נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

צווארון לבן, הפרת אמונים וכל מה שביניהם

עורך דין הפרת אימונים

עבירות של הפרת אמונים בדרך כלל מוגדרות כעבירות צווארון לבן. במדינת ישראל כמעט כל אזרח שמע על עבירות אלו באמצעי התקשורת השונים, וזאת משום שהן מתרחשות חדשות לבקרים. על אף שמרבית הציבור מכיר את המונח הפרת אמונים, רוב האנשים אינם מבינים את המשמעות של מונח זה. בכתבה הבאה ננסה להסביר את מהות העבירה, מי עלול להיות מואשם בה ומה הם העונשים המוטלים בגינה. 

 

איך מוגדרת עבירת הפרת אימונים?

עבירה של הפרת אמונים היא מטבע הדברים עבירה שהגדרתה לא ברורה לחלוטין. מהות העבירה היא הפרת האמון שניתן לנבחר ציבור או פקיד ממשלתי על ידי הממונים עליו או הציבור עצמו. ביצוע של החלטה או קביעה על ידי נבחר ציבור או פקיד ממשלתי שמיטיבה עימו וזאת בלי להתחשב באמון שניתן לו על ידי הממונים עליו או על ידי הציבור, נחשב לעבירה שפוגעת במרקם החיים החברתיים במדינה, ולכן מערכת המשפט מתייחסת לדבר בחומרה רבה.

 

האם הפרת אמונים היא עברת צווארון לבן?

גם ההגדרה של עבירות צווארון לבן אינה מוגדרת בצורה חד משמעית. ההגדרות השונות לעבירות אלו מתייחסות הן למבצעי העבירה והן לאופי העבירה עצמה. באופן כללי ניתן לומר שעבירות של הפרת אמונים הן עבירות צווארון לבן, וזאת מכיוון שהן נעשות בדרך כלל על ידי פקידים בכירים ונבחרי ציבור. בנוסף לכך, עבירה זו מאופיינת בתכנון מראש ובתחכום רב.

 

מי עלול להיות מואשם בעבירה זאת?

כל פקיד או נבחר ציבור שקיבלו את אמון הציבור או הממונים עליהם לשם ביצוע פעולה כלשהי, עלולים להיות מואשמים בביצוע עבירה זו. מכיוון שההגדרה של עבירה זו אינה מוחלטת ויש בה עמימות מסוימת, רבים מהמואשמים בה טוענים כי לא עברו כל עבירה כלל ועיקר.

החלטות של פקידים או נבחרי ציבור יכולות להיטיב עם עצמם אך במקביל גם להיטיב עם כלל הציבור, לכן לא פשוט להוכיח בכל המקרים כי ההחלטה שהוחלטה נעשתה תוך כדי התעלמות מהאינטרס הציבורי. במידה ואתם עומדים בפני כתב אישום בגין הפרת אמונים, כדאי שתתייעצו עם עורך דין הפרת אימונים.

 

מה הם העונשים המוטלים בגינה?

העונש המוגדר בחוק בגין ביצוע של עבירת הפרת אמונים יכול להגיע לעד 3 שנים של מאסר בפועל, אך כמובן שלעיתים קרובות העונשים המוטלים הינם קלים בהרבה. לכן חשוב מאוד ברגע שאתם מקבלים מידע על חשד שביצעתם עבירת הפרת אמונים – ליצור קשר עם עורך דין שיש לו התמחות בתחום.

 

הפרת אמונים וצווארון לבן – סיכום

עבירה של הפרת אמונים היא קבלת החלטה על ידי נבחר ציבור או פקיד ממשלתי תוך כדי התעלמות מהאינטרס הציבורי, וזאת בכדי לקבל טובות כלכליות או אחרות. חשוב מאוד לשכור עורך דין במידה ואתם מואשמים בעבירה זאת.

עורך דין הפרת אימונים

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין