נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו חומרי ניקיון משתמשים לניקיון הבית

אישה לפני ניקוי

עבודת הניקיון בבית היא אחת העבודות הסיזיפיות והיותר בעייתיות. עם זאת, ככל שעובר הזמן באים לעולם יותר חומרי ניקוי איכותיים, המסייעים מאד ומקלים על מי שמבצע את עבודת הניקיון, להשלים את המלאכה תוך הפחתה ניכרת של המאמץ וקיצור זמן העבודה. בנוסף, חומרי הניקוי המודרניים משפרים בצורה ניכרת את התוצאה הסופית של עבודת הניקיון. באילו חומרי ניקוי משתמשים לניקיון הבית? מה בין חומרי הניקוי המודרניים לחומרי הניקוי שהיו נהוגים בעבר? בשורות הבאות נעסוק בתחום שהניחוח העולה ממנו הוא בהחלט נעים.

שפריצרים

חומרי ניקיון מקובלים והיתרונות שלהם

עם חומרי הניקיון המקובלים שבהם מתבצע שימוש לניקיון הבית, ניתן למנות חומרי ניקוי מסורתיים, יחד עם חומרי ומכשירי ניקוי חדשניים יחסית כמו מכשיר לניקוי ספות. עם החומרים החדשניים, ניתן למנות חומרים לניקוי מרצפות, כמו גם חומרים ייעודיים המשמשים להסרת כתמי עובש בקירות. בשנים האחרונות נמצאים בשימוש גם חומרים המבריקים ומלטשים את המרצפות ויוצרים אפקט דומה לזה שמתקבל אחרי ביצוע פוליש והברקת מרצפות. חברות שונות המייצרות ומשווקות פריטי ריהוט שונים, מייצרות ומוכרות גם חומרי ניקוי ייעודיים, האמורים להסיר כתמים ולהחזיר את המראה הטבעי לריפוד.

עם החומרים המסורתיים ניתן למנות את מי האש והחומצה המלחית, יחד עם החומר הקרוי קאוסטיק סודה המשמש לרוב לפתיחת סתימות, אבל מהווה גם חלק משמעותי ממגוון רחב של חומרי ניקוי. אבל מלכת חמרי הניקוי, בעבר כמו גם היום, היא האקונומיקה. מדובר למעשה בנתרן תת כלורי, המומס במים ומעורב יחד עם הקאוסטיק סודה כאמור לעיל. האקונומיקה היא אחד החומרים היעילים ומשמשת הן להלבנת בגדים בכביסה והן להלבנת כיורים ואסלות בבית. ככל שהריכוז של המרכיבים השונים באקונומיקה הוא גבוה יותר, כך התוצאה של השימוש בה תהיה משמעותית יותר. עם זאת, חשוב להיזהר בעת השימוש בה. זאת, על מנת להימנע מפגיעה הן עקב המגע של האקונומיקה עם העור והן עקב נשימה, ובוודאי אם מדובר בנשימה ממושכת של האדים שלה.

 

חומרי ניקוי בעבר ובהווה

ההבדל העיקרי הין חומרי הניקוי המקובלים כיום לאלה שהיו מקובלים בעבר, טמון בעיקר בעובדה שהחומרים המודרניים אמורים למנוע או לכל הפחות למזער את הנזקים שעלולים להיגרם למשתמש או לרהיט בעקבות שימוש לא נכון.  מצד אחד, חומרי הניקוי כיום מדוללים למדיי, ובמרבית המקרים משולבים בהם אלמנטים שנועדו להסתיר או לכל הפחות להבליע ניחוחות בלתי נעימים. בנוסף, חומרי הניקוי החדשניים נועדו למזער את הנזק גם במקרה של חשיפה ממושכת אליהם מצד המשתמשים. חברות האמונות על פיתוח חומרים כאמור, שוקדות על פיתוח חומרים ייעודיים עבור משטחים שונים או סוגי בד או חומרים שונים. אם בעבר הלא רחוק האקונומיקה המיתולוגית היתה הפתרון לכל דבר כמעט, הרי נכון להיום ניתן למצור הן בחנויות ייעודיות והן ברשתות השיווק חומרים ייעודיים המתמקדים בסוג מסוים של לכלוך או בחומר ספציפי. נכון להיום חומרי הניקוי בטיחותיים יותר, אבל לא פחות יעילים מאלה שהיו בשימוש בעבר.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
קלף בשרוול
אמן חושים בנהריה

אתם מחפשים פעילות שתוכל להיות מוצלח עבור האירוע הקרוב שאתם עושים בנהריה? חשבתם לארגן לעובדים שלכם יום גיבוש או