ואפילו דלקת כבד נגיפית.

איך אפשר להידבק במחלות מין?

ניתן להידבק במחלות מין דרך קיום יחסי מין בצורה וגינלית, אך מחלות מין שונות מועברות גם באופן אנאלי או אוראלי. אין ספק שבכדי להיות חסין לגמרי משלל מחלות המין, ישנו הצורך לא לקיים יחסי מין אף פעם. יחד עם זאת, ברור שזה לא הגיוני.

תמיד חובה להשתמש בקונדום במהלך קיום יחסי מין, במיוחד במהלך החודשים הראשונים בקשר הזוגי. כשאתם מתחילים את הקשר הזוגי שלכם, אתם עדיין לא באמת מכירים אחד את השני, כך שהשימוש בקונדום הוא ממש הכרחי. במהלך החודשים הללו של ההיכרות, נצלו את הזמן בכדי לבקר אצל הרופא ולבצע בדיקות שונות. בדיקת מחלת מין היא מומלצת לכל אדם אשר בא במגע מיני לא מוגן עם אדם אחר.

בדיקת מחלות מין

הקפדה על בדיקות שגרתיות

במידה וקיימתם יחסים לא מוגנים, ההמלצה היא להיבדק אצל רופא בהקדם האפשרי. במקרים מסוימים, כשאנשים כבר נדבקים במחלת מין כזאת או אחרת, כבר לא תהיה ברירה ויהיה על האדם החולה לפנות לייעוץ רפואי.

לרוב, לא תהיה לאדם ברירה מכיוון ויהיה מדובר בתסמינים שאינם נעימים, בלשון המעטה. בכל מקרה בו אתם מרגישים סימפטומים שאינם טבעיים, כמו הפרשות או תחושות של צריבה באיבר המין, הופעתן של יבלות, הופעתם של פצעים וכדומה, פנו בדחיפות לייעוץ וטיפול רפואי.

להימנע ממחלות מין שונות

נשים שימו לב! נשים רבות מקפידות לשטוף את אזור הנרתיק לאחר קיום יחסי מין, מה שעשוי להגביר את הסיכוי לחלות במחלות שונות. כן, שמעתן נכון. אם חשבתן שהשטיפה של הנרתיק מפחיתה את הסיכויים לחלות במחלות שונות, הרי שההיפך הוא הנכון. על ידי שטיפה של הנרתיק, נשים למעשה עשויות להחדיר עמוק יותר את המזהמים השונים.

המלצה נוספת היא בדיקת HIV לפחות פעם בשנה. על פי הסטטיסטיקה, מדי שנה 400 אנשים נדבקים באיידס בארץ, מה שמחייב מודעות לנגיף. שמרו על עצמכם, כבדו האחד את השני ואת גופכם. מגיע לכם ליהנות מחיים נטולי מחלות מין ומקיום יחסי מין ללא חששות. שמרו על הגנה.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא למבוגרים
שמן
מה הן קפסולות CBD?

כולנו שמענו על יתרונות שמן הקנביס CBD כמקל על חרדות וכאבים אך רבים עדיין תוהים עד כמה המוצר בטוח

ויאגרה טבעית
סודות המיטה שלא מכירים

מיניות ומה שמתרחש בחדר המיטות הוא לרוב אפוף מיסתורין וסודיות, ביישנות ולעיתים מבוכה – מה שמביא לכך שלעיתים נוטים

כדורים
ויאגרה גנרית – מה זה אומר?

לפי המילון העברי, "גנרי" משמע "כללי". בעולם התרופות, אפשר גם להגיד שתרופות גנריות הן תרופות שאינן בעלות השם המסחרי