נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה עדיף טלגרם או וואטסאפ?

וואטסאפ ראשית

וואטסאפ וטלגרם הן שתי אפליקציות המסרים המיידים המובילות בישראל ובעולם, ונראה שהתחרות ביניהן גוברת משנה לשנה – בדמות פיצ'רים שונים שמטרתם להתעלות על המתחרה. שתי האפליקציות תורמות לנו המון יתרונות ללא ספק, ומטרת המאמר הבא היא לנסות להבין: מה עדיף טלגרם או וואטסאפ?

התחרות בין וואטסאפ וטלגרם

בשנים האחרונות זה נראה שכולנו משתמשים באפליקציות מסרים מיידיים, ומי שלא – הוא בהחלט אדם נדיר ומיוחד! רובנו חברים במספר קבוצות ווצאפ, משוחחים עם עשרות אנשים ביום, ולרוב גם מתחזקים חשבון טלגרם. שתי האפליקציות מנהלות ביניהן תחרות בלתי פוסקת, כשטלגרם מנסה להתקרב לוואטסאפ ולצבור עוד משתמשים ברחבי העולם, ואילו וואטסאפ מצידה – כל הזמן מבצעת שיפורים כדי לשמור על הפער לטובתה.

מה עדיף טלגרם או וואטסאפ?

למרות שאנשים רבים מחזיקים חשבונות של שתי האפליקציות, תמיד מרחפת השאלה – מי מהן עדיפה? מסתבר שלמרות שהאפליקציות מתחרות ביניהן באופן תמידי, עדיין ישנם הבדלים משמעותיים ביניהן. אילו הבדלים משמעותיים נוכל למצוא בין וואטסאפ וטלגרם?

ניהול קבוצות

מבחינת וואטסאפ, מספר המשתתפים המקסימלי בקבוצה עומד על 256, בעוד בטלגרם אנו יכולים ליצור קבוצות ענק בנות 100,000 משתתפים! האם אנו באמת זקוקים לכאלה כמויות? לא בטוח. בכל מקרה, פיצ'ר נוסף ויעיל שקיים בקבוצות וואטסאפ – מאפשר למנהלי הקבוצה להשתיק את שאר המשתתפים, וכך נמנעות "חפירות" מיותרות שגורמות למשתתפים לברוח מהקבוצה.

ערוצים

זהו פיצ'ר ייחודי לטלגרם, והוא אינו קיים בוואטסאפ. ערוצי טלגרם הם ערוצי מסרים פומביים, שאליהם ניתן להתחבר בקלות באמצעות קישור ישיר. ניתן למצוא ערוצים בכל התחומים, החל מחדשות, דרך סרטים, וכלה בכל סוגי התחביבים והעיסוקים.

פרטיות

פרטיות היא נושא חשוב בימינו, והאמת היא שטלגרם הצטיינה בו עד לא מזמן. כולם שמעו שמנהלי טלגרם לא הסכימו לשתף פעולה עם שלטונות רוסיה – מה שגרם להחרמת האפליקציה ע"י השלטונות ברוסיה. ואכן, טלגרם נחשבה לאפליקציה פרטית מאוד, המאפשרת הצפנה מתקדמת ומונעת חדירה לפרטיות.
תקופת וירוס הקורונה שינתה מעט את פני הדברים, כשזלג מידע שטען שטלגרם היא לא פרטית כמו שחשבנו בעבר.
יחד עם זאת, טלגרם מציעה פיצ'רים מגניבים למדי בתחום הפרטיות, כגון הודעות עם "השמדה עצמית", התראות על צילום מסך, שיחות סודיות ועוד.

העלאת קבצים

אחד היתרונות המשמעותיים של טלגרם, היא יכולת העלאת הקבצים של עד 1.5 GB… וזה לא מעט! וואטסאפ מוגבלת העניין זה, ומאפשרת שיתוף של צילומים מתוך האפליקציה עד 16 MB, ושיתוף קבצים חיצוניים עד 100 MB. כולנו נתקלנו במצב המבאס מעט, שבו אנו מעוניינים לשלוח סרטון בוואטסאפ – ונענים בשלילה מצד האפליקציה.

לסיכום

מדוע לא ליהנות משני העולמות? נראה ששתי האפליקציות מחזיקות ביתרונות משמעותיים – כל אחת מהצד שלה. אין שום מניעה להשתמש בשתיהן, ואכן, נראה שרבים הם האנשים שנוטים לכיוון זה!

וואטסאפ

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא דיגיטל
לחצן עוקב
שים לי עוד עוקבים

בשנים האחרונות, תרבות צריכת התוכן והמידע השתנתה ללא היכר. מעיתונים בכל בוקר לצד הקפה, העולם התקדם אל דפדוף במסך