נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה המשמעות של תיקון 190?

קרנות השקעה

תיקון 190 הינו תיקון שנעשה בחוק בנושאי מיסוי של חסכונות עבור בני הגיל השלישי אשר פורשים או לקראת פרישה לפנסיה. התיקון מאפשר הקלה במיסוי משיכת חסכונות להשקעה במסלולי קופות הגמל להשקעה ומטרתו העיקרית היא לעודד אנשים לקראת פרישה לחסוך כסף עבור הפנסיה שלהם. אז מהי המשמעות של התיקון ומתי הוא יוכל להועיל לכם? כל הפרטים על התיקון תוכלו לקרוא כאן.

 

תיקון 190 – מה זה?

תיקון 190 לפקודת המס הינו תיקון המאפשר הטבות מס למשיכת כספי קופת גמל כאשר גילו של בעל הקופה הינו מעל לגיל 60. הטבות אלה מאפשרות לבני ה-60 ומעלה אשר נמצאים לקראת הפרישה לפנסיה או לאחר הפרישה, להנות מהכסף שהשקיעו לעת זקנה מבלי לשלם מס כלל או סכומי מס גבוהים. למידע נוסף על התיקון ניתן להיכנס לאתר – https://t190.co.il.

 

מה מאפשר התיקון?

כאמור, התיקון מאפשר הקלות מס במשיכת כספי קופת גמל – במידה והכסף נמשך בצורה הונית כלומר משיכה חד פעמית, יוטל מס בגובה של 15% מהרווחים בקופת הגמל ולא מהכסף שהופקד וזאת בניגוד למס הקבוע של 25%; כאשר הכסף נמשך באופן של קצבה חודשית קבועה לא יוטל מס. בנוסף התיקון מאפשר ניהול קופת גמל בצורה קלה ונוחה יותר, הקלות בתשלומי העברת השקעות וכן תנאים טובים יותר כמו דמי ניהול זולים.

 

עבור מי מיועד תיקון 190?

כאמור, תיקון 190 מיועד עבור בני 60 ומעלה אשר נמצאים לקראת הפרישה לפנסיה או כבר בגיל הפרישה. התיקון מאפשר לבני גיל זה להנות מהכסף שהשקיעו בתקוה בה הכי צריכים אותו וכן מטרתו לעודד אותם להשקיע את כספם בקופת גמל.

 

אם אני מתחת לגיל 60, האם אוכל להנות מהתיקון?

מי שטרם הגיע לגיל 60 לא יוכל להנות מהטבות המס הניתנות לפי תיקון 190. יחד עם זאת, כן ניתן להשקיע את הכסף בקופת גמל ולהנות מההטבות השונות הניתנות בקופת גמל, ואז למשוך את הכסף לאחר גיל 60 וכך להנות מהטבות המס הקבועות בחוק לפי תיקון זה.

 

האם כדאי להתייעץ עם איש מקצוע לגבי התיקון?

בהחלט כדאי. לא תמיד קל להתנהל למול קופות חיסכון והשקעות ובמיוחד כשמדובר במיסוי של הרווחים מהשקעות אלה. אנשי מקצוע המבינים בשוק ההון ובתחום ההשקעות וכן מבינים בתחומי המיסוי, יוכלו לסייע לכם להתנהל למול ההשקעה שביצעתם ולהנות מכספכם באופן הטוב ביותר ובמיוחד כשמדובר בכספים בסכומים גדולים.

 

לסיכום תיקון 190 – מה משמעותו ומתי יוכל לעזור לי?

תיקון 190 הינו תיקון המאפשר לבני 60 ומעלה למשוך את הכספים שהשקיעו בקופת גמל ביחד עם הטבות מס. במידה והכסף נמשך בצורה הונית יוטל עליו מס של 15% בלבד במקום 25% כמקובל, ובמידה ונמשך באופן של קצבה חודשית לא יוטל עליו מס.

קרנות השקעה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא כללי