נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

איך בוחרים עורך דין לכתיבת צוואה נוטריונית?

עורך דין

אזרחים רבים בגילאים שונים מבינים שכדאי להם להסדיר בהקדם את חלוקת הנכסים והרכוש שצברו במהלך חייהם, לאחר מותם. כמעט כל אזרח יודע שניתן לעשות זאת באמצעות עריכת צוואה, אך לא כל האזרחים יודעים שניתן לערוך צוואה במספר דרכים שונות. אחת הדרכים לעריכת צוואה היא באמצעות נוטריון. כך תוכלו לבחור עורך דין לכתיבת צוואה נוטריונית. 

 

לא כל עורך דין הוא נוטריון

בישראל עורך דין הוא אדם שסיים את לימודיו המשפטיים והוסמך לעסוק בעריכת דין. עם זאת, כאשר תרצו עורך דין שינסח עבורכם צוואה נוטריונית, כלומר צוואה הנעשית בפני רשות משפטית, תצטרכו לברר שעורך הדין שמולכם הוא עורך דין שהוסמך על ידי משרד המשפטים להיות נוטריון, כמו עו"ד מירי יעקב גביש.

נוטריון יכול לבצע פעולות שונות, שעורך דין רגיל אינו יכול לבצע. בין היתר, התפקיד של עורך הדין שהוסמך לנוטריון הוא לאשר, לאמת ולערוך מסמכים משפטיים שונים. לחתימה של נוטריון יש חשיבות גדולה במקרים משפטיים מסוימים. עריכת צוואה בפני רשות יכולה להיעשות בין היתר מול נוטריון, או מול דמויות משפטיות ציבוריות אחרות.

 

מחירים קבועים בחוק

ניתן לבחור בצורה יעילה עורך דין לכתיבת צוואה נוטריוניות על ידי מספר דרכים. ראשית, חשוב להבין שנוטריון מבצע פעולות שונות שהחוק מאפשר לו לפי מחירים שקובעת המדינה. המחירים לעריכת צוואה למשם קבועים בחוק ומתעדכנים מדי שנה. לכן, שימו לב קודם כל מהם אותם מחירים. הנוטריון לא אמור לגבות מחיר העולה או יורד על אותם סכומים.

 

בקשו לראות תעודה

כפי שכבר ציינו בהתחלה – לא כל עורך דין הוא נוטריון בהכרח. אחד הדברים החשובים ביותר לכל צוואה הוא תוקף משפטי. במידה ונופלים פגמים בצוואה, היורשים העתידיים יכולים למצוא את עצמם מסוכסכים, אחד מהם יכול להגיש ערעור לבית המשפט ובית המשפט יכול לפסול את הצוואה. לכן, כדאי לוודא שהנוטריון שמולכם הוא אכן נוטריון ולא עורך דין שעדיין לא הוסמך על ידי המדינה.

 

ניסיון – פרמטר חשוב

כמעט כמו בכל דבר בחיים, ניסיון הוא דבר שאי אפשר לזלזל בו או להפחית מהחשיבות שלו. כשבעל מקצוע מסוים מטפל בעניין בו אנו לא מתמצאים עבורנו, רק העובדה כי מדובר באיש מקצוע בעל ניסיון תיתן לנו שקט נפשי והרגשה בטוחה. מוטב שמי שיערוך עבורכם צוואה נוטריונית יהיה נוטריון בעל ניסיון.

 

המלצות שונות

ואם כבר עסקנו באנשי מקצוע, כדאי להבין שנוטריון הוא איש מקצוע לכל דבר ועניין. לנוטריון, כמו לאנשי מקצוע בתחומים אחרים, יש לקוחות שונים שמקבלים ממנו שירות. אם אתם מתכננים להגיע אל נוטריון מסוים על מנת שהאחרון יערוך עבורכם צוואה נוטריונית, אתם יכולים לברר לפני זה באמצעות לקוחות קודמים שלו על איכות השירות שלו. אל תתביישו לבקש המלצות.

עורך דין

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין