נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך ניתן להימנע מעבירות רמזור אדום?

רמזור ירוק מהבהב

אחת מעבירות התנועה הנפוצות בישראל היא עבירת רמזור אדום. עבירה זאת יכולה לגרור אחריה שלל עונשים שונים, כתלות בחומרת העבירה עצמה. בכתבה שלפניכם ננסה לסקור את תחום עבירות הרמזור האדום בקצרה, כיצד ניתן להימנע מהן ומה אפשר לעשות בכדי לבטל אישום על עבירת רמזור אדום? 

 

עבירת רמזור אדום והעונשים המוטלים בגינה בישראל

עבירות רמזור אדום בישראל מתחלקות למספר רמות עבירה שונות. הקלה שבהן היא מעבר ברמזור אדום ללא סיכון של עוברי אורח וללא עבירות קודמות. במקרה זה העונש שיוטל הוא הקל שבעונשים ועומד על קנס בסך של אלף וחמש מאות שקלים.

העבירות בדרגת החומרה הגבוהה ביותר הן מעבר ברמזור אדום תוך כדי סיכון בצומת, מעבר ברמזור אדום כשיש מכונית נוספת בצומת, ומעבר ברמזור אדום תוך 3 שנים מהעבירה הדומה הקודמת. במקרה של פגיעה בנהג רכב או בהולך רגל, העונשים יהיו חמורים אף יותר בהתאם לנסיבות האירוע ולעבירות שנעברו במהלך הנסיעה.

 

איך להימנע מלבצע עבירת רמזור אדום?

הדרך הקלה ביותר להימנע מלבצע עבירות של מעבר ברמזור אדום, היא נהיגה בתשומת לב מרבית לכביש ולמשתמשי הדרך האחרים. במדינת ישראל אמור להיות רמזור ירוק מהבהב למשך שלוש שניות לפני שהוא עובר לאדום. לכן קל מאוד להבחין ברמזור שעומד להפוך לאדום ולהתחיל עצירה בכדי לא לעבור אותו באדום. הימנעות מנהיגה בעייפות היא דרך נוספת להימנע לעבור עבירות אלה.

 

איך ניתן לבטל עברת רמזור אדום לאחר הגשת כתב אישום?

בכדי לבטל את כתב האישום בדבר מעבר ברמזור אדום, יש למצוא בעיה בראיות שבתיק, בהליך הגשת התביעה או בהתנהלות המשטרה או הפרקליטות במהלך החקירה והגשת כתב האישום. ביטול כתב האישום ייעשה במקרים של חוסר בראיות או במקרים של חוסר אשמה. ביטול מוחלט של עבירות אלה הוא נדיר יחסית. בדרך כלל הדבר שצריך לשאוף אליו הוא הפחתה של העונש המוטל בגין העבירה ככל האפשר.

 

למה חשוב לשכור עורך דין תעבורה במקרה שאתה מואשם?

כדאי מאוד לשכור עורך דין לענייני תעבורה החל מהרגע שזימנו אתכם לחקירה, וגם אם לא עשיתם את זה לפני כן, בעת הגשת כתב האישום. עורך דין לענייני תעבורה יעזור לכם להתמודד עם האשמות שבהן תואשמו על ידי הפרקליטות והמשטרה, וינסה בכלים שעומדים לרשותו להפחית את העונש המוטל עליכם, או לבטל לחלוטין את כתב האישום במקרים בהם זה רלוונטי.

 

עבירת רמזור אדום והימנעות ממנה – סיכום

בישראל ישנו מדרג של חומרה בכל הקשור לעבירות של רמזור אדום. במקרים הקלים העונש על עבירה זאת הוא קנס של 1500 שקלים. במקרים חמורים יותר, לעבירה זאת עלולות להיות השלכות של שלילת רישיון, השבתת כלי הרכב שבו נעברה העבירה, ואפילו במקרים קשים במיוחד עבודות שירות.

רמזור ירוק מהבהב

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין