נא להקליד בשורת החיפוש את הפוסט שאתם מחפשים.
חיפוש

מה ההבדל בין רשלנות רפואית באבחון ורשלנות רפואית בניתוח

רשלנות רפואית בניתוח

עידן הרפואה המודרני, מאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו לפנות לקבל שירותי רפואה מתקדמים, אשר מלבד הטיפולים עצמם, כוללים גם שלבי ייעוץ ואבחון, המשפיעים במידה רבה על אפקטיביות הטיפול. כאשר אחת מהפרוצדורות הרפואיות הללו אינה מתבצעת כראוי, הרי שייתכן ומדובר ברשלנות רפואית ובמאמר זה נתמקד בהבדל שבין רשלנות רפואית באבחון לבין רשלנות רפואית בניתוח

 

באילו מקרים יכולה להתרחש רשלנות רפואית?

כולנו פונים בשלב כזה או אחר בחיינו לקבל ייעוץ וטיפול רפואי, המאפשרים לנו לשמור על איכות חיים גבוהה, כאשר לצד האמון הרב שאנחנו נותנים באנשי הצוות הרפואי, קיימים גם לא מעט מקרים בהם מתרחשים מקרי רשלנות רפואית, בגינם ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות עם עו"ד אונגר שויגמן.

אנשים רבים חושבים כי רשלנות רפואית שייכת רק למקרים בהם הרשלנות התרחשה במהלך הטיפול הרפואי עצמו, אך למעשה, מקרי רשלנות רפואית יכולים להתרחש עוד בשלבים המוקדמים יותר לטיפול, בעת הייעוץ והאבחון הראשוני, אשר במקרים רבים משפיעים על אפקטיביות הטיפול הרפואי.

 

מהי רשלנות רפואית באבחון?

לאבחון נכון ומדויק יש השפעה מהותית על יעילות הטיפול, במיוחד במידה ובוצע בשלבי המוקדמים של הופעת הבעיה הרפואית. יחד עם זאת, לא ניתן להתייחס לכל טעות באבחנה כרשלנות רפואית, כאשר טעות בשיקול דעת אפשרי של הרופא, תמנע מהמקרה להיות מוגדר כרשלנות רפואית.

במידה ומקרה הרשלנות באבחון אינו עומד בסטנדרט "שיקול הדעת האפשרי", הרי שבהחלט קיים סיכוי סביר כי מדובר במקרה של רשלנות רפואית באבחון, היכול להתרחש הן באבחון הסימנים המוקדמים לבעיה הרפואית והן בפענוח שגוי ו/או לא מדויק של הבדיקות הרפואיות.

 

מהי רשלנות רפואית בניתוח?

בעוד שרשלנות רפואית באבחון מתרחשת בשלב הקודם לטיפול ומקורה בשיקול דעת שגוי של הרופא, רשלנות רפואית בניתוח מתרחשת בעת ביצוע פעולת הטיפול הרפואי עצמו, על ידי הרופא המנתח או מי מאנשי הצוות הרפואי, כשהיא כוללת מגוון מקרים – אי מתן מידע מקיף ומלא, ביצוע הניתוח באופן שגוי, שכיחת אביזרים רפואיים בגופו של המנותח ועוד.

 

תביעת רשלנות רפואית עם עורך דין מקצועי

בין אם מדובר ברשלנות רפואית באבחון ובין אם ברשלנות רפואית בניתוח, בעת הגשת תביעת רשלנות רפואית חשוב שיהיה לצידכם עורך דין מקצועי ומנוסה בתחום, אשר יסייע לכם –  לוודא כי אכן מדובר במקרה רשלנות רפואית, לבסס את עילת התביעה ולקשר אתכם לגורמים רפואיים מומחים לצורך קבלת חוות דעת מקצועית.

 

לסיכום

ראינו אם כן, כי ההבדל בין רשלנות רפואית באבחון לבין רשלנות רפואית בניתוח, נעוץ בשלב הרפואי בו התבצע מקרה הרשלנות ובמקורה של פעולת הרשלנות עצמה, כאשר בכל אחד מהמקרים הללו, ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית עם עורך דין מקצועי ולדרוש את הפיצויים המגיעים לנו בהתאם.

רשלנות רפואית בניתוח

אז מה היה לנו עד עכשיו?
עוד בנושא עריכת דין