נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהן התכונות של צמח הליקריץ ואיך זה יכול לעזור לכם

שׁוּשׁ

צמח הליקריץ מוכר בעיקר כממתק במבליק שכולנו מכירים. אך דעו כי יש לו יתרונות נוספים שאף עשויים להשפיע בצורה חיובית על הבריאות שלכם. על כך ועוד מוזמנים לקרוא בכתבה שלפניכם.

 

שוש קירח

כשמדברים על ליקריץ בעצם מתכוונים לצמח שוש קירח ויש המכנים אותו גם בשם אקסוס. צורתו היא של צמח עשבי והוא בעל פרח דמוי צורת פרפר, יש לו פרי בצורת תרמיל שטוח המכיל עד כשבעה זרעים. צמח הליקריץ הוא רב שנתי ומתפשט על – ידי מערכת של שורשים המסתעפים בתוך הקרקע.

 

שימושיו של הליקריץ

צמח הליקריץ משמש עבור דברים שונים החל מכך שמשתמשים בתמצית שורשיו על מנת להכין משקה מתוק וקר באזור אגן הים התיכון. ישנן מדינות רבות שמייצרות מימנו את הסוכריות ליקריץ המוכרות שנקראות גם 'במבליק'. בנוסף, נעשה בו שימוש בתעשיית הטבק ומנגד בתעשיית התרופות. באופן מפתיע אחרי מיצוי של השורש ניתן להשתמש בשארית כמייצב של חומרים העוזרים לכיבוי אש.

 

תורם לבריאות שלכם

בנוסף לשימושים הרבים שאפשר לעשות עם הליקריץ, תכונותיו החיוביות מסייעות גם לבריאות. כבר לפני כ- 4,000 שנים החלו להשתמש בתחום הרפואה בצמח כמסייע ומטפל. מבין כל צמחי המרפא, הליקריץ כרגע הוא אחד מהפופולריים ביותר שנעשה בהם שימוש בכל העולם. לאחר תהליך המיצוי של השורש, נשאר חומר ששמו גלברידין שמסייע להורדת לחץ דם והורדת כולסטרול. יתרה מכך, הוא נוגד חמצון חזק שעוזר למחלות כרוניות כמו לחץ גם גבוהה.

 

איך ניתן לצרוך

לפני שנמנה סיבות נוספות שהליקריץ יכול לעזור לכם, נציג את הדרכים לצרוך אותו. ראשית, ניתן לרכוש אותו בצורת כמוסות, כמו באתר זה the123licorich.co.il. שנית, תוכלו לרכוש אותו כמיצוי ונוזל, או בצורת סוכריות או תיון.

 

עוד יתרונות

הליקריץ מסייע בתחום של מערכת הנשימה ומקבל על נשימה קלה והתמודדות עם דלקות באזור. בנוסף, הוא תורם לכל מערכת העיכול כאשר מגן עלייה, מסייע בבעיות שונות, ונלחם בדלקות כמו קרוהן. יתרה מכך הוא עוזר בהתמודדות עם השנת יתר ומניעת סוכרת. סוכרתיים יכולים להשתמש בו על מנת לשמור על איזון של הסוכרים.

 

פותר בעיות בעור

גם מבחינה "חיצונית" הליקריץ עוזר, כאשר הוא מסייע להתמודדות עם מחלות הקשורות לעור ביניהן, אקנה, פסוריאזיס ואקזמה. הצמח עוזר להאיץ את חילוף החומרים שבתאי העור וכך נוצרים חדשים בריאים. בנוסף, מגן מפני קרני השמש.

 

משפיע גם על הריון

בשורש הליקריץ ישנם חומרים פעילים שמשפיעים על בלוטות הורמונליות שנמצאות בגוף. כך הם עוזרים לגוף להיות באיזון הורמונלי דבר שעשוי להוביל להשפעה חיובית על הפריון.

 

בסיכומו של דבר

הליקריץ הוא צמח בעל תכונות חיוביות וניתן להכין מימנו דברים רבים. ניתן להכין מימנו מטעמים ואף תרופות וכמוסות המסייעות לדברים שונים מבחינה רפואית בין היתר, למערכת העיכול, לעור, לפריון ועוד.

שׁוּשׁ

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פנים של ילדה
יובש בעיניים

יובש בעיניים זוהי תופעה ממנה סובלים אנשים רבים ואשר הופכת לנפוצה יותר ויותר עם השנים. הסיבות שגורמות לתופעה הן