נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לא תאמינו אילו קשיים חברות ביטוח מערימות על מבוטחים

חברות ביטוח

תביעות המוגשות לחברות הביטוח יכולות להימשך שנים בשל הקשיים שהן מערימות על המבוטחים. המאמר יפרט מה צריך לעשות על מנת לקצר את הזמן ולקבל את הפיצוי הראוי.

 

מה צריך לעשות כשתובעים את חברת הביטוח?

תביעה נגד חברת הביטוח היא עסק מתיש המחייב התערבות של עורך דין המומחה בתחום התביעה. אך לפני כן הזכאות לקבלת פיצוי היא בתנאי שיש פוליסה רלוונטית לנושא התביעה למעט תביעת תאונת דרכים נגד ביטוח החובה על פי חוק הפלת"ד או תביעות תאונות עבודה נגד הביטוח הלאומי. כלומר, אם מדובר על תביעה נגד הביטוח הפרטי צריך לבדוק שאכן הפוליסה מכסה את הפגיעה או הליקוי הבריאותי.

למשל, ביטוח לאובדן כושר עבודה, ביטוח חיים, ביטוח סיעודי או ביטוח תאונות אישיות. במקרה של נכות בדרגה של 75% ויותר ניתן אף לתבוע את הביטוח הפנסיוני. כל תביעה כזו יכולה לזכות את המבוטח בפיצוי משמעותי במידה ומנהלים את התביעה בצורה נכונה ויודעים להתנהל מול חברות הביטוח.

 

הקשיים שמערימות חברות הביטוח על המבוטחים

חברות הביטוח מחזיקות בעורכי דין מיומנים ובעלי ניסיון המתמודדים מדי יום בתביעות שונות מול מבוטחים חסרי ניסיון שרק רוצים לקבל פיצוי על הפגיעות, אובדן כושר ההשתכרות ועוגמת הנפש ולהמשיך להתקיים בצורה מכובדת. המטרה של חברות הביטוח היא לשלם כמה שפחות ולהתיש את המבוטחים בהתנהלות בירוקרטית ומשפטית שלבסוף תיגמר בפיצוי קטן או תשאיר את המבוטח ללא פיצוי כלל.

חברות הביטוח חוקרות לעומק את הפגיעות. יש להן בלשים העוקבים אחר המבוטחים לאחר הגשת התביעה, הם חשופות לתיקים הרפואיים של המבוטחים ורוצים לבדוק שלא מדובר ברמאות. בנוסף, הן יכולות לטעון שהמבוטחים הסתירו מידע רפואי בזמן שהם רכשו את הפוליסה וכך לא לשלם את הפיצוי שמגיע להם.

 

מי יכול לסייע בהגשת התביעה?

רק עורך דין המתמחה בסוג התביעה מול חברת הביטוח יכול לסייע למבוטח לקבל את מלוא הפיצוי ולקצר את זמן קבלת הפיצוי. אם מדובר על תאונת דרכים צריך לפנות לעורך דין תאונות דרכים, אם מדובר על תאונת עבודה יש לפנות לעורך דין תאונות עבודה, אם מדובר על נזקי גוף יש לפנות לעורך דין נזיקין וכן הלאה.

לעורך הדין יש ניסיון ובקיאות בכל הקשור לתביעות מסוגים אלו והוא זה שישמור על האינטרסים של המבוטח ועל מיצוי הזכויות שלו. כלומר, יש לו את הידע לגבי זמן הגשת התביעה, המצבים והתנאים המזכים את המבוטח בפיצוי, האותיות הקטנות בפוליסה והיכולת להטות את הקביעה של הביטוח או של בית המשפט לטובת המבוטח.

לסיכום,  תביעה נגד חברת הביטוח ניתן להגיש רק כשהביטוח פעיל ולא בוטל עם תיעוד הפגיעה, מסמכים רפואיים, אישורים, נימוקים ועדים ובאמצעות עורך דין מקצועי ומנוסה שיידע לעמוד מולה.

חברת ביטוח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין