נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך המלא לדיני בנקאות

הלוואה לטווח ארוך

שירותי בנקאות הם שירותים חיוניים לכל אדם. רוב הכסף העולמי אינו נמצא במצב נזיל ככסף מזומן, אלא מאוחסן בשרתים בנקאיים. רוב הפעולות הכספיות יבוצעו דרך האשראי הבנקאי, כמו גם חלק גדול מההשקעות של כל אדם ואדם. התנאים של העבודה עם הבנקים, מפורטים בדיני הבנקאות. להתייעצות עם עורך דין בנקים יש חשיבות רבה לצורך הבנה מלאה של דינים אלו, אשר על חלקם נפרט מיד.

 

משכנתאות ואיחור בהחזר הלוואה

אחת מהעסקאות הגדולות ביותר אשר משפחה ישראלית ממוצעת תבצע עם הבנק, היא המשכנתא. משכנתא היא למעשה צורת רכישה ייחודית, אשר נולדה כדי לאפשר לעמוד במחירי הדיור הגבוהים בישראל. במסגרת המשכנתא, הדירה למעשה נרכשת בכסף מלא על ידי הבנק, אשר עושה זאת בתמורה למקדמה גדולה מצד הלקוח, ובתמורה להחזר תשלומים נושאי ריבית בעתיד. מאחר והבנק נוטל סיכון בכך שהוא למעשה מבצע רכישה בסכום כה גדול, ומסתמך על החזר הכסף, דיני בנקאות מפרטים סנקציות כבדות במיוחד שהבנק יכול לבצע אם החזר התשלום יתעכב. במקרים חריגים, הבנק אפילו עשוי לקבל את הדירה לידיו, מה שיגרום לאבדן כספי אדיר אשר כמעט אין אפשרות להתאושש ממנו ללקוח. עורך דין יעיל יוכל להכווין אתכם בדרך להסכם החזרים נוח עם הבנקים, ולעזור לכם לטפל במקרים חריגים.

 

מתן אשראי כספי

שירות נוסף אשר הבנקים מעניקים הוא מתן אשראי כספי. האשראי הכספי הוא למעשה הלוואה, אשר נועדה לאפשר לאדם או לעסק מעט אוויר לנשימה, והזדמנות להתפתח באין מפריע. בישראל, שיטת התשלום של שוטף פלוס היא נפוצה ביותר, מה שעשוי להוביל להרס של עסק בתחילת דרכו עקב בעיות תזרים מזומנים, גם אם הוא ביצע כמות עסקאות מכובדת. הבנקים יכולים לאפשר לבעל העסק אשראי למשוך כספים מעבר למגבלות החשבון שלו, במטרה לייצב את עצמו. דיני הבנקאות קובעים את גבולות הסכמי מתן האשראי מהבנקים. הדינים הללו קובעים בין היתר מה הן חובות הבנקים בווידוא שמקבל ההלוואה יכול לעמוד בלהחזיר את הכסף, ומהו סל האפשרויות שלהם לגביית הכסף מלקוח אשר לא מחזיר את ההלוואה שקיבל. הבנה מעמיקה של דיני הבנקאות בתחום, תוך התייעצות עם מומחים, תסייע לכל אחד לגבש הסכמי קבלת אשראי משתלמים ומתאימים.

 

חסימת חשבון בנק

עורך דין המתמחה בדיני בנקאות, יוזמן לעיתים קרובות לעזור כאשר המצב הגיע למעשה למשבר, חסימת חשבון הבנק. חסימת חשבון בנק היא אולי הצעד האגרסיבי ביותר אשר יכול בנק בישראל לנקוט. מדובר בפעולה שקשה מאוד להתאושש ממנה, גם מבחינה כלכלית, וגם מבחינה פסיכולוגית. הרגע בו אדם מנסה לשלם בעזרת כרטיס האשראי ומסורב, הוא רגע שיזכור לכל החיים. עורך דין יעיל, יוכל לפעול כך שחשבון הבנק שלכם יפתח מחדש, על ידי הגעה להסדרי תשלום עם הבנקים, למרות שכמובן עדיף לשלב אותו לפני שמגיעים למצב זה.

כרטיס

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
שעון ומגדל מטבעות
איך פותחים תביעה כספית

בעולם שמלא בחילוקי דעות ובאי הסכמות, פעמים רבות אנשים עומדים בפני תביעה כספית. במידה ונתקלתם בעצמכם במצב שבו אתם