נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

לראות את נאפולי ולמות

לראות את נאפולי ולמות הוא משפט שכולנו מכירים, ואכן שום טיול לאיטליה לא יהיה מושלם אם לא הייתם בנאפולי כדי להוריד אותה מהבאקט ליסט.

נאפולי שוכנת בדרום מערב איטליה, בירתה של מחוז קמפניה, והיא גם העיר השלישית בגודלה באיטליה (אחרי רומא ומילאנו). נאפולי היא שילוב מושלם בין עיר גדולה וסואנת מלאת היסטוריה, לבין טבע מרהיב (שגם לו סיפור מוכר) לבין הקסם של איטליה האמיתית בסמטאות הצרות שלה, לא סתם העיר הפכה לאתר מורשת עולמית של אונסק"ו.

 

ההיסטוריה של נאפולי

נאפולי שוכנת ברכס ההרים הוולקני של איטליה הנקרא קאמפי פלגריי, בו תוכלו למצוא את הר וזוב המפורסם שמחק את פומפיי והרקולנאום ב-79 לספירה. תוכלו לבקר באתר הארכיאולוגי של פומפיי והרקולנאום אשר נמצא רק 20 דקות נסיעה ממרכז נאפולי, וגם לעשות טרקים סביב ההר, תוכלו גם לבקר בסופטרה – אתר בו נמצאים 40 הרי געש פעילים (בעוצמה נמוכה ולא מסוכנת) ולהנות מחוויה ייחודית ובלתי נשכחת.

אם עיר שלמה נהרסה ב-79 לספירה, אתם יכולים להבין שלאזור הזה היסטוריה שהולכת הרבה שנים אחורה, למעשה היא אחת הערים העתיקות ביותר באירופה. נאפולי למעשה יושבה לראשונה באלף ה-2 לפני הספירה על ידי היוונים והיתה שלהם עד המאה ה-4 לפני הספירה אז נכבשה על ידי האימפריה הרומית. במהלך השנים היו קרבות על נאפולי והיא עברה ידיים בין הרומאים, הגרמאניים והביזנטיים עד שלבסוף נקלחה שוב לידי הרומאים על ידי קונסטנטינופול. כתוצאה מכך נאפולי מלאה במבנים היסטוריים כמו קבר הקאטקומבות של סאן ג'נארו שנבנה במאה ה-2 לספירה, כמו טירת דל אובו מהמאה ה-12 לספירה, טירת נאובו מהמאה ה-13 לספירה, הקתדרלה של נאפולי מהמאה ה-18 לספירה ועוד מוזיאונים רבים עם חפצים, קברים, פסלים וכתבים שיקחו אתכם מהתקופות המוקדמות של העיר, מהפכת הרנסאנס ועד היום. האזור העתיק של נאפולי למעשה נמצא במרכזה, קרוב לנמל, כאשר סביבה נבנתה העיר המודרנית.

 

אטרקציות בנאפולי

נאפולי היא לא רק היסטוריה, יש בה המון חיים תוססים ומודרניים ואין מקום יותר טוב לחוות זאת מאשר כיכר בליני המזמינה שתציע לכם קפה טוב או מסעדה רומנטית בצל הבנייה העתיקה, או בשווקים הצבעוניים של העיר בהם תוכלו למצוא אוכל מקומי כמו דגים, ירקות, פירות ותבלינים, אריגים יפים, מזכרות וכו'.

נאפולי היא עיר עם הרבה אופי שאי אפשר לפספס, חלקה נשלט בעבר (ואולי עדיין) בידי המאפיות, ובין הסמטאות המבולגנות של העיר תוכלו לראות גם הרבה עוני. האופי של נאפולי כל כך ייחודי שאו שממש תאהבו אותו או שלא תאהבו בכלל, אבל מומלץ לנסות לחוות את הקסם של העיר הזו עם ראש פתוח, וכמובן בטן ריקה כדי שיהיה לכם מקום רב להכניס אליו את הפיצה הנאפוליטנית המקורית, גבינת הבופאלו המיוחדת, ספוגליאטלה (מאפה ייחודי לנאפולי) ולקנח עם מיטב היינות של מחוז קמפניה.

 

אי

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא תיירות
חדר שינה
קצת על מלונות בסיני

חושבים שסיני זה מקום עם חושות בסיסיות בלבד? נחשו שוב! עם עלייה נרחבת בכמות התיירים הפוקדים את סיני בשנים