נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מהי פנסיה רפואית צוברת?

פנסיה רפואית

כל עובד בישראל מחויב בהפרשות חודשיות קבועות מתלוש המשכורת שלו, כאשר אחת העיקריות מביניהן היא, החיסכון לפנסיה וזאת בכדי לשמור על אותה רמת חיים גם בגיל פרישה. ככל ואדם נאלץ להפסיק את עבודתו, עקב מצב רפואי, טרם הגיעו לגיל פרישה, הרי שהוא יוכל לממש את זכאותו באמצעות פנסיה רפואית. מהי אותה פנסיה רפואית ומה זה פנסיה רפואית צוברת? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם

 

אובדן כושר עבודה, קרן פנסיה והקשר ביניהם

אחת מההפרשות המשמעותיות ביותר שכל עובד בישראל מפריש מתלוש המשכורת החודשית שלו היא, ההפרשות לקרן הפנסיה, אשר נועדו לאפשר לו לקיים את אותה איכות חיים אליה הורגל, גם בעת הגיעו לגיל פרישה.

הכספים המופרשים לקרן הפנסיה, נצברים במעין סל זכויות, אותן ניתן לממש בין השאר, במקרים של אובדן כושר עבודה. למעשה, את הסעיף בקרן הפנסיה, המתייחס לאובדן כושר עבודה,  מקובל לכנות בשם פנסיה רפואית, אותה יכול האדם לממש במקרה בו נאלץ להפסיק את עבודתו, עקב מצב רפואי, טרם הגיעו לגיל פרישה. למידע נוסף – בקרו באתר של פיצויים.

 

מהי פנסיה רפואית צוברת?

למעשה, פנסיה רפואית צוברת הוא מונח המתייחס לאופן צבירת הכסף בקרן הפנסיה, כאשר בפנסיה רפואית צוברת, הכספים בקרן הפנסיה בכלל וכן במרכיב אובדן כושר עבודה, נצברים על ידי העמית (ולרוב גם על ידי המעסיק) מידי חודש ובהתאם לתלוש המשכורת.

המונח פנסיה רפואית צוברת, נועד להבדיל מהמונח פנסיה רפואית תקציבית, המתארת מנגנון הפרשה פנסיונית המבוצע רק בידי המעסיק, ללא הפרשות מצד העובד. הפנסיה הרפואית הצוברת נפוצה בעיקר בקרב עובדי מדינה ועובדי גופים ציבוריים נוספים.

 

מהם הקריטריונים לקבלת פנסיה רפואית?

בכדי לממש את זכאותכם ולקבל את הכספים המגיעים לכם מקרן הפנסיה בגין מרכיב אובדן כושר עבודה, עליכם יהיה לעמוד בתנאי הפוליסה המגדירים מהם המקרים של אובדן כושר עבודה. במידה ואתם אכן עומדים בתנאי הסף, הרי שתוכלו להגיש תביעה כנגד קרן הפנסיה בה אתם מבוטחים.

תהליך הגשת התביעה הוא תהליך בירוקרטי למדי, הכרוך במילוי טפסים וצירוף מסמכים רפואיים שונים, כאשר לאחר בחינת כלל החומר על ידי הגוף המבטח, הרי שתקבלו זימון לוועדה רפואית מטעם קרן הפנסיה, אשר תבחן את מצבכם הרפואי והפגיעה ביכולת ההשתכרות שלכם.

 

עורך דין המתמחה בתביעות פנסיה

פגיעה ביכולת ההשתכרות, ובמיוחד בגילאים צעירים, היא תופעה בלתי נעימה בלשון המעטה ולפיכך, חשוב שנפעל לקבל את הכספים המגיעים לנו במהירות המרבית. כך, כדי לייעל את תהליך התביעה הבירוקרטי ולצלוח בצורה מיטבית את הוועדות הרפואיות שייקבעו לכם, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין המתמחה בתביעות פנסיה.

 

לסיכום

פנסיה רפואית צוברת מתייחס למרכיב אובדן כושר עבודה בקרן הפנסיה, כאשר המונח 'צוברת' מתייחס לאופן החיסכון בקרן הפנסיה, המבוצע באמצעות הפרשה / צבירה של חודשית של הכספים מתלוש המשכורת. ככל וכושר העבודה שלכם נפגע עקב מצב רפואי, ייתכן בהחלט ותוכלו לקבל פנסיה רפואית, באמצעות הגשת תביעה מול קרן הפנסיה שלכם.

פנסיה רפואית

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין