נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ניתן לגלות באבחון MOXO

איש מומחה

הפרעת קשב וריכוז – יותר מורכב ממה שחשבת

הפרעת קשב וריכוז היא בעיה נוירו-ביולוגית שיכולה לבוא לידי ביטוי במגוון רחב של התנהגויות וקשיים. אבחון מוקסו מאפשר לזהות קושי בארבעה תחומים מרכזיים, שרלוונטיים במיוחד לקושי לבצע מטלות הדורשות ריכוז, הקשבה ותגובה מדוייקת. טעות נפוצה היא להניח שקשיים אלו רלוונטיים רק לתלמידים ולעובדי משרד הנדרשים לשבת שעות ארוכות, אך אפילו פועלים העוסקים בעבודות הדורשות ריכוז ודיוק כגון עבודות איטום גגות מרוצפים, נגרות ועבודות כפיים אחרות יכולים להרוויח מאבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז, שיאפשרו שיפור משמעותי באיכות חייהם.

 

התחומים הנבדקים באבחון מוקסו

ארבעת התחומים שבודק האבחון הם קשב, תזמון, היפראקטיביות ואימפולסיביות.

  • קשב: הפרעה בתחום הקשב מתאפיינת בקושי להפנות תשומת לב לסביבה או להתמקד בפרטים מסויימים לפי דרישה. הסובלים מהפרעה בתחום זה יתפסו לעיתים קרובות כמנותקים מעט מהסביבה. ביום יום קושי זה יתבטא בחוסר יכולת לעקוב אחר הוראות מורכבות, להישאר קשובים למורה וכדומה.
  • תזמון: הפרעה בתחום התזמון מתבטאת בחוסר יכולת להגיב בזמן מוקצב, גם כאשר התגובה הנכונה ידועה. הסובלים מהפרעה בתחום זה עשויים להתקשות בביצוע מטלות מוגבלות בזמן ולגלות קושי בעמידה בלוחות זמנים. לעיתים קרובות ניתן יהיה לראות לחץ בעת ביצוע במטלה שיגרום לקושי בהמשך המעקב אחר ההוראות להמשך המטלה, שאינם נובעים מקושי בתחום הקשב.
  • אימפולסיביות: הפרעה בתחום האימפולסיביות מתבטאת בקבלת החלטות פזיזה, לפני ביצוע הערכה מלאה של הסיטואציה. לאדם הסובל מקושי בתחום כזה, יהיה קשה מאוד לעצור לפני הפעולה על מנת להעריך באופן מלא את המצב, לשקול את האפשרויות לפעולה העומדות בפניו ואת תוצאות פעולותיו.
  • היפראקטיביות: הפרעה בתחום ההיפראקטיביות מתבטאת בקושי בוויסות והימנעות מפעולות שאינן הכרחיות או רצויות. הסובלים מהפרעה זו זקוקים לתחושת פעילות מתמדת ואף מופרזת- בין אם דיבור מופרז, תנועתיות בלתי פוסקת וכדומה. ביצועיהם של הסובלים מהפרעה זו עשויים להשתפר כאשר הם משלבים תנועה או גירוי פיזי במהלך ביצוע המטלה.
    מוח

 

כיצד האבחון עובד?

על מנת לזהות קשיים בארבעת תחומי הקשב, המבחן כולל ביצוע מטלה מול מחשב במהלך כ15 דקות (לילדים) או 18.2 דקות (למבוגרים). המטלה מחולקת ל8 חלקים שווים, שההבדל ביניהם טמון בהסחות הדעת המשולבות במהלך ביצוע המטלה. הסחות הדעת הללו, הנקראות מסיחים, יכולות להיות חזותיות בלבד (סרטון אנימציה של כלב נובח בשולי המסך), שמיעתיות (צליל נביחה המושמע במהלך המטלה) או משולבות (סרטון אנימציה של כלב נובח המשולב בצליל הנביחה). המטלה אותה מתבקש הנבדק לבצע היא לחיצה על מקש הרווח כאשר מופיע אלמנט מסוג מסויים על המסך (למשל, צורת משולש) ולהימנע מלחיצה כאשר מופיעים אלמנטים אחרים (למשל, צורת ריבוע).

על ידי מדידת זמן התגובה לאלמנט המטרה, מספר הלחיצות על אלמנטים שגויים, מספר הלחיצות הלא נחוצות ומידת ההצלחה בזיהוי אלמנט המטרה, האבחון מספק מידע מדוייק על קשיים בתחומי הקשב השונים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא למבוגרים
שמן
מה הן קפסולות CBD?

כולנו שמענו על יתרונות שמן הקנביס CBD כמקל על חרדות וכאבים אך רבים עדיין תוהים עד כמה המוצר בטוח

ויאגרה טבעית
סודות המיטה שלא מכירים

מיניות ומה שמתרחש בחדר המיטות הוא לרוב אפוף מיסתורין וסודיות, ביישנות ולעיתים מבוכה – מה שמביא לכך שלעיתים נוטים

כדורים
ויאגרה גנרית – מה זה אומר?

לפי המילון העברי, "גנרי" משמע "כללי". בעולם התרופות, אפשר גם להגיד שתרופות גנריות הן תרופות שאינן בעלות השם המסחרי