נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

נפצעת בעבודה? עד כמה חשובה חוות דעת של רופא תעסוקתי?

זכוכית מגדלת

נפצעת בעבודה? כדי לקבל את הפיצויים שמגיעים לך – מהמעסיק, ומהמדינה  – יש לעבור מסע בירוקרטי.

התחנה המרכזית שלו – חוות דעת של רופא תעסוקתי.

איך משיגים חוות דעת שכזו, ומה ערך המוסף שלה? כל הפרטים כאן

כל פציעה בעבודה היא כמובן לא נעימה, אולם במקרים חמורים, פציעות שכאלו יכולות לשבש את אורח החיים של העובד, כמעט לחלוטין. בשביל זה כמובן קיים הביטוח הלאומי, אך האחרון דורש הוכחות רבות ומסמכים רבים על מנת לקבל את העזרה הכלכלית הנדרשת. אחד הסעיפים החשובים בדרך לקבלת הכסף היא הגשת חוות דעת של רופא תעסוקתי, התומך בבקשתכם.

 

מה היא חוות דעת של רופא תעסוקתי?

הפנייה לרופא תעסוקתי נעשית כאשר עובד נפצע, ואינו מסוגל לעבוד בשל אותה פציעה. גורמי פציעה שונים יכולים למנוע תעסוקה – כמו למשל תאונות דרכים, תאונות בעבודה או מחלות כרונית. רופא תעסוקתי הוא רופא אשר בוחן את המצב הרפואי של המטופל למול היכולת שלו להתמיד בעבודתו, והוא מספק חוות דעת לגורמים הדנים בתיק הביטוח של המטופל.

כאשר המטופל פונה אל גורמי הביטוח – הפרטי, אם קיים, והלאומי – חוות הדעת של רופא תעסוקתי היא קריטית עבור מתן פיצוי הוגן והולם. ללא חוות דעת של איש המקצוע, הועדות בביטוח הלאומי לא יכולות כלל לקבוע את מעמדו של הנפגע, ולכן לא יכולות להעריך את גודל הסיוע  הנדרש עבורו.

 

סמכויות הרופא התעסוקתי

חוות הדעת – רופא תעסוקתי, מורכבת למעשה מסוגים שונים של אסמכתאות רפואיות, אשר המטופל יכול להציג כסימוכין לפגיעתו בדיוני פיצויי הביטוח. קיימים סוגים שונים של אסמכתאות שרופא תעסוקתי ראשי לאשר למטופל, ובניהן – פגיעה בתאונת עבודה, המאשרת שפגיעת העובד נעשתה במקום עבודתו; אישור המשך העסקה – אסמכתה המפרטת באילו תנאי יכול העובד לחזור למקום עבודתו. בנוסף, הרופא רשאי לאשר אסמכתה לאובדן כושר העבודה, המפרטת האם המטופל חווה אובדן כושר עבודה מלא או חלקי.

סמכויות נוספות הנמצאות בתחום אחריותו של רופא תעסוקתי, הן אישור לפיצוי פיטורין – עבור מטופל שנאלץ להתפטר מעבודתו, עקב מצבו הרפואי. בנוסף, קביעת אחוזי משרה – הרופא יכול לאשר למטופל אשר עבר תאונה לעבוד באחוזי משרה פחותים – כאשר שאר המשרה תושלם ע"י ביטוח לאומי – אם תביעתו תאושר.

 

מול הביטוח

אמנם, חברות הביטוח והביטוח הלאומי, לא מחויבים באופן חד-חד ערכי להמלצותיו של רופא התעסוקה, אולם ברוב המקרים, חוות הדעת הרפואית היא העוגן של תביעת הביטוח, וקובעת את כיוון ההחלטה – אם הרופא חותם על אחת האסמכתאות שציינו, היא תהווה בסיס מעולה לתביעת ביטוח. למעשה, אסמכתא רפואית כלשהי היא הבסיס של תביעת ביטוח שכזו, שכן בלעדיה – אין שום הוכחה שהנפגע איבד חלקים או את כול כושר עבודתו. הפנייה לרופא תעסוקתי היא תחילתה של כול תביעת ביטוח, ולכן יש להכיר את הסמכויות, היכולות וטווח האפשרויות שביקור אצל רופא תעסוקתי מציע.

 

משקל

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין