נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הוטרדתי בראיון עבודה מה עושים?

הטרדה מינית

לצערנו, יש לא מעט הטרדות מיניות שמתרחשות במהלך ראיונות עבודה והן לא מדוברות מספיק. מדריך זה עולה לאתר, כדי להעלות את המודעות לתרחיש הנפוץ ולאפשר לכל אחד להכיר בדרכי ההתמודדות הראויים. הישארו כאן ותגלו מה עליכם לעשות במידה והדבר אירע לכם.

 

ההגדרה של הטרדה מינית

ראוי שנתעכב לרגע על ההגדרה של הטרדה מינית, רגע לפני שנציג בפניכם את דרכי הפעולה המומלצות. נסביר שמדובר בתרחיש שיכול לבוא לידי ביטוי ב – 2 דרכים: באמצעות מגע גופני ובאופן מילולי. בירור שערכנו בנושא העלה שההטרדות הנפוצות ביותר הן הצעות מגונות (בעל אופי מיני) שמוצעות למרואיין מצב המראיין ומעשים מגונים שמתבצעים מצד המרואיין. בהמשך המדריך נרחיב אודות המקרים הללו, כדי שתוכלו לבדוק אם אלה קרו לכם בעבר.

 

עברת הטרדה? זה הזמן להתייעץ עם עורך דין פלילי

מי שעברו הטרדה בריאיון עבודה צריכים לפנות בהקדם האפשרי לעורך דין פלילי שבקיא בענייני הטרדה מינית. שכן, זה בקיא בחוק שנחקק בשנת 1998 שמגדיר את ההתנהגויות והתופעות שנחשבות לפי החוק כהטרדה מינית. זו ההזדמנות לציין שמי שסוטה מגבולות הדין, צפוי לעמוד למשפט, מכיוון שמדובר בעבירה פלילית חמורה.

 

מקרים נפוצים של הטרדות מיניות בראיונות עבודה

עברנו על מספר תביעות שהוגשו לבתי הדין בשנים האחרונות בשל הטרדות מיניות שאירעו בראיונות עבודה. גילינו שיש מקרים שחוזרים על עצמם לא פעם והחלטנו להציג אותם במדריך זה. נציין שמדובר בעיקר בהצעות בעלות אופי מיני שחוזרות על עצמן לאורך הריאיון, למרות שהמרואיינים מראים בדרך התנהגותית או באופן מילולי שאין להם עניין בהצעות מסוג זה. מקרה נוסף נוגע להתנהלות מבזה מצד המראיין שכוללת התבטאויות מיניות. ראוי להדגיש שזה לא משנה אם המרואיינים הגיבו להתבטאויות אלה או לא. שכן, התרחיש עצמו מהווה כהטרדה מינית לפי הקבוע בחוק. בנוסף למקרים אלה, יש מי שעברו הטרדה מינית שכללה ביצוע מעשים מגונים ואף סחיטה באיומים. כל אלה מצריכים פנייה בהולה לעורך דין מומלץ שמכיר את התחום מקרוב.

 

החשיבות שבפנייה לעורך דין פלילי מומלץ

מי שחוו הטרדה מינית בראיון עבודה צריכים לדעת שאין זה מספיק ליצור קשר עם עורך דין פלילי סתם כך. שכן, צריך לברר שמדובר בבעל מקצוע שיש לו וותק רב בתחום. קריטריון זה חשוב, כדי שניתן יהיה לדעת שהוא בקיא בחוק ויש לו ניסיון בייצוג של מרואיינים שעברו הטרדה שכזו.

 

לסיכום

הטרדה מינית בראיון עבודה נחשבת לצערנו לתרחיש ידוע ומוכר בקרב העוסקים בתחום המשפט הפלילי. מדריך זה ריכז בפניכם את האינפורמציה החיונית. כך שבשלב זה ידוע לכם שתצטרכו לפנות מיד לעורך דין פלילי שבקיא בדיני הטרדות מיניות. רק לאחר שתעשו כך, תוכלו להתחיל בהליך החשוב – הגשת תביעה בבית הדין, שתאפשר לכם לקבל את הזכויות המגיעות לכם בהתאם לקבוע בחוק.

הטרדה מינית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין