נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

סרטן המוח: הסכנות ודרכי הטיפול

ראש

ישנן המון מחלות מסוכנות עד לרמת סכנת חיים היום, הפוגעות בחלקים נרחבים של האוכלוסייה. זה יכול להיות מחלות זיהומיות, נגיפים שונים וכדומה. אולי מחלות מערכתיות כרוניות או חולפות – מחלות מעיים, ריאות, כליות. מחלה נפוצה במיוחד היא מחלת הסרטן – מחלה המביאה חמתים רבים כל שנה. חלק ממחלת הסרטן הוא גידולי מוח סרטניים – פגיעה במרכז הפיקוד של הגוף. אז מה זה סרטן בכלל, אילו סכנות כלולות  ומהן דרכי הטיפול?

 

מה זה בכלל גידול סרטני?

גידול סרטני הוא מצב יציאה מאיזון של הגוף – כלומר מחלה. הגידול נוצר כאשר תאי גוף פגומים מתחילים להשתכפל ולהתחלק בצורה לא מאוזנת ומהירה מדי, תאים אלה הופכים לצבר תאים גדל שנקרא גידול סרטני. לגידולים המגוונים תכונות שונות מעט ביניהם, חלקם בעלי יכולת שליחת גרורות, חלקם נמצאים באזורים שונים ונוצרים ממקור שונה – כולם משפיעים על הגוף לרעה. הגידולים מתיישבים כל איברים או בתוכם ופוגעים בתפקוד התקין שלהם, משפיעים על רקמות, יוצרים לחצים על כלי דם ועוד דברים רבים נוספים.

 

דוגמאות לטיפולים נבחרים בסרטן המוח

קבוצה שמשקלה כמעט שליש מגידולי המוח הסרטניים הממאירים זו הקבוצה של גליומות – גידולים סרטניים שמקורם בתאי גלייה במוח. גם בתוך קבוצה זו יש חלוקה לסוגים, ולכן יש גם מגוון כה רחב של טיפולים מותאמים ספציפית לסוג הסרטן. לדוגמה, סוג אחד של סרטן מוח מקבוצת הגליומות הוא גליובלסטומה – סוג ספציפי של סרטן המוח שהותאם לו ספציפית טיפול יעיל, באמצעות מכשיר הנקרא אופטיון. למידע נוסף בנושא המכשיר ניתן ללחוץ על הקישור הבא – https://optune.co.il.

 

סוגי סרטן המוח השונים

מלבד זה שישנם סוגי סרטן שונים בחלקי גוף שונים, גם בתוך אזור ספציפי כמו המוח יש חלוקה של הגידולים הסרטניים להמון סוגים שונים. ישנם גידולים ממאירים ושפירים, גידולים שמקורם ראשוני או שניוני, וכמובן סוגים נוספים. בהתאם לאזור במוח ומקור הגידול.

 

נזקי וסיכוני סרטן המוח

ישנם המון סיכונים שונים שסרטן המוח יכול להוביל אליהם, ביניהם פגיעה בתפקוד קוגניטיבי, השפעות מכריעות על הלחץ התוך מוחי – סיבוכים שנעים מכאבי ראש עד פגיעה ממשית בתאי עצב חשובים, פגיעה ביכולת השליטה על הגוף ועוד.

 

טיפולים שונים לסרטן המוח

סרטן המוח זו הגדרה מאוד כללית להמון מצבים שונים וסוגי סרטן שונים, ובגלל המגוון הרחב ישנם המון טיפולים שונים לסוגי הסרטן השונים. רוב הטיפולים העיקריים כוללים הקרנות, כימותרפיה, תרופות שונות וניתוח – אך לפעמים משתמשים בטיפולים מותאמים יותר לסוג הסרטן הספציפי בשביל להגיע לתוצאות הטובות ביותר. זה יכול להיות טיפולים שונים ברדיותרפיה, שימוש בשדות חשמליים ועוד רבים.

 

לסיכום…

סרטן המוח זה שם רחב מאוד להמון סוגי סרטן שונים בעלי רמות סיכון שונות – אך כולם דורשים טיפול, ועדיף כזה מותאם לסוג הסרטן באופן יותר ספציפי. הסכנות האפשריות בהן עומד החולה בעקבות הגידולים אינן קלות, ולכן טיפול מהיר ויעיל יכול גם להציל חיים וגם למנוע נזקים קשים לחיי ותפקוד החולה.

חלק בגוף

 

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא בריאות
פנים של ילדה
יובש בעיניים

יובש בעיניים זוהי תופעה ממנה סובלים אנשים רבים ואשר הופכת לנפוצה יותר ויותר עם השנים. הסיבות שגורמות לתופעה הן