נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כיצד מתכננים מסלול שליחויות יעיל?

חברת משלוחים

בימים האחרונים אנו שומעים תלונות רבות שנשמעות מצד לקוחות של חברות שליחויות שונות. לקוחות אלו טוענים כי המשלוחים שהזמינו הגיעו באיחור משמעותי. מצב זה גרם לנו לבחון את הנושא באופן מעמיק ולגלות כי העניין נובע מתכנון לקוי של מסלול השליחויות. יצאנו לבדוק את הנושא כדי להבין איך מתכננים מסלול שליחויות יעיל וחזרנו עם כל המידע שעשוי לסייע לחברות שמתקשות לעמוד בזמנים.

 

איך מתכננים מסלול שליחויות יעיל? השלב ה – 1: ממפים את האזורים השונים

תכנון נכון של מסלול שליחויות מתחיל קודם כל במיפוי האזורים השונים. חשוב מאוד לחלק את הארץ ל – 3 אזורים בתור התחלה:

  • צפון
  • מרכז
  • דרום

מדובר בחלוקה גסה ביותר שתקל בהמשך על ביצוע השלבים הבאים. כל חברה יכולה לבחור אילו ערים, מושבים, קיבוצים וישובים נכנסים לכל קטגוריה. ההמלצה היא לבצע את החלוקה הזו על מפה מודפסת שתיתלה במשרד הראשי של חברת השליחויות, כאשר כל אזור ייצבע בצבע אחר.

איך מתכננים מסלול שליחויות יעיל? השלב ה – 2: מחלקים את הערים השונות לשכונות

בשלב השני צריך לחלק את האזורים הכלליים לתתי אזורים. כל חברת משלוחים צריכה לבצע את השלב הזה בשלב מסוים. ראוי לצין כי גם כאן יש צורך במפה נוספת, ובה יש לצבוע את הערים השונות ולחלק אותן לפי שכונות. כך שאם למשל אתם מחלקים את העיר תל אביב לשכונות, יש לצבוע את השכונות הבאות בצבעים שונים:

  • פלורנטין
  • נווה צדק
  • רמת אביב ג
  • ביצרון וכו'

 

איך מתכננים מסלול שליחויות יעיל? השלב ה – 3: בודקים את המיקומים במפה וממספרים את המשלוחים

אם אתם רוצים לתכנן את המסלול היעיל ביותר, עליכם להוציא מידי יום רשימה מסודרת של המשלוחים והכתובות שלהם. בשלב זה יש לבחון את המיקומים השונים על גבי המפה ולסמן אותם באמצעות סיכות ייעודיות. כך יתאפשר לראות מהו המסלול הטוב ביותר עבורכם.

חברת משלוחים

יש גם אפשרות להשתמש בעזרים טכנולוגיים

אי אפשר לכתוב מדריך שכזה מבלי לציין כי יש הטוענים שניתן להשתמש באפליקציות ניווט שונות כדי לתכנן את המסלול היעיל ביותר. אנו סבורים כי הדרך המיושנת היא הטובה ביותר. לאחר שתיישמו אותה, תוכלו להשתמש באפליקציות ניווט שיקלו עליכם בהגעה אל היעדים השונים, מבלי להיתקע בפקקים.

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את התכנון הנכון של מסלול שליחויות יעיל. בשלב זה, נותר לכם רק ליישם את השלבים שלעיל, להדפיס מפות גדולות, לצבוע את האזורים השונים ולסמן בכל פעם מחדש את הכתובות שאליהם אתם צריכים להגיע בסופו של דבר. נאחל לכם בהזדמנות זו שתבצעו את כל השלבים הללו על הצד הטוב ביותר, כדי שתוכלו למסור את המשלוחים שלכם בזמן אל הלקוחות שממתינים לכם בקוצר רוח.

חברת משלוחים

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי