נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

הלוואה חוץ בנקאית או משכנתא? 5 טיפים לבחירה נכונה

יעוץ משכנתאות

ענף המשכנתאות בישראל מפותח ואם בעבר היה ניתן לקחת משכנתא אך ורק מהבנקים השונים, הרי שהיום כל גוף חוץ בנקאי שמכבד את עצמו מציע משכנתאות לציבור המתעניינים. כדי לדעת מה מהם עדיף, ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם. 

 

מהי הלוואה חוץ בנקאית לעומת משכנתא בנקאית?

משכנתא בנקאית היא משכנתא הנלקחת מבנק. תהליך לקיחתה הוא ארוך יחסית וכפוף לתנאי בנק ישראל. לעומת זאת, הלוואה חוץ בנקאית נלקחת מגוף מימון חוץ בנקאי שכפוף אך ורק למגבלות משרד האוצר ולכן הוא גם יכול להתגמש יותר לקראת הפונים אליו בבקשת הלוואה. חשוב לדעת כי גם בבקשת הלוואה חוץ בנקאית וגם בבקשת משכנתא בנקאית, יעוץ משכנתאות בשלבי התהליך, הוא חשוב במיוחד להוזלת ההלוואה והתאמתה לתנאים הנדרשים.

 

הנקודות החשובות בבחירת מקור מימון

אתם מעוניינים לרכוש נכס נדל"ן, שמעתם שניתן לקחת הלוואה חוץ בנקאית ואתם מתלבטים, למה לא לקחת הלוואת משכנתא רגילה מהבנק? בדיוק לכן חשוב שתכירו את הטיפים שלנו.

 

הלוואה חוץ בנקאית ניתנת בריבית גבוהה יותר

גם הבנק וגם כל גוף חוץ בנקאי, הם לא עמותה ולא גמ"ח, הם עסק לכל דבר. והעסק שלהם מרוויח כסף ממכירת כסף. אמנם הבנקים מוגבלים בגובה הריביות שהם יכולים ליטול על עצמם, אך הגופים החוץ בנקאים לא כפופים למגבלות בנק ישראל, הם יכולים לקחת על עצמם סיכון גבוה בניגוד להוראות בנק ישראל ועל כל סיכון , הלווה משלם ריבית גבוהה יותר.

 

הלוואה חוץ בנקאית למסורבי משכנתא

אם אתם מסורבי משכנתא ואין לכם אפשרות לקבל משכנתא מהבנק בגלל פנייה ללא מעורבות יועץ משכנתאות לבנקים השונים וכדומה, פנייה לקבלת הלוואה חוץ בנקאית תהווה פתרון. ככלל, זכרו: הלוואה חוץ בנקאית נלקחת בעיקר במצבים בהם לא ניתן לקבל משכנתא בנקאית.

 

הקטנת אובליגו

כאשר מדובר בהלוואת משכנתא לצורכי עסק, חשוב לקחת בחשבון כי כל התחייבות במסגרת הבנק, מקטינה את גובה מסגרת האשראי (אובליגו) הקיימת. כך שלפעמים כדי להנות מהלוואה שלא מקטינה את האובליגו, לווים פונים דווקא לקבל הלוואה מגוף חוץ בנקאי.

 

מטרת ההלוואה חשובה

הגוף המממן בוחן את מטרת ההלוואה ובהתאם לה הוא מאשר אותה. חשוב לדעת כי גופים חוץ בנקאיים גמישים יותר במטרותיהם ודרכם תוכלו לקבל הלוואה מבלי לציין את מטרתה המדויקת. הגוף המממן ירצה לקבל את הבטחונות שלו והוא יסתפק בזה.

 

תהליך לקיחת ההלוואה

אם אתם ממהרים בזמן, חשוב שתדעו כי תהליך לקיחת משכנתא אורך זמן ובמקרים כאלו לווים פונים פעמים לא מועטות ללקיחת הלוואה חוץ בנקאית שתמוחזר להלוואת משכנתא רגילה ברגע האישור. כ יבסופו של דבר, תהליך לקיחת הלוואה חוץ בנקאית הוא מהיר יותר.

זכרו: חשוב מאוד לפנות ליועץ משכנתא כדי להוזיל את מחיר ההלוואה ולהתאים אותה לצרכים האישיים שלכם. 

יעוץ משכנתאות

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משכנתאות
משכנתא
האם משכנתא הפוכה משתלמת?

משכנתא הפוכה היא הלוואה מיוחדת המיועדת ללווים בגילאי 60 ומעלה, אשר מאפשרת להם למשוך סכום כסף כנגד שווי ביתם.