נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

טיפים מעשיים לעיצוב לוגו אפקטיבי לעסק

הלוגו של העסק שלנו הוא למעשה הפנים של העסק, ואחת מאבני הפינה החשובות בכל אסטרטגיית המיתוג העסקי שלנו. לקוחות פוטנציאליים נתקלים בלוגו שלנו בשלטים, על גבי מוצרי העסק, בכרטיסי הביקור, בפליירים, ובפרסומי האינטרנט והרשתות החברתיות. כמו כן- כל השפה הגרפית של הפרסומים שלנו- בד"כ נגזרת ישירות מהלוגו. חלק מהשאלות המתבקשות אצל בעלי עסקים חדשים ו-וותיקים כאחד הן: כיצד ניתן לעצב לוגו יעיל? ומה בכלל גורם ללוגו לגרום לאנשים לזכור אותנו, או לקנות מאיתנו? במאמר זה ריכזנו עבורכם מספר טיפים לעיצוב לוגו אפקטיבי.

 

משמעותו וחשיבותו של הלוגו העסקי

כאמור, את הלוגו שלנו אנשים הולכים למצוא כמעט בכל מוצר, פרסום, או מסמך הקשורים לעסק שלנו. אנחנו כחברה אנושית- מתוכנתים לזכור סמלים וצורות, ואלו יוצרים אצלנו תגובות שונות ומגוונות. לא כולם מודעים לכך שצבעים וצורות יוצרים אצלנו תחושות, מעוררים רגשות, מעלים אסוציאציות וזיכרונות, ואלו גורמים באופן ישיר לדרך הפעולה שבה נבחר להתנהל. עיצוב לוגו המתבצע בצורה נכונה, יגרום ללקוחות להתעניין ואפילו להתאהב במותג העסקי שלנו, להפיץ אותו ולהמליץ עליו.

 

טיפים לעיצוב לוגו אפקטיבי

חברות המתמחות בעיצובי לוגו מקצועיים, עובדות ע"פ מספר עקרונות מפתח המבוססים על האופן שבו פועלת התודעה האנושית. לוגו פשוט יעזור ללקוחות לזכור את העסק שלנו בקלות, להבין את המסר במהירות ובקלות, וגם לרוב יוכל לעמוד איתן בפני הטרנדים המתחלפים מדי כמה שנים. יחד עם הפשטות, נרצה גם שהלוגו שלנו יהיה יצירתי, מדוע? כיוון  שאנו מעוניינים להתבלט בנוף העסקי, וליצור משהו שיבלוט על פני שאר המתחרים שלנו- דבר שישפיע באופן חיובי על המיתוג העסקי הכולל שלנו. חשוב למתג את העסק שלנו באמצעות לוגו שמדבר עלינו, מבחינת הצבעים והשפה הגרפית. במידה והלוגו לא יהיה רלוונטי לעסק, זה עלול להשפיע בצורה שלילית על היכולת לזכור אותו, או ליצור דיסוננס לא רצוי אצל מי שנתקל בו. תכונה נוספת שהלוגו שלנו חייב להתאפיין בה, ובמיוחד בימינו אנו- היא גמישות ויכולת התאמה למדיות השונות. הפרסומים היום מתפרשים על פני אמצעים רבים, החל מכרטיסי ביקור ופליירים, דרך שלטי חוצות ועד אתרי אינטרנט, פייסבוק ואינסטגרם. הלוגו שלנו חייב להיות כזה שיתאים למדיות השונות, לעיצוב נגטיבי, לפרסומי שחור לבן, ועוד.

הלוגו העסקי שלנו, מהווה אבן פינה חשובה במיתוג העסקי הכולל, ובכל האסטרטגיה השיווקית שאיתה אנו מתנהלים. הלוגו הוא למעשה הפנים של העסק, והוא עושה שימוש בשפה גרפית הגורמת לתגובות חושיות אצל האנשים הצופים בו. שרשרת התגובות המושפעת מהצבעים, הצורות, וכלל השפה הגרפית- תגרום לתגובות ישירות אצל הלקוחות הפוטנציאליים, ותקבע למעשה האם תתבצע רכישה, הזמנת שירות, או המלצה לחבר. עיצוב לוגו מקצועי מבוסס על מספר עקרונות קריטיים, ומומלץ לקבל ייעוץ מקצועי בעת שניגשים למלאכה זו.

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים