נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה היא שפה עיצובית ומדוע היא חשובה

שפה עיצובית מורכבת מצבעים וסמלים, איתם מזוהה העסק שלכם.

היא מאפשרת ללקוחות לזהות מיידית שמדובר במוצר, או פרסום שלכם, היא מותאמת לקהלי היעד שלכם והיא אפילו מעבירה מסרים כאלה ואחרים, המשדרים את הערכים של הארגון ומספרים את הסיפור שלו.

אז איך בדיוק שפה עיצובית מחזקת את הקשר שלכם עם הלקוחות וגם מסייעת להגדלת המכירות שלכם? על כך במאמר.

 

שפה עיצובית – מי צריך את זה?

כל עסק, חברה וארגון בימינו משתמשים בלוגואים ופרסומים שונים, הנשענים על עיצוב עזרים ויזואלים.

למרות שכל אחד מהפרסומים של החברה נראה שונה מרעהו, אפשר במקרים רבים לזהות שמדובר באותה חברה, או עסק, על ידי זיהוי השפה העיצובית שלו, אפילו אם לוגו החברה לא מופיע בפרסום.

התכוונות לקהל יעד ספציפי נעשית גם היא באמצעות שפה עיצובית. אם קהל היעד הוא ילדים, העיצוב יהיה צבעוני וילדותי, אם קהל היעד הוא גברים, העיצוב יהיה לרוב בצבעים כהים, הנחשבים יותר "גבריים" וכן הלאה.

גם בידול מושג היטב בעזרת שפה עיצובית מדוייקת, כאשר הוא מסייע להבליט את העסק על פני המתחרים ולהבהיר ללקוחות מה הערך המוסף שהוא נותן, לעומת המתחרים.

 

שפה עיצובית = מיתוג אפקטיבי של העסק

שפה עיצובית היא חלק בלתי נפרד מתהליך מיתוג של העסק שלכם.

היא האמצעי היעיל ביותר למיתוג אפקטיבי והדרך בה משתמשים מעצבים וגרפיקאים בשפה עיצובית כדי לחזק את העסק שלכם היא מגוונת, אך במרכזה עומד עיקרון אחד:

אחידות בצבעים, אחידות במסרים, שעוזרות ללקוחות לזהות את העסק, המוצרים, השירותים והפרסומים שלו, בכל מקום ובכל זמן, להבהיר ללקוחות שלכם שאתם משקיעים מאמצים כדי לדבר בשפה שהם מבינים ואוהבים, ליצור קשר אחיד ועקבי לטווח ארוך עם לקוחות פעילים ולקוחות פוטנציאלים, לשמר את הלקוחות הטובים שלכם לטווח ארוך ולרכוש לקוחות טובים חדשים כל הזמן.

 

מהי שפה עיצובית מוצלחת?

שפה עיצובית מוצלחת, היא כזו שמשיגה את מטרותיה העיקריות: בידול, קהל יעד והעברת המסר, אך היא גם צריכה להיות אסתטית, מושכת את העין ופשוטה יחסית, כך שיהיה קל לזהות אותה ונעים להתחבר אליה.

השפה העיצובית הופכת להיות חלק חשוב מהפנים של העסק, מתעודת הזהות של העסק ולכן היא צריכה גם לייצג בכבוד את העסק, את העובדים ואת הבעלים.

 

לסיכום – שפה עיצובית הוא ה א'-ב' לשיווק העסק שלכם

מציאת השפה העיצובית המתאימה לעסק עשויה להיות משימה מורכבת.

כדי לבצע אותה כראוי, המעצבים צריכים לערוך מחקר, לשלות מי קהל היעד של העסק, מה הבידול המתאים לעסק, באיזו שפה עיצובית משתמשים המתחרים ועוד.

לאחר שכל הנתונים נמצאים בידי המעצבים, הם יכולים להתחיל לעשות את מה שהם יודעים הכי טוב – להשתמש בצבעים, צורות וקומפוזיציות, כדי ליצור את השפה העיצובית הייחודית לעסק שלכם, זו שתביא לכם את הלקוחות הנכונים ותשאיר אותם אתכם לטווח ארוך.

הצלחה עסקית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עסקים