נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

עיכוב ביילוד העובר – מתי מדובר ברשלנות רפואית?

רשלנות רפואית בלידה

בריאה של יילוד חדש לאוויר העולם היא ללא ספק אחד מהאירועים המרגשים ביותר שניתן להעלות על הדעת. בין אם מדובר בילד הראשון ובין אם באלו הבאים אחריו, ברוב המקרים לידה מהווה אירוע רצוי, משמח ומרגש.

יחד עם זאת הליך ההיריון, כמו גם הליך הלידה עצמה, מלווים בסכנות רבות שכדאי להכיר ולהישמר מפניהם. עיכוב ביילוד עובר מהווה אירוע בהליך הלידה שעלול להוביל לתוצאות מצערות, ישנן מספר סיבות לכך ובניהם רשלנות רפואית. מתי עיכוב ביילוד העובר יגרם עקב רשלנות רפואית?

 

עיכוב ביילוד העובר

ובכן, לפני שנצלול לגופו של עניין – רשלנות רפואית בלידה במצב של עיכוב ביילוד העובר, חשוב להבין מה זה בכלל עיכוב ביילוד העובר. למעשה כל מצב בו מסתבר בדיעבד שבשל סיטואציה רפואית כזו או אחרת היה צורך ליילד את העובר, וזאת כדי להבטיח את בריאותו, הוא מצב של עיכוב ביילוד העובר.

כמו כן, עיכוב ביילוד העובר עלול לגרום לנזקים בריאותיים קשים, גם לעובר וגם לאם. מכאן, שהצוותים הרפואיים נדרשים לתשומת לב יוצאת דופן על מנת לאתר את הגורמים אשר בגינם זריז לבצע יילוד כדי לא להגיע ליילוד מאוחר מידי.

 

רשלנות רפואית

רשלנות רפואית היא בעצם הגדרה משפטית, אשר שונה במשמעותה מהמשמעות שהציבור הרחב נוהג לשייך לה. רשלנות רפואית מוגדרת ככזאת במקרה בו הצוותים הרפואיים לא נהגו במידת הזהירות או במידת המקצועיות המינימלית הנדרשת מהם, וכתוצאה מכך נגרם נזק שלא היה יכול להיגרם אילו היו נוהגים אחרת.

חשוב לציין, לא בכל מקרה בו נגרם נזק למטופלים בהכרח התקיימה רשלנות רפואית. כל עוד הצוותים הרפואיים נקטו בפעולה שאינה תלושה מהמציאות ויכלה גם להינקט על ידי גורמים רפואיים אחרים, אזי לא מדובר ברשלנות רפואית.

 

מתי עיכוב ביילוד העובר מהווה רשלנות רפואית?

ובכן, לאחר שהבנו מה היא רשלנות רפואית, הגיע הזמן לעסוק בה בהיבט של עיכוב ביילוד העובר. כאמור, אחד הקריטריונים הצריכים להתקיים כדי שמקרה יוגדר כרשלנות רפואית הוא נזק שלא היה נגרם אילולא הפעולה בה נקטו הצוותים הרפואיים.

מכאן, רק אם ניתן להוכיח שהעיכוב ביילוד עקב פעולה, או חוסר פעולה, של הצוותים הרפואיים גרם לנזק, יהיה ניתן לטעון לרשלנות רפואית. כמו כן המקרה צריך גם לעמוד בשאר הקריטריונים.

 

כיצד ניתן לדעת אם במקרה נתון התקיימה רשלנות רפואית?

ראשית, חשוב לציין שההגדרה המשפטית של רשלנות רפואית עלולה להיות מעט חמקמקה. אפשר לפרש לכל מיני כיוונים אמירה כמו "לנקוט בפעולה שצוותים רפואיים אחרים לא היו נוקטים בה", לכן במקרה שעולה חשד לרשלנות רפואית כדאי לפנות לגורם משפטי, לרבות עורכי דין מומחים בתחום, כדי לקבל ייעוץ או במקרה הצורך ייצוג משפטי. אך אפילו לפני הפנייה לגורמים המשפטיים, כדאי לבחון אם המקרה עומד בתנאיי הבסיס.

רשלנות רפואית בלידה

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין