נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מתי נהוג להגיש פיקניה ומהי התוספת המושלמת?

בשר מיושן

התאמת הבישול למאורע

ניתן להגיש פיקניה במגוון וריאציות וניתן גם להכין אותה במגוון דרכים כמו עישון, צלייה ועוד. לכן, אם כבר בחרתם להגיש פיקניה, התאימו את אופן הכנתה והגשתה למאורע. אם אתם מתכננים הגשה עצמאית כ"בופה", מומלץ מאוד להגיש פיקניה כרוסטביף, כך שניתן גם לאכול אותו קריר ולא רק לוהט ישר מהאש. אם אתם מתכננים "שואו" מאוד מומלץ להגיש את הפיקניה כשווארמה,  לצלות אותה על אש נמוכה ולחתוך ממנה פרוסות תוך כדי הבישול.

אם המאורע הוא מנגל, יותר קל להכין את הפיקניה כשיפודים, ההכנה היא מהירה, אך ניתן גם לצלות כנתח שלם, זה אומנם יאריך את זמן הצלייה, אך שווה את זה. אין באמת מועד מוגדר לפיקניה, אבל ההגשה שלה יכולה להיות הצגה, לכן מומלץ ורצוי להגיש אותה באירועים מיוחדים.

 

התוספת המושלמת לפיקניה

כל תוספת שהולכת טוב עם בשר עסיסי, באה בחשבון, לכן הבחירה לתוספת יכולה להיות גם התוספת למנת בשר האהובה עליכם. כפי שהכרנו קודם, את הפיקניה ניתן להגיש בצורות שונות, לכן ננסה להתאים לכל צורה את התוספת המתאימה לה.

נתחיל ברוסטביף, אם תבחרו להגיש את נתח הפיקניה כרוסטביף, ישנן שתי תוספות שיכולות להשתלב מעולה. הראשונה והיותר קלילה שעועית ירוקה צלויה, שהיא תוספת מרעננת, קראנצ'ית וקלילה. התוספת השנייה היא ירקות שורש בתנור, המרקם שלהם יעטוף את הבשר בצורה נעימה ומלטפת.

אם בחרתם בהגשה כנתח וחיתוך הפרוסות כסטייק, התוספת המתבקשת היא כמובן פירה, תפוחי אדמה או בטטה, מה שתעדיפו, זאת תמיד תוספת טובה. גם כאן ירקות שורש בתנור באים בחשבון והם אופציה לא פחות טובה מהפירה.

אם תבחרו בהגשה כשווארמה, זה ברור מאליו, לאפה, לאפה ועוד פעם לאפה, כמובן שאם תרצו לגוון תוכלו גם להכין צ'ימיצ'ורי ולהרטיב את הלאפה, כבר נוזל לי ריר. אם לאפה לא באה בחשבון, תוכלו להכין תפוחי אדמה בתנור עם עשבי תיבול.

הגענו לשיפודים, אתם יודעים כבר איזו תוספת מגיעה, השיפודים צועקים אותה והיא משתלבת מעולה עם כל סוג של בשר, אנו מדברים על צ'יפס כמובן.

 

מי צריך תוספת?!

כעת נדבר לאכלני הבשר הגדולים, התוספת היחידה שצריכה לבוא עם פיקניה, מעבר לכוס יין אדום שיכולה לבוא מושלם, היא פשוט עוד פיקניה. בשל העסיסיות של נתח זה, אין כל כך צורך בתוספת שתגיע ותתפוס עוד מקום בבטן, אך אם בכל זאת בא לכם "טוויסט" במנה, צ'ימיצ'ורי יכול לספק לכם את הביס המושלם.

 

לסיכום

הפיקניה היא נתח מיוחד ולא שכיח, לכן תנו לה מקום של כבוד ותגישו אותה לאנשים שיעריכו אותה, אבל תטפלו בה כמו שצריך ואל תייבשו אותה, אחרת התוספת היחידה שתתאים לה תהיה מים, ובכמויות.

 

נתחים לפני בישול

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא אוכל