נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

המדריך המלא לטיפול בסתימה בכיור

סמרטוט

מי מאיתנו לא מכירה את התסכול הנלווה לגילוי סתימות.

פתאום המים כבר לא יורדים כמו שצריך, פתאום יש ריח קצת מוזר ופתאום אנחנו צריכים להתמודד עם תקלה לא ברורה.

אכן רגע מתסכל. אך אל חשש, אנחנו כדי לעזור ולהבהיר לכם איך קורות סתימות, וגם איך לפתור אותן בקלות ובמהירות.

לפניכם המדריך המלא לפתיחת סתימה בכיור:

 

איך נוצרות סתימות?

סתימה בכיור יכולה להיווצר כתוצאה ממספר גורמים. במידה ומדובר בכיור המטבח, הבעיה הגדולה ביותר היא חתיכות מזון שנופלות אל הכיור. ישנם לא מעט סוגי מזון שעלולים ליצור סתימה, אך ישנם מספר מזונות בעייתיים במיוחד. תחילה, חשוב להיזהר מחתיכות של קליפות ביצים. מזון נוסף שחשוב להיזהר ממנו הוא שמן על כל סוגיו, כמו גם אורז וקטניות אחרות. כל אלה עשויים באופן ספציפי לגרום לסתימות ויש להיזהר איתם במיוחד, אך ככלל חתיכות מזון שנכנסת לצנרת עלולות להוות סכנה לשלומה.

במידה ומדובר בכיור השירותים, אל לכם להיות שאננים. אמנם אין חתיכות מזון שמסכנות את שלום הצנרת, אך ישנם גורמים אחרים. הראשון שבהם הוא שיער.. אמנם זו לא המקלחת, אך בעת סירוק השיער או גילוח הזקן שיערות עלולות לנשור לכיור. הקפידו להשליך אותן לפח ולא לפתוח עליהן את המים.

 

איך אפשר למנוע את הסתימה?

הדרך היעילה ביותר למניעת סתימות היא גם הדרך הפשוטה ביותר: מסננת. בלי יותר מדי בלגן, פשוט להניח אותה בפתח הניקוד של הכיור, ו-הופ! חסכתם לעצמכם 90% מהסתימות בלי להניד עפעף. הדבר היחיד שחשוב לשים לב אליו, מעבר לכך שהמסננת תתאים לגודל פתח הניקוז, הוא גודל החורים. בחרו במסננת בעלת החורים הקטנים, כך שתחסום כמה שיותר חתיכות מזון ולכלוכים.

 

מה קורה אם כבר יש סתימה?

במידה וכבר יש סתימה, ישנן מספר דרכים בהן ניתן לפתוח אותה. הראשונה היא בעזרת כללי שאמנם נראה לא מתוחכם, אך בהחלט עושה את העבודה בכל הקשור לפתיחת סתימות. אנחנו מדברים כמובן על הפומפה. השימוש בו פשוט למדי, והוא אפקטיבי בכל הקשור לפתיחת סתימות קלות.

במידה והפומפה לא עבדה, היינו ממליצים לנסות סודה קאוסטית. מדובר בחומר פעיל, חזק מאד, שהאפקטיביות שלו בפתיחת סתימות גבוהה למדי. עם זאת, חשוב לדעת כי מדובר בחומר שעלול להיות מסוכן לצנרות ישנות. הוא עלול לאכול את המתכת, וליצור חורים לאורכה.

במידה ושתי האפשרויות הנ"ל לא עזרו, נותרה האפשרות האחרונה – אך החביבה עלינו ביותר: אינסטלטור. זו האפשרות החביבה עלינו ביותר משום שהיא לא מצריכה מאיתנו להתלכלך, והאינסטלטור מטפל בבעיה לטווח הרחוק, כך שהסתימה לא תחזור בעוד חודש או חודשיים – שכן היא נפתרנ באופן מלא, ולא באופן חלקי בלבד. במידה ואתם זקוקים לאינסטלטור 24 שעות בבאר שבע והדרום – פנו לאורי האינסטלטור.

 

איש מנקה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא לבית ולגינה