נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סמים קלים מול סמים קשים – מה אומר החוק

מזרק

מרבית צרכני הסמים בארץ סוברים כי השימוש בסמים לא מהווה עבירה חמורה על החוק.

הסיבה לשאננות זו נובעת פעמים רבות מכך שצרכנים אלו סוברים שתופעת השימוש בסמים היא תופעה נפוצה בארץ ומשכך מדובר בהתנהגות "נורמלית" שהעונש בגינה קל.

עם זאת, התעמקות בפקודת הסמים המסוכנים עשויה להצביע על תמונת מצב שונה.

במאמר הבא נלמד להבחין בין עבירות הסמים השונות.

 

מהי הכמות המותרת לשימוש עצמי?

בפקודת הסמים המסוכנים ישנה רשימה של כל הסמים המסוכנים, כשרשימה זו מתעדכנת מפעם לפעם. סם שלא נמצא ברשימה, אינו נחשב כסם מסוכן ושימוש בו אינו בגדר עבירה. בנוסף, בפקודה זו מופיעה הכמות המותרת להחזקה לשם שימוש עצמי :

גראס וחשיש – עד 15 גרם,  אופיום עד 2 גרם – LSD עד 3 יחידות, קוקאין והרואין עד 0.3 גרם, מתדון עד 0.15 גרם נטו, מורפין 0.3 גרם נטו, משרת אופיום עד 0.3 גרם תכולת מורפין נטו, פתידין עד גרם אחד נטו, אמפטאמין, מתאמפטאמין ודכסאמפטאמין עד 0.2 גרם.

אדם שנתפס מחזיק בכמות גדולה מזו, יחשב כאחד שהחזיק את הסם שלא למען שימוש עצמי אלא למטרות סחר, יבוא או יצוא. העונש בגין עבירות מעין אילו עשוי להגיע לעד 20 שנות מאסר ואף יתכן שלכך יתווספו לו קנסות כספיים, יתכן שחלק מרכושו ישלל ואף רישיונו עלול להיפסל. עם זאת, פעמים רבות משתמשים נתפסים עם כמות הגבוהה מזו המותרת ובכל זאת טוענים בפני בית – המשפט שהשימוש בסם נועד למען שימושם העצמי. במקרים מעין אלו, חובת ההוכחה לעבירה של סחר בסמים תעבור לתביעה, ובהתאם -יצטרך הנאשם להפריך טענה זו.

 

סמים קלים למול סמים קשים

על אף שהחוק לא מבדיל בין "סמים קלים" כמו מריחואנה או חשיש, לבין "סמים קשים" כמו הרואין או אקסטזי – עדיין לבית המשפט שמורה הזכות לקבוע את העונש בהתאם לסוג הסם בו נעשה שימוש וביחס לכמות בה השתמש אותו אדם. בנוסף, יש לשים את הדעת לכך שבסמים קשים הכמות שנחשבת כסחר קטנה יותר מהכמות שנחשבת כסחר באם מדובר בסמים קלים.

 

האם חיפוש ללא צו זוהי פעולה חוקית?

במדינת ישראל, למשטרה ניתנה סמכות לחפש אחר הימצאות סמים באם עולה בידה חשד לכך, וזאת גם ללא כל צו מיוחד המורה להם לעשות זאת. חשד משטרתי מעיין זה עשוי להתעורר כתוצאה מריח מסויים העולה ממקום מדירת מגורים, באם נמסרה עדות כלשהי בנידון ועוד.

באם נחשדתם בביצוע עברית סמים כלשהי, אתם מוזמנים להתייעץ עם עורכת – הדין סיוון כהן בכדי לקבל סיוע משפטי מקצועי ואדיב. סיוון היא עורכת – דין פלילית בעלת ותק וניסיון רב ויש בכוחה לסייע לכם למצות את זכויותיכם. אודות כך ועוד, תוכלו לקרוא ולהתרשם באתר של משרדה בכתובת http://www.lawyersivan.co.il.

 

פייסלים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא משפטי
הלוואה לטווח ארוך
המדריך המלא לדיני בנקאות

שירותי בנקאות הם שירותים חיוניים לכל אדם. רוב הכסף העולמי אינו נמצא במצב נזיל ככסף מזומן, אלא מאוחסן בשרתים

שעון ומגדל מטבעות
איך פותחים תביעה כספית

בעולם שמלא בחילוקי דעות ובאי הסכמות, פעמים רבות אנשים עומדים בפני תביעה כספית. במידה ונתקלתם בעצמכם במצב שבו אתם