נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה חשוב שנדע לפני תחילת טיפול פסיכולוגי?

pexels-cottonbro-4098369

טיפול פסיכולוגי הוא הדרך היעילה ביותר לשפר את המצב הנפשי של האדם באמצעות אדם אחר המוסמך לכך. ישנן דרכים שונות לטפל באנשים בהתאם למצבם הנפשי ולקושי ממנו הם סובלים. המאמר יפרט מה חשוב לדעת לפני שמתחילים טיפול פסיכולוגי.

 

המפגש בין מטפל למטופל

כאשר אנחנו מחפשים טיפול פסיכולוגי ונכנסים לאתר כמו https://www.alhasapa.co.il/ שהוא אינדקס של מטפלים נפשיים, אנו מצפים למצוא המלצות ומידע על מטפלים איכותיים על מנת לקבל את הטיפול הפסיכולוגי הראוי. לא כולם רוצים לפנות לשירותי הנפש הציבוריים במקום המגורים מחשש שיתקלו במישהו שמכיר אותם ולכן פונים לחפש שירותים פרטיים באזור הקרוב אליהם. חשוב לדעת שכל פסיכולוג באשר הוא חתום על חיסיון ולכן הטיפול הפסיכולוגי נשמר בסודיות. המפגש בין המטפל למטופל נעשה אחת לשבוע ולעיתים אף יותר כאשר מחליטים איזו התערבות טיפולית מתאימה למטופל. כלומר, ייתכן ויהיה מטופל שהשיטה שתתאים לו ביותר תהיה מבוססת על טיפול קוגניטיבי התנהגותי ואחר יצטרך טיפול דינאמי יותר. לא מדובר בטיפול פסיכיאטרי או פסיכותרפי ולכן יש להבדיל ביניהם.

 

האם טיפול פסיכולוגי מצליח לעשות שינוי?

ברוב המקרים לטיפול הפסיכולוגי יש הצלחה. לפי מחקרים כ-75% טוענים שהטיפול הפסיכולוגי סייע להם. לדוגמה, אם אדם אינו עובד כתוצאה מדיכאון ואין לו חשק לתפקד גם בבית ולאחר שהוא מסיים את הטיפול הפסיכולוגי הוא מצליח לתפקד בבית ובעבודה, זהו סימן מובהק לכך שהטיפול הצליח. דוגמה זו נתמכת על ידי מחקרים שמצאו כי הטיפול הפסיכולוגי גורם לשביעות רצון ולשינוי במצב הרגשי, הפיזי, החברתי והנפשי של האדם.

 

חשיבות הכימיה עם המטפל

בחירת מטפל פסיכולוגי נעשית בדרך כלל על ידי המלצות מאנשים שהתנסו בטיפול או מחוות דעת באינדקסים השונים ברשת. אך המלצות הן לא בהכרח נותנות תמונה על הצלחת הטיפול, אלא רק על מטפלים מקצועיים שטובים בתחומם. כאשר מגיעים למפגש הראשון עם המטפל חשוב מאוד שתיווצר כימיה חיובית איתו מכיוון שהמטופל חייב שיהיה לו אמון בסיסי על מנת שהטיפול יצליח. לפיכך, הברית הטיפולית היא תנאי להצלחת הטיפול ולשיתוף הפעולה של המטופל. כלומר, המטפל צריך להיות שם בשביל המטופל, להקשיב לו, לעודד אותו ולתמוך בו על מנת שלמטופל תהיה תחושה שהוא בעדו.

 

מהם הדברים שיביאו להצלחה מצד המטופל?

כאשר מגיעים לטיפול פסיכולוגי צריך לדעת שחייבים לשמור על כנות מכיוון שאם לא משוחחים בכנות עם המטפל אין ערך לטיפול. למרות שקשה להיפטר מחשיבה סובייקטיבית, על המטופל להשתדל להיות אובייקטיבי ואותנטי על מנת שיוכל לקבל משוב אמיתי מהפסיכולוג. כך המטופל יוכל גם לקחת אחריות על הדברים המקשים עליו ולפעול על מנת לשפר אותם. הנכונות לקבל משוב מהפסיכולוג לחיוב או לשלילה היא חלק מהטיפול והיא מעניקה את ההזדמנות לתקן ולשפר את ההתנהגות והתחושות של המטופל.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פנים של ילדה
יובש בעיניים

יובש בעיניים זוהי תופעה ממנה סובלים אנשים רבים ואשר הופכת לנפוצה יותר ויותר עם השנים. הסיבות שגורמות לתופעה הן