נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

כל המידע שחשוב לדעת על מס הכנסה

מחשבון וכסף

אין ספק שכל התעסקות עם רשות המס, והגוף מס ההכנסה, היא כאב ראש אחד גדול שדורשת הרבה סבלנות לקראת בירוקרטיה מייאשת. אם גם אתם מנסים להימנע בכל תוקף מבעיות כלשהן עם מס הכנסה או מחפשים מידע קריטי בנוגע לתשלום המס שלכם, תוך בדיקה שאתם עושים את כל מה שצריך באגף הזה, ריכזנו עבורכם כמה מהדברים החשובים ביותר שצריך לדעת על מס הכנסה

בנוגע לעובדה שמס ההכנסה היא אחת מהרשויות הקשות והמחמירות בישראל, אין עוררין. אף אדם לא רוצה להסתבך עם מס ההכנסה שלה או להגיע למצב של תשלומים לא פטורים עימם כך שאפשר להגיע איתם במקרה הכי גרוע למשפט ולכלא, או במקרה הכי קל – הם יכולים אף למנוע ממך לנסוע לחו"ל במידה ולא שילמת את חובותיך. בפן החיובי, יש סיכוי שמס ההכנסה גם יכולים להיות חייבים לכם כסף במידה ואתה נמנים תחת קטגוריות שונות של החזר מס, פטורים או הקלות כמו הורים לילדים קטנים, הורים לילדים מיוחדים, חיילים משוחררים, גמלאים או למשל כאלה בעלי הכנסות נמוכות. אם קראתם עד לפה ואתם חושבים שיש כמה דברים שאתם רוצים להבין לגבי הכסף שאתם משלמים למס הכנסה והאם אתם נמנים מאלה שיכולים להגיש בקשה ואף לקבל החזר מהם במידה ואתם נמצאים מתאימים, שווה לכם להישאר ולקרוא.

מטבעות
מטבעות

החזר מס: הקלות ופטורים

לפני שנתחיל בחלק הכיפי יותר, חשוב לציין כי מדובר בבירוקרטיה והגשת טפסים והוכחות כך שלקבל כסף ממס הכנסה, או לקבל כסף מכל מקום שהוא, לא מדובר בפעולה קלה. אם אתם מוכנים לקחת את האתגר עליכם, יש מצב שתגלו שיש למס הכנסה אפשרות להחזיר לכם כסף עקב לקיחת מס גבוהה שלא לצורך – והכל כי לא ידעתם את זכויותיכם בפועל. למשל, יש נקודות זיכוי לסטודנטים למשל, או למספר ילדים קטנים בטווח גילאים מסוים, כך שהתשלום שמס ההכנסה דורש מכם יכול להיות גבוהה משצריך. דבר נוסף שצריך להתייחס אליו הוא פיטורים או חופשת לידה, במידה ולא עבדת בחודשים מסוימים – אתה צריך לקבל החזר מס כי החישוב הוא לפי מס שנתי. במקרה של חופשת לידה למשל, אם יצאת לחופשת לידה במהלך השנה, את לא צריכה לשלם מס על החודשים שבהם היית בבית, וגם על כך מגיע לך חופשת מס, בדיוק כמו האדם שפוטר או התפטר. הנקודה התחתונה היא, דעו את זכויותיכם והאם מס הכנסה חייב לכם כסף! את כל המידע הרלוונטי תוכלו למצוא באתר רשות המיסים, כולל את הטפסים להגשת בקשה להחזר מס, את המדריך המלא להגשת בקשה להחזר מס וכמובן את האם אתם מתאימים לסוג הבקשה הזאת.

חישוב מס הכנסה שנתי לשכירים

אם גם אתם במצב בו אתם מודעים להורדה החודשית/שנתית לרשות מס ההכנסה, אך אתם לא יודעים את אופן החישוב, מעבר לכך שיש מחשבונים אינטרנטיים לחישוב תשלום מס ההכנסה השנתי שאתם צריכים לשלם לפי שכר שנתי או חודשי, לפי נקודות זיכוי שונות, שעליהן דובר בסעיף הקודם, והשקלול של הכל. בגדול, יש לחשב את סך כל התשלומים וההטבות ששולמו לעובד מינוס כל התשלומים הפטורים ממס – ההכנסה ברוטו החייבת במס. החישוב של המס ייעשה לפי דרגות המס השונות כך שככל שאדם מרוויח יותר כסף, הוא חייב יותר בתשלום המס. לאחר חישוב גובה המס השנתי, ישנם זיכויים שונים שהעובד זכאי להם כמו זיכוי לתשלום הפנסיוני, נקודות הזיכוי השונות, זיכוי לתושבים החיים בפריפריה ועוד'.

תיאום מס

במידה ואתם צריכים לקיים תיאום מס מול מס ההכנסה ואינכם רוצים לעמוד בתור, רשות המס החליטה להקל עליכם ולהציע בפניכם 2 אפשרויות כך שתוכלו לעשות את תיאום המס מבלי לצאת מהבית: הראשונה, היא האפשרות לעשות את תיאום המס באינטרנט והדפסת כל האישורים הנלווים המתאים רק להכנסה שנתית מתחת ל308,196 ₪ , לכאלו העושים את תיאום המס הראשון שלהם בשנת המס או לכאלה שיש להם זיכויי בגין ילדים קטנים, אם חד הורית או בן או בת זוג ללא הכנסה. האפשרות השנייה היא לבקש מהמשרדים לעשות עבורכם תיאום מס, בגין כל ההקלות, על ידי אימות הפרטים וצירוף טופס 116. תוכלו למצוא את כל האפשרויות הללו באתר רשות המיסים בישראל.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
הלוואה לטווח ארוך
המדריך המלא לדיני בנקאות

שירותי בנקאות הם שירותים חיוניים לכל אדם. רוב הכסף העולמי אינו נמצא במצב נזיל ככסף מזומן, אלא מאוחסן בשרתים

שעון ומגדל מטבעות
איך פותחים תביעה כספית

בעולם שמלא בחילוקי דעות ובאי הסכמות, פעמים רבות אנשים עומדים בפני תביעה כספית. במידה ונתקלתם בעצמכם במצב שבו אתם