נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

זכויות ילד חולה סרטן – פירוט הזכויות וההטבות להן הוא זכאי

צלליות של שני ילדים משחקים על גבי הר

להיות חבר ב״מועדון״ הסרטן אינו מועדון שאף אחד ירצה להשתייך אליו. אך אם כבר נמצאים במצב כזה, חשוב שתדעו על הזכויות שמגיעות לילד שלכם. ישנם חלק מהזכויות שהן רפואיות והן נובעות מהחוק, חלקן נובעות מהפוליסה שלכם, וחלקן מחברות הביטוח.

 

זכויות בקופות החולים

כל תושב מדינה זכאי לקבל שירותי בריאות במערכת הבריאות הישראלים. כהורים לילדים שהם חולים אונקולוגיים, אתם נמנים בין האוכלוסיות שזכאיות להטבות מיוחדות מקופות החולים. חשוב לציין, שבכדי לקבל את הזכויות המגיעות לכם, עליכם לידע את קופות החולים על האבחנה. ובכל פנייה, חשוב שתצטיידו במסמכים רפואיים בכדי לקבל החזרים כספיים.

 

אחוזי נכות

אחוזי הנכות נקבעים על ידי רופא מטעם המוסד לביטוח לאומי לפי חומרת המצב של המטופל. ישנו אחוז שלפיו נקבע ליקויים שונים וגם בדרגה של חומרה, ואחוזים שונים. הקביעה של אחוזי נכות נעשית בעקבות הגשה של תביעה לקצבה של נכות לביטוח לאומי.

אחוזי הנכות הרפואית לא מזכאים בקצבת הנכות, אך זה הינו מידע נחוץ כדי לקבוע את אובדן הכושר להשתכר ודאגת אי הכושר. דרגת אי הכושר מוגדרת באמצעות האחוזים, היא קובעת את הדרגה. במקרה של ילדים קטנים, ההורים יגישו זאת עבור הילדים שלהם.

 

חוות דעת נוספת

הורים לילד חולה סרטן יכולים לדרוש בדיקה וחוות דעת נוספת ממומחה על מצבו של הילדים שלהם מרופא שהוא מומחה חיצוני. את חוות הדעת יש לתאם עם הצוות המטפל שלו בבית חולים, ולעיתים יש רופאים שמתנים בדיקה זאת בהסכמתו של ראש המחלקה בה הילד התאשפז. לעיתים חוות דעת נוספת תעלה תשלום נוסף, אך רוב קופות החולים משתתפות בהוצאות. במקרה וזה לא כך, תוכלו להשתמש בביטוח הרפואי אם יש לכם זה.

 

פטור מתשלום של חניונים בתי החולים

הורים לילדי חולי סרטן זכאים לקבל פטור משתלום על חנייה בבתי חולים ציבוריים. ישנם מצבם שגם בבתי חולים אחרים. את הפטור ניתן לקבל עבור רכב אחד והליך זה משתנה בהתאם לנהלי בתי החולים.

 

שירותים ותרופות

אגף רוקח הראשי מטעם משרד הבריאות הוא שמחליט על הרשימה הכימותרפיות הניתנות לחולי סרטן במסגרת הטיפול שלהם. באתר משרד הבריאות תוכלו למצוא רשימה של השירותים שתוכלו לקבל וגם על התרופות שניתנות לפי קביעה של קופות החולים.

לילדים חולי סרטן יש פטור משתלום של השתתפות עצמית בקופות החולים, לצורך התרופות שהם זקוקים להם. לכן מאוד חשוב שהפרטים והאבחנה יהיו מעודכנים בקופות החולים. חלק מהפטור שניתן, הוא גם עבור ביקורים במכוני אבחון והדמיה במרפאות חוץ. בשביל מידע נוסך ולדעת על הזכויות שמגיעות לילדים שלכם, בקרו באתר עמותת כל זכות.

 

לסיכום

ישנם זכויות שילדי חולי סרטן רשאים לקבל מקופות החולים, חברות הביטוח, חנייה בחניונים ושירותים נוספים. חשוב מאוד כהורים לדעת את כל הזכויות המגיעות לילדים שלכם לטיפול הטוב ביותר עבורם.

מד חם על ערימת כדורי תרופות
מד חם על ערימת כדורי תרופות
אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פנים של ילדה
יובש בעיניים

יובש בעיניים זוהי תופעה ממנה סובלים אנשים רבים ואשר הופכת לנפוצה יותר ויותר עם השנים. הסיבות שגורמות לתופעה הן