נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עורך דין הטרדה מינית בעבודה – מה חשוב לבדוק במקרה של הטרדה?

מאזניים

כל פעולה שמוגדרת כהטרדה מינית אמורה לגרור עמה השלכות קשות כנגד הפוגעים, בייחוד אם מדובר בהטרדה מינית שבוצעה במקום העבודה. ויחד עם זאת, לנפגעות והנפגעים שמורה תמיד הזכות לייעוץ משפטי עם עורך דין הטרדה מינית בעבודה. מה על עורך הדין לבדוק? מהן השאלות שהנפגעת או הנפגע יידרשו לענות עליהם במטרה לגבש תביעה כספית? הנה מידע חשוב בנושא:

הטרדה במקום העבודה: מה עושים איתה?

על פי התקנות למניעת הטרדה מינית, מעסיקים מחויבים לשורה של פעולות הכוללות מענה מהיר ואפקטיבי בכל תלונה על הטרדה מינית במקום עבודתם. ועם זאת, הדבר לא סותר את האפשרות להתייעץ משפטית עם עורך דין שמתמחה בהטרדה מינית בעבודה – גם כדי להבין כיצד לפעול מול מקום העבודה וגם במטרה לגבש תביעה אזרחית כנגד הגורם הפוגע.

 

מה יבדוק עורך דין הטרדה מינית בעבודה?

עורך הדין שמולו יושבת או יושב אדם שחווה הטרדה מינית, יצטרך לבדוק מספר דברים חשובים. קודם כל – השתלשלות המקרה: עורך הדין צריך לברר מיהן הנפשות הפועלות, מה הלך הרוח במקום העבודה, מהי השתלשלות העניינים שקדמה לאותה הטרדה וכמובן מהו המצב כרגע.

בנוסף, יש לבדוק מה נעשה מבחינת מקום העבודה: האם בוצעה פניה לאחראי למניעת הטרדה מינית שחייב להימצא בארגון לפי חוק? האם המעסיק ערך בירור ובדיקה של האירוע? האם בוצע תשאול לגורם המטריד ולעובדים שהיו עדים או מודעים לנעשה? האם ננקטו סנקציות כלפי המטריד? האם בוצע חידוד נהלים בארגון וננקטו פעולות למניעת התנכלות כלפי המתלונן/ת?

 

הערכת מצב אישית והפניה לסיוע

לאחר שכל הפרטים המרכזיים בידיו, יוכל עורך הדין להעריך את מצב האדם שמולו: האם מדובר במתלוננת שמבינה את מה שאירע לה? האם הלקוח זקוק לעזרה רגשית ונפשית? האם הנפגעת או הנפגע שיתפו אדם אחר במצבם מחוץ למעגל העבודה, או לכל הפחות גורם שמספק להם אוזן קשבת? האם הם מבינים את השלכות הפגיעה ואת חשיבותה של הפנייה לגורמי טיפול מקצועיים?

 

בדיקת הקשרי מרות והבעת סירוב

עניין נוסף ומהותי שעל עורך הדין לבדוק הוא את עניין הסירוב שהמתלוננת או המתלונן הביעו. מבחינת החוק, אדם שלא חדל מהתנהגות מינית מסוימת גם כאשר המוטרד סירב או דרש ממנו להפסיק, מוגדר כמטריד מינית. לפיכך עורך הדין יעמוד על סוגיית הסירוב בכל מקרה שבו לא מדובר ביחסי מרות (הטרדה שהתקיימה בין בכיר לכפוף לו). אם אלו יחסי מרות, מדובר בהטרדה מינית גם אם לא היה לה סירוב כלשהו.

 

זו זכותכם להתייעץ משפטית!

עורך דין הטרדה מינית בעבודה מחויב לוודא שהמתלוננים מבינים כיצד עדיף לפעול במצבם והאם הבינו את הנחיותיו והכוונתו. עליו לספק את כל הסיוע המשפטי הדרוש ולעמוד לצד הנפגעים ללא דופי. אם חווית הטרדה מינית במקום עבודתך, זה הזמן לקבל הכוונה משפטית מתאימה. לתיאום פגישה עם עורך דין מקצועי בנושא יש ללחוץ על הקישור: https://www.dw-law.co.il/הטרדה-מינית-בעבודה

 

ספר חוקים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין