נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לא מה שחשבתם – מה כרוך בחקירה פרטית מקצועית

חקירה פרטית מקצועית

אנשים הזקוקים למידע על אירוע כלשהו בחיים האישיים שלהם, יכולים לשפוך אור על האמת באמצעות שימוש בחוקרים פרטיים. חוקרים פרטיים הם אנשי מקצוע שיכולים לסייע לכם להגיע לאמת באמצעות חקירה פרטית מקצועית. חקירה פרטית מקצועית יכולה אולי להישמע לכם כמו חקירה של בלש פרטי בסרטי טלוויזיה, אך ישנם כללים מסוימים עליהם יש להקפיד כדי לבצע חקירה פרטית מקצועית.

 

חקירה פרטית מקצועית

חושדים שאדם מסוים מבצע פעולה מסוימת, אותה אתם מעוניינים לחקור? חוקרים פרטיים יכולים לחקור בעיות בתוך מערכות יחסים או איומים שהכתובת שלהם לא ברורה. חקירה פרטית היא לא עניין פשוט. כדי לבצע חקירה פרטית באופן הטוב ביותר, יש להקפיד על כללים שונים מצידו של החוקר הפרטי.

חשוב לציין שחקירות פרטיות הן חקירות שאמורות להתבצע בכל מצב בצורה מקצועית. חוקר פרטי הוא מקצוע לכל דבר, כאשר המדינה קובעת רגולציות שונות על המקצוע הזה. בנוסף, חוקרים פרטיים ברוב המוחלט של המקרים הם אנשים בעלי רקע מקצועי בתחום החקירות, מה שהופך את הציפייה לסטנדרט גבוה מהם לברורה.

 

שימוש בשיטות חקירה

חקירה פרטית מקצועית כוללת בראש ובראשנה שימוש בשיטות החקירה השונות והמקובלות, על פי הכללים והדגשים שיש לכל שיטת חקירה, תוך עמידה במגבלות החוק. דוגמא לשיטה כזו היא מעקב. מעקב היא פעולה בה אדם אחד עוקב אחר אדם אחר ומתחקה אחר המסלול השונה אותו הוא מבצע בפרק זמן מסוים.

ניתן להשיג מידע רב באמצעות מעקבים. למשל, חקירה פרטית מקצועית שמתנהלת כדי לגלות האם עובד מסוים בחברה מסוימת ניפגש עם מתחרים ומעביר להם מידע, תשתמש בשיטת המעקב. באמצעות המעקב ניתן יהיה להבין לאן הולך אותו העובד, האם יש לו מסלול קבוע, האם הוא סוטה מהמסלול הקבוע שלו והאם הוא מקיים פגישות המאמתות את החשד.

 

משאבים העומדים לרשות החוקר

לחוקר הפרטי עומדים משאבים שונים, בהם הוא יכול להשתמש. המשאבים שעומדים לרשות החוקר הפרטי הם נגזרת של התשלום שהוא מקבל ומצבו הכלכלי של משרד החקירות שלו. אמצעי פשוט לדוגמא הוא טלפון, שיכול לסייע לחוקר הפרטי במעקבים באמצעות GPS מובנה. אמצעי מורכב יותר היא מצלמת סטילס, באמצעותה ניתן לתעד פגישות שונות בצורה איכותית.

 

שימוש בחוקר מיומן

חקירה פרטית מקצועית מחייבת חוקר פרטי מיומן. האדם הפשוט לא אמור לדעת לבצע טכניקות חקירה שונות. גם אם הוא לא מנוסה כחוקר פרטי, אם החוקר בא מרקע חקירתי הוא יכול לבצע את החקירה בצורה מקצועית, באמצעות הידע שלו.

 

רישיון לביצוע חקירות פרטיות

גם אם זה מובן מאליו, צריך להגיד את זה. חוקר פרטי במדינת ישראל חייב לפעול עם רישיון מטעם משרד המשפטים. חוקר פרטי המבצע חקירות פרטיות ללא רישיון עובר על החוק, כך שחקירה פרטית מקצועית כרוכה בראש ובראשנה בפרט הבסיסי הזה.

חקירה פרטית מקצועית

 

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי