נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין הדברת טרמיטים עם קידוח וללא קידוח?

ג'וק

יש המון סוגים של מזיקים וחרקים שאוהבים לקפוץ אלינו הביתה, חלקם לא באמת מורגשים אך חלקם מאוד לא נעימים ורצויים.

אחד החרקים הכי "מפריעים" בסביבה הוא הטרמיט – חרק חברתי הניזון מעץ שמתיישב בתוך מבנים או תעלות בוץ ועלול לגרום לנזק רב מאוד ברהיטים ובבית.

למרות הנראות כנמלים הטרמיטים ממשפחות שונות ,חיים בקרקע במושבות שיתופיות בעלי כנפיים וגוון חום.

אחת השיטות העיקריות כדי להתמודד עם אותו חרק היא הדברה על ידי קידוח בקיר. רוצים לדעת מה זה אומר? ומה ההבדלים בינו בין הדברה רגילה? הינה כמה דברים שכדאי לכם לדעת.

בארץ אין הרבה מקרים של הגעת טרמיטים לבתים פרטיים ולכן ברוב המקרים לא תצטרכו טיפול כזה מקיף.

 

איך נזהה שיש לנו טרמיטים בבית?

אז הלכתם ברחבי הבית וראיתם כמה מושבות לא ברורות שנמצאות אצלכם בקיר, או על הרצפה. כיצד תוכלו לזהות אם אלה טרמיטים? קודם חשוב לדעת שטרמיטים לא נחשפים לאור יום. הטרמיטים עולים מתוך האדמה ישר אל העץ ולא תראו אותם מטיילים לכם בבית. סימן נוסף ומאוד ברור זה סימנים של עץ אכול או מתפורר וכמובן אם יש רעשים שמגיעים מתוך העץ.

 

איך מטפלים?

אופי הטיפול משתנה בהתאם לכמות הפגיעה והתפוצה של הטרמיטים שנקבעת לפי הערכה של איש המקצוע. ככל שיש יותר טרמיטים כך הטיפול יהיה אגרסיבי יותר.

ישנם מספר אופני טיפול בטרמיטים –

טיפול נקודתי – כלומר טיפול בכל כתם שנראה כמו תעלות בוץ מרווחי קיר. הטיפול מיושם בעיקר כאשר הנגיעות אינה גבוהה והיא נקודתית, המפגע גלוי והטיפול מתבצע על ידי הזרקה חומרי הדברה היעודים לטרמיטים . הג'לים יישמו כאשר אין רטיבות והטיפול יכול לחזור על עצמו מספר פעמים ניתן ליישם את הטיפול בקופסאות מקצועיות שבהן מניחים נסורת כפיתוי וחומרי הדברה או חומרי בקרה לביצוע ניטור ומעקב או במילים אחרות הדברת טרמיטים ללא קידוח.

 

טיפול בטרמיטים עם קידוח

טיפול בטרמיטים ע"י קדיחות זאת השיטה היותר נפוצה והיא מתבצעת על ידי קידוח רשת של חורים מזערים ברצפת הבית (את החורים לא תראו), הקידוח מתבצע בהיקף הבית בעומק שמגיע לשכבת החול כאשר מטרת ההדברה הינה לבנות מחסום כימי. הקידוח לאורך קירות ובהתאם לתנאי השטח בבית וניתוח על ידי המדביר. הקידוח במרווחים של עשרות סנטימטרים בלבד (המרווח נקבע בהתאם לצורך)  לתוך החורים מזריקים חומרי הדברה תואמים לאחר הביצוע ניתן לאטום את החורים.

ודבר אחרון טיפול מנע – טיפול נגד טרמיטים טרום קונסטרוקציה –

זהו טיפול אידיאלי המתבצע במהלך הבנייה. הטיפול הוא חסכוני ומעניק הגנה לאורך זמן מפני טרמיטים.

אז פנו לכל מדביר שאתם מכירים וטפלו בבעיה עוד היום. שלא תגמרו בלי בית בכלל!

 

ספרי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא הדברה