נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

באילו מקרים קיימת רשלנות רפואית בצבא?

רשלנות רפואית

השירות הצבאי במדינת ישראל הוא שירות חובה. מרבית אזרחי ישראל שמגיעים לגיל 18 מתגייסים אל המערכת הצבאית לתפקידים שונים ורבים. הליכים רפואיים בצבא נעשים במסגרת המערכת הרפואית הצבאית שמפעיל חיל הרפואה. מה קורה כאשר יש רשלנות במסגרת הליך רפואי בצבא? סקרנו את העניין במאמר הבא.

 

האם כל טעות היא רשלנות?

לפני שמבינים מהי רשלנות רפואית בצבא חשוב להבין מהי ההגדרה של רשלנות רפואית למעשה. לא כל טעות שמבצע גורם רפואי תחשב באופן מידי לרשלנות רפואית. טעות תחשב לרשלנות רפואית כאשר נגרם למטופל נזק עקב התנהגות מקצועית שלא מצופה מהגורם הרפואי.

חשוב לזכור שכמו כל איש מקצוע, גם רופא או איש רפואה אחר יכול לבצע טעויות מקצועיות או טעויות בשיקול הדעת. כל עוד הגורם המטפל פעל בכל האמצעים העומדים לרשותו ובמסגרת הנורמות הרלוונטיות, הטעות שלו לא תחשב לכזאת שניתן להגדיר כרשלנות רפואית.

 

נזק במהלך הצבא

רשלנות רפואית במסגרת הצבא אינה שונה מרשלנות רפואית במסגרת רפואית אזרחית. בכל זאת, יש כמה דברים שמייחדים את המערכת הרפואית הצבאית בנושא של רשלנות רפואית. ראשית, חשוב לזכור שבצבא הגורמים הרפואיים הראשונים שפוגשים הם חובשים לרוב.

במקרים מסוימים ניתן לפגוש אחים או פרמדיקים. לא תמיד חיילים זוכים לראות רופאים בתחילת ההליך הרפואי, בשונה מהאזרחות. בנוסף, על מנת להוכיח רשלנות רפואית שנגרמה במסגרת השירות הצבאי, יש להוכיח שהנזק קרה במהלך השירות עצמו או כתוצאה מאופי השירות.

 

קרביים, תומכי לחימה ועורפיים

שלא כמו שניתן לחשוב לפעמים, רשלנות רפואית אינה מזוהה בהכרח רק עם חיילים המשרתים בשירות קרבי. גם אם שירתם בתור תומכי לחימה או בתור חיילים עורפיים ונגרם לכם נזק כתוצאה מטעות של אחד הגורמים הרפואיים במסגרת הצבא, ייתכן ומדובר ברשלנות רפואית.

ישנם תפקידים רבים ומגוונים בצבא, כאשר ניתן להגיע למצבים של רשלנות רפואית כתוצאה ממספר מקרים. ניתן לחוות רשלנות רפואית בין היתר לאחר פציעות באימונים, פציעות בפעילויות מבצעיות, תאונות עבודה, תאונות בחלל משרדי או אבחון שגוי.

 

רשלנות באבחון

סוג נפוץ מאוד של רשלנות רפואית במהלך השירות הצבאי היא רשלנות רפואית באבחון. כוח האדם בצבא הוא מוגבל בכמות שלו וגם באיכות שלו. במקרים רבים, הגורם הרפואי הראשוני שיקבע את המשך הטיפול יהיה חובש שעבר הכשרה של מספר חודשים בודדים. כמו כן, רופאים צבאיים לרוב בעלי ניסיון מועט בתחומם, כך שהסיכוי לרשלנות באבחון גובר כתוצאה מאלו.

 

התמודדות עם מערכת נוקשה

במידה ואתם חושבים שנגרם לכם נזק כלשהו כתוצאה מרשלנות רפואית במהלך הצבא, אל תמתינו יותר מדי וצרו קשר עם עורך דין צבאי. מערכת הביטחון נוהגת להערים קשיים על חיילים משוחררים שדורשים לקבל פיצויים בגין רשלנות רפואית שאירעה בצבא, כך שמוטב להתמודד איתה מוקדם ככל הניתן ובעזרת אנשי מקצוע אמינים.

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין