נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם יש הבדל בין סתימה אפורה לסתימה לבנה?

אישה מחייכת

כולנו מכירים את הצורך וההכרח לשמור על הפה שלנו נקי מחיידקים ומעששת (למעשה המסר הזה חודר אלינו עוד מתקופת הילדות וסיפורם של קריוס ובקטוס, שני חיידקים שחיים בתוך חורים שנוצרו בשיניים של ילדים). העששת גורמת נזק רב לשן ויוצר בה חורים, כך שנאלצים לבצע טיפול שיניים ליצירת סתימות. מהן אותן סתימות, ואילו סוגי סתימות קיימים?

 

מתי מתעורר הצורך בסתימה?

הסתימה זוהי דרך הטיפול הנפוצה ביותר להתמודדות עם חורים בשיניים. החורים בשיניים נגרמים לרוב על ידי עששת – מחלת שיניים שנוצרת בשל הצטברות רובד חיידקי על גבי השן.

הסיבה העיקרית להצטברותם של החיידקים שגורמים לעששת, היא צריכה מופרזת של מזונות המכילים סוכרים ועמילנים ומזונות בעלי חומציות גבוהה. לא סתם הזכרנו קודם לכן את קריוס ובקטוס – זהו אמנם סיפור ילדים, אך מוסר ההשכל שלו חשוב במיוחד. מומלץ להמעיט בצריכת מזון מסוג זה, גם עבור בריאותכם האישית וגם עבור בריאות השיניים שלכם!

 

מהם סוגי הסתימות הקיימים, ומהם ההבדלים ביניהם?

שני הסוגים הנפוצים ביותר של הסתימות אלו סתימות אפורות (שנקראות גם סתימת אמלגם), וסתימות לבנות. לכל אחת מסתימות אלו יש יתרונות וחסרונות לעומת הסוג השני – אך כיום הסתימה הלבנה היא הנפוצה יותר.

סתימה לבנה היא אסתטית יותר – צבעה לבן שמשתלב עם צבע השן, ולכן כמעט ולא ניתן לראות שהשן עברה טיפול כלשהו. הסתימה הלבנה "נדבקת" לשן בצורה טובה וחזקה, וכך יכולה להישמר לאורך תקופת זמן ארוכה. בנוסף, הסתימה הלבנה אינה מכילה כספית, וניתן לתקן אותה במקרה הצורך ללא הורדה של כל הסתימה. החיסרון של סתימה לבנה הוא שההליך ליצירתה עשוי להיות ארוך יותר, וכן הוא יקר יותר מסתימה אפורה.

לעומתה, הסתימה האפורה היא נראית לעין (כשמה כן היא, בצבע אפור), ולכן פחות אסתטית מהסתימה הלבנה. חומר האמלגם מכיל כספית וכסף, ואי לכך גם ישנה רגישות מוגברת בשן לחום וקור. עם זאת, האמלגם הוא חומר חזק ועמיד, ועלות הפרוצדורה תהיה זולה יותר מעלותה של סתימה לבנה.

 

זקוקים לביצוע סתימה בשן? פנו רק לרופא שיניים מוסמך

אם התחלתם לחוש כאבים בשיניים, ייתכן כי מדובר בחור בשן. במקרה כזה, הפעולה המיידית שעליכם לבצע היא לקבוע תור לרופא שיניים מוסמך ומקצועי, שיוכל לאבחן את הבעיה ולטפל בה במהירות וביעילות. אם תזדקקו לסתימה – חשוב שהיא תתבצע בידי רופא מקצועי בלבד, על מנת שלא לגרום נזק לשן במהלך הפרוצדורה (בייחוד כאשר מדובר בסתימה לבנה, שבה הפרוצדורה היא מורכבת יותר משל סתימה אפורה).

לקביעת תור לרופא שיניים מקצועי ומיומן, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט של ד"ר צוהר, בכתובת https://www.dr-tzohar.co.il. באתר אף תוכלו למצוא מידע נוסף עבור הטיפולים שתוכלו לעבור בתחום השיניים – לרבות טיפולים אסתטיים גרידא.

רופא שיניים בפעולה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פנים של ילדה
יובש בעיניים

יובש בעיניים זוהי תופעה ממנה סובלים אנשים רבים ואשר הופכת לנפוצה יותר ויותר עם השנים. הסיבות שגורמות לתופעה הן