נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך מגישים בקשה לחדלון פירעון עבור אדם פרטי והאם הוא זקוק לעורך דין?

להגיש בקשה לפשיטת רגל

חדלות פירעון הינה האפשרות עבור בעלי חוב גבוהה למחוק את חובותיהם ולהתחיל בדרך כלכלית חדשה. מדובר בהליך שכיום מתנהל במהירות וזאת על מנת להקל על בעלי החוב ולסייע להם לפתוח בדרך החדשה בצורה מהירה ויעילה. אז איך תגישו את הבקשה לחדלון פירעון והאם תצטרכו עורך דין? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על חדלון פירעון ועל תהליך הבקשה.

 

מהי בקשה לחדלון פירעון?

חדלון פירעון הינו הליך בו מבקש אדם סיוע מהמדינה בכיסוי חובותיו, וזאת היות ונמצא במצב כלכלי של חובות כל כך גבוהים ולא יוכל לעמוד בהם ללא סיוע חיצוני. הגשת הבקשה הינה תהליך קצר אך לאחריה ישנו הליך של מספר שנים בו יוטלו על החייב הגבלות שונות ברמה הכלכלית, אך בזמן זה של ההליך תסייע המדינה לחייב לכסות את כלל חובותיו והוא יוכל בסיום ההליך להתחיל בדרך כלכלית חדשה.

 

האם צריך עורך דין להגשת הבקשה?

הליך הגשת הבקשה לחדלון פירעון הינו מורכב ומצריך גם עמידה מול בית משפט, וזאת בעיקר אם בית המשפט יחליט שלא לאשר את ההליך. על כן, מומלץ מאוד להיעזר בשירותיו של עורך דין מקצועי אשר ילווה אתכם לאורך כל ההליך, ייצג אתכם בבית המשפט, ויוכל להגדיל את הסיכוי לאישור ההליך. לסיוע מקצועי מומלץ לפנות להגשת בקשה לחדלות פירעון עם עו"ד ינובסקי.

 

מי יכול להגיש בקשה לחדלון פירעון?

על מנת להגיש בקשה לחדלות פירעון על החייב לעמוד בתנאים – חוב של למעלה מ-50,000 שקלים, החייב מנהל את מרכז חייו בישראל עד חצי שנה אחורה מיום הגשת הבקשה, ולחייב ישנה בעלות על נכסים ומנהל עסקיו בישראל. כמו כן, החייב צריך למלא את כלל הטפסים במלואם ולשלם אגרה של 900 שקלים.

 

איך מגישים את הבקשה?

אדם פרטי המעוניין להגיש בקשה לחדלון פירעון יצטרך לעשות זאת באופן מקוון. את הגשת הבקשה יוכל החייב להגיש בעצמו, או שיבצעו זאת עבורו הנושים או היועץ המשפטי לממשלה. לבקשה יש לצרף מסמכים אישיים, מסמכים הנוגעים להכנסות מעיסוק, מסמכים הנוגעים להכנסות שאינן מעיסוק, מסמכים הנוגעים להוצאות אישיות, וכן יש למלא את פירוט החובות, הנכסים שברשותו ותצהיר הסתבכות.

 

מהם השלבים בהגשת הבקשה לחדלון פירעון?

לאחר הגשת הבקשה, יוחלט בהתאם לגודל החוב האם הבקשה תעבור לממונה על הליכי חדלות פירעון או לרשות ההוצאה לפועל. בשלב השני יפתח הליך חדלות פירעון, ולאחר מכן בשלב הביניים יהיה ניסיון לבנות מתווה לשיקום כלכלי, ואז יתקיים דיון בערכאה הרלוונטית, ולאחר אישור ההליך תחל תקופת השיקום הכלכלי.

 

לסיכום – כך תגישו בקשה לחדלון פירעון

הליך הבקשה לחדלון פירעון הינו ארוך ומורכב ובו מספר שלבים עיקריים, לרבות דיונים על מתווה השיקום המותאם. מומלץ להיעזר בעורך דין שילווה אתכם לאורך כל הדרך.

להגיש בקשה לפשיטת רגל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא Uncategorized
זה הכל סיפור אהבה
זה הכל סיפור אהבה

והנה שוב הרגשתי את הדחף הזה להיכנס למנוע חיפוש של כרטיסי טיסה לחו"ל. לרוב, את הדחף הזה אני מרגישה