נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

למה להשתמש בבמות הרמה להרמת עובדים לגובה ולא במנוף?

כלי רכב

עבודות בגובה הן מהפעולות המורכבות והמסוכנות, המבוצעות במסגרת עבודות שונות.

עבודה בצורה בטיחותית, על פי נהלים ובאמצעות ציוד תקין, היא קריטית על מנת לשמור על חיי העובדים ועל ביטחון הסביבה.

אחת השאלות המרכזיות בתחום היא האם להעדיף שימוש בבמת הרמה או במנוף עבור עבודות בגובה.

במאמר זה ננסה להסביר מדוע בחירה בבמות הרמה היא הבחירה הטובה יותר.

 

בסיס קטן הוא לעיתים יתרון גדול

אין ספק כי לרוב מנופים הם גדולים יותר מבמות הרמה. העובדה שניתן להתקין מנוף סל על גבי משאית מאפשרת להתקין מנוף גדול הרבה יותר, אשר יכול להגיע לגובה רב מאוד. עם זאת, אם מדובר בעבודה שאינה דורשת הגעה לגובה של יותר מ-20 מטר, לרוב יהיה חכם יותר להשתמש בבמת הרמה קטנה וגמישה ולא במנוף גדול ומסורבל. במות הרמה, כיוון שהן מותקנות על גבי מערכת ממונעת קלה, הן גמישות הרבה יותר ממנופי סל, ויכולות להגיע למקומות רבים יותר במהירות גבוהה יותר. כאשר גודל הבסיס של במת ההרמה נע בין 2 ל-3 מטרים רבועים, משמעות הדבר היא שבמת ההרמה יכולה להיכנס למקומות צרים אליהם לא ניתן להגיע באמצעות מנוף. עם זאת, אין לטעות לגבי בסיסן של במות הרמה. על אף היותו קטן יותר ממשאית, ישנן לא מעט במות הרמה בעלות בסיס המסוגל לנוע בקלות גם בשטח, על אדמה קשה ואפילו בשיפוע. ניתן למצוא פרטים נוספים לגבי במות הרמה המתאימות לשטח באתר של ליפטר במות הרמה.

 

נוחות ההפעלה

עוד יתרון משמעותי של במות הרמה על פני מנופים הוא נוחות ופשטות ההפעלה. מנופים, כיוון שהן גדולים ומורכבים, דורשים גם הפעלה מורכבת יותר. לרוב, מלבד המפעיל אשר נמצא בתוך הסל ומבצע את העבודה, יש צורך בנהג למשאית וכן באתת אשר יסייע למפעיל לנוע במרחב בלי לסכן את עצמו ואת סביבתו. מורכבות זו הופכת את מרבית העבודות בגובה ללא משתלמות לביצוע באמצעות מנוף סל. לעומת זאת, שימוש בבמת הרמה הוא קל ופשוט הרבה יותר. כיוון שזרוע ההרמה קטנה יותר והשליטה כולה מתבצעת מתוך הבמה, הן על המנוף והן על מערכת ההנעה, תפעול המערכת כולה יכול להתבצע על ידי אדם אחד בלבד. כלומר, במקום צוות אשר יסייע בהפעלת המערכת, מספיק פועל בעל רישיון להפעלת במות הרמה ובעל ידע טכני בביצוע העבודה, אשר יוכל לבצע בעצמו מגוון רחב של עבודות בגובה, להעלות ולהוריד את הבמה לפי הצורך, וכן להתנייד במרחב מנקודה אחת לאחרת על פי צרכי העבודה.

 

המחיר

לרוב, כיוון שבמות הרמה הן קטנות יותר, מחיר ההשכרה שלהן נמוך יותר מאשר מחיר ההשכרה של מנופי סל. מדובר לא רק בחיסכון בתשלום לצוות תפעול העבודה, אלא גם בחיסכון על השכרת הכלי עצמו, אשר ביחד יכולים להפוך לחיסכון משמעותי במחיר העבודה.

 

מנוף פתוח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בעלי מקצוע
קלף בשרוול
אמן חושים בנהריה

אתם מחפשים פעילות שתוכל להיות מוצלח עבור האירוע הקרוב שאתם עושים בנהריה? חשבתם לארגן לעובדים שלכם יום גיבוש או