נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

האם מתווך עסקי צריך רישיון?

תיווך שכירות

מכירה וקנייה של עסקים וחברות היא תחום ידע שלם שאפשר להתמחות בו במשך שנים ארוכות. מכירה וקנייה של עסקים וחברות בדרך כלל מערבת בתוכה סכומים גבוהים של כסף, ויש לה השלכות מרחיקות לכת על המוכר ועל הקונה. לכן ישנו מקצוע בשם מתווך עסקים, עליו ערכנו את הכתבה הבאה. 

 

מה זה מתווך עסקי ומה הוא עושה?

מתווך עסקי כמו מתווך נדל"ן, הוא איש מקצוע שמטרתו למצוא עסקים למכירה ולמצוא להם קונים מתאימים במחיר הנכון. תפקידו של תיווך שכירות מקצועי הוא לגרום לכך שכל הצדדים יהיו מרוצים מהעסקה.

המוכר צריך להרגיש שהוא קיבל תמורה כספית נאותה לעסק שאותו הוא מכר, שהכסף נכנס בזמן הנכון וללא עיכובים, וכמובן שמלוא הכסף הגיע אליו בסופו של דבר. הקונה צריך להרגיש שהעסק שהוא קנה, ישרת אותו היטב בעתיד, ושסכום הכסף אותו הוא שילם בעבורו, יחזיר את עצמו ויגרום לקנייה של העסק להיות משתלמת.

 

מה היתרונות של מתווך עסקי על בעל העסק?

בעלי עסקים רבים שמעוניינים למכור עסק אחד שבבעלותם, רוצים לנסות את כוחם במכירה של העסק בצורה עצמאית. כמובן שאין בעיה בניסיונות אלה ובדרך כלל אף כדאי לנסות למכור את העסק בצורה עצמאית.

עם זאת, לעיתים קרובות לבעלי העסק אין את המומחיות שדרושה לשם מכירת העסק, ואין להם את הפלטפורמות המתאימות לשם פרסום של העסק שלהם. בנוסף לכך, מכיוון שהם קרובים וקשורים אל העסק אותו הם בנו, לעיתים קרובות קשה להם להגיע לגשת למכירת העסק בצורה רציונלית ולדרוש בעבורו מחיר ההולם.

 

האם מתווך מסוג זה זקוק לרישיון מטעם המדינה?

נכון להיום אין כל דרישה בחוק לרישיון למי שעוסק בתחום התיווך של עסקים וחברות. כל אדם יכול לקרוא לעצמו מתווך עסקים, ולנסות להשיג עסקים למכירה ולמצוא להם את הקונים המתאימים. עובדה זאת מחדדת את הצורך לבחור את המתווך העסקי לעסק שלכם בצורה נכונה, שלא תגרום לכם להגיע לאדם שהמומחיות והמקצועיות שלו בתחום מוטלת בספק גדול.

 

איך לבחור מתווך עסקי לשם מכירת או קניית עסק?

אם אתם מכירים אנשים מהעולם העסקי, הדרך הטובה ביותר לבחור מתווך עסקי היא על ידי המלצה ממישהו שכבר השתמש בשירותיו וזכה להצלחה עקב כך. במידה ואין לכם אפשרות לקבל המלצה אישית, נסו לחפש המלצות ברשת ולבדוק את מידת הוותק של המתווך. אמנם לא תמיד ותק מעיד על עבודה טובה, אבל לעיתים קרובות יש לדבר יתרון.

 

תיווך עסקי ומתווכים עסקיים – סיכום

מכירה או קנייה של עסק או חברה היא פעולה כבדת משקל שנושאת עימה תג מחיר כבד. לכן חשוב מאוד לעשות את המכירה או הקנייה הזאת בצורה הטובה ביותר שאפשר. לעיתים קרובות, בשביל לעשות זאת יש לשכור מתווך עסקי בעל ניסיון ומקצועיות בתחום.

תיווך שכירות

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין